fbpx

תרמו לפרויקט המלגות לסטודנטים.ות על הקשת הטרנסית

רופאות טרנסיות, עובדים סוציאליים א-בינאריים, ועורכי דין על הקשת הטרנסית: פרויקט המלגות לקשת הטרנסית לשנת תשפ"ג 2022 יוצא לדרך | "הזדמנות להפיל חומות באקדמיה ולקדם הבנה והכלה אמיתית בחברה הישראלית"
מלגות
cc0

כשזה מגיע להשכלה גבוהה, נקודת הפתיחה של חברי וחברות הקהילה הטרנסג’נדרית בישראל קשה הרבה יותר. בנוסף לדרישות המוסדות האקדמיים, רבים ורבות מחברי הקהילה חיים לעיתים קרובות בלי תמיכת המשפחה, בלי אפשרויות תעסוקה בעקבות אפליה ועם הוצאות כספיות על הליך ההתאמה המגדרית.

מחקר של האוניברסיטה העברית כבר גילה כי החסם העיקרי בדרך להשכלה גבוהה עבור אוכלוסיה זו הוא בעיקר כלכלי – בתוך כך, עמותת “מעברים לקשת הטרנסית” מפעילה בשש השנים האחרונות פרויקט מלגות ייחודי עבור חברי וחברות הקהילה הטרנסג’נדרית בישראל אשר נותן מענה לחסם כלכלי בכניסה לאקדמיה ולרכישת ידע וכרטיס כניסה למגוון תחומים בשוק העבודה.

בתמיכת Microsoft R&D Israel, Natural Intelligence, Biosense Webster וחברות נוספות, יצאה העמותה בקמפיין מימון המונים למלגות אקדמיות לקשת הטרנסית, בעזרתו היא מבקשת 150 אלף שקלים עבור 15 מלגות לסטודנטים.ות על הקשת הטרנסית.

מאז הוקם הפרויקט לפני שש שנים, חולקו כ-64 מלגות לימודים שנתיות בגובה 10,000 ₪. הסטודנטים והסטודנטיות מקבלי המלגות, הנבחרים מידי שנה על ידי ועדה בלתי תלויה, מתחייבים להתנדב למען הקהילה במעברים ומקדישים 100 שעות שנתיות בהתנדבות למען הקהילה הטרנסית.

“אנחנו צריכים את עזרתכם”, מבהירה רתם שורק, המנכ”לית הנכנסת של עמותת מעברים לקשת הטרנסית, “תרמו כפי יכולתכם, ספרו לחבריכן, לבני משפחותיכם ולמכריכן ושתפו ברשתות החברתיות. יהיו יותר מחקרים אקדמיים, מענים לצרכי הקהילה, יותר רופאות, מטפלים ועורכות דין משלנו, שישברו תקרות זכוכית וירמו את הקהילה כולה. ביחד, ניתן לאנשים.ות על הקשת הטרנסית הזדמנות להפיל חומות באקדמיה ולקדם הבנה והכלה אמיתית בחברה הישראלית”.

“הנוכחות של חברי וחברות הקהילה הטרנסית במרחבים אקדמיים ומקצועיים הופכת אותם למרחבים מוגנים יותר ומחזקת לא רק את החברה, אלא הכלכלה כולה”, מוסיפה נטע פלר, סמנכ”לית משאבי אנוש, נטורל אינטליג’נס, “השתלבות סטודנטים וסטודנטיות על הקשת הטרנסית באקדמיה תעודד שיח אקדמי ומחקר גאה, שיכולים לספק כלים קריטיים לקידום זכויות להט”ב בעתיד, ואני קוראת לחברות ולציבור הרחב בישראל להירתם ולתרום לפרויקט, שמשנה את חייהם של חברי וחברות הקהילה”.

לתרומה לקמפיין המלגות לחצו כאן 

עוד בנושא:  בין שתי המלחמות: עולים להטב"ק ממדינות פוסט-סובייטיות

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. רחל. אזולאי. הגב

    ברצוני. לבקש. תרנסית. שתתלווה
    אלי. ללונדון. לשינוי מין

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן