fbpx

על רקע גל הטרנספוביה: התחדשות בהנהגה של הארגונים הטרנסיים

על רקע התגברות גל השנאה הטרנספובי, נערכו בחודש האחרון שינויים בתפקידי ההנהגה של שניים מהארגונים הטרנסיים הגדולים בישראל, שמבטיחים לחזק את הפעילות המשותפת | "לנוכח האתגרים הנוכחיים הרוח הסולידרית רלוונטית יותר מתמיד"
הגושהטרנסי

על רקע התגברות מתקפות השנאה נגד הקהילה הטרנסית, התבצעו בחודש האחרון כמה שינויים בתפקידי ההנהגה של שניים מהארגונים הטרנסיים הגדולים בישראל.

בארגון ‘מעברים לקשת הטרנסית’ נכנסה מאיה ארבל לתפקיד המנכ”לית במקום רתם שורק. במקביל, בפרויקט גילה להעצמה טרנסית מונתה לתפקיד יו”ר הוועד המנהל תמר בן דוד, פעילה חברתית וחוקרת פמיניסטית, שכותבת כיום דוקטורט על ספרות טרנסית. שינוי נוסף בוועד המנהל של פרויקט גילה הוא ההצטרפות של יוענה גונן; לגונן, כיום בעיתון “הארץ”, יש ניסיון של שנים רבות בעבודה בתקשורת ובארגוני זכויות אדם, בפעילות להט”בית ובאקטיביזם נגד הכיבוש.

קואליציית הארגונים הטרנסים הכוללת את מעברים לקשת הטרנסית, פרויקט גילה להעצמה טרנסית, טרנסיות ישראל וברית הלביאות, החלה לעבוד בשותפות פורה בשנים האחרונות על מנת לקדם את צרכיה המגוונים של הקהילה, ושינויים ארגוניים אלה צפויים לחזק את שיתוף הפעולה.


מאיה ארבל צילום לילי סטון

ארבל, המנכ”לית הנכנסת של עמותת מעברים לקשת הטרנסית, עבדה בעבר בארגון איגי – ארגון נוער גאה, ובקרנות בינלאומיות, ואומרת “ארגוני הקהילה עושים עבודה נהדרת, והייתי רוצה למקצע את התנהלות הארגון, בדגש על שיתופי פעולה ושותפויות בין ארגונים, והחיבור ביניהם לקהילה. מאחוריי ניסיון רב של ניהול וליווי פרויקטים והוצאתם לפועל, ואני מאמינה שיחד נוכל לפעול להצלחתנו כקהילה מאוחדת וחזקה”.

בן דוד, שכיהנה בשנה האחרונה כחברת ועד בפרויקט גילה, מחליפה בתפקיד יו”ר הוועד את ד”ר עדו קטרי, ממייסדי העמותה ויושב הראש שלה מאז הקמתה ב-2011. “כטרנסית בעצמי, אני חווה על בשרי את המשבר הפוליטי הנוכחי ואת גל השנאה הטרנספובי שמשגשג בתוכו, ואני מאמינה שהתגובה הטובה ביותר טמונה בכוח שלנו כקהילה מאוגדת”, אמרה עם כניסתה לתפקיד.


תמר בן דוד צילום סקאיי ריקון

בן דוד הוסיפה כי האיום הגובר מחייב חיזוק ופיתוח מתמשך של התשתיות הקהילתיות שנבנו עד כה, משירותים טיפוליים ועד מפגשי קהילה, אירועי תרבות ושיתוף ידע. לדבריה, הרוח הסולידרית שהנחתה את פרויקט גילה מאז הקמתה רלוונטית יותר מתמיד לנוכח האתגרים הנוכחיים: “אנחנו רואות שאלה שמבקשים לפגוע בטרנסיםות ובשאר הלהט”ב מבקשים לפגוע גם בפלסטינים, בנשים, בפליטים ובמהגרים, בעובדים ובעניים. מלבד העובדה שרבות מאתנו משתייכות גם לקבוצות האלו, המאבק שלנו הוא חלק חיוני במאבק רחב יותר עבור דמוקרטיה לכולןם”.

עוד בנושא:  המחזמר שיקגו מגיע למרכז ענב ואתם יכולים לזכות בכרטיס זוגי

יוענה גונן צילום שירי בלומנטל

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. משה הגב

    כנראה שהגיע הזמן שלי להפסיק לתמוך בקהילת הלהט”ב בישראל.
    היו שלום ותודה על הדגים.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן