fbpx

צועדים. חוגגים. מתאבלים

אירועי הגאווה בארצות הברית מתקיימים בצל הטבח באורלנדו, וברחבי העולם זוכרים את הקרבנות
צילום מסך
צילום: צילום מסך

הטבח הנורא שהתבצע אתמול באורלנדו, תפס את הקהילה הגאה במרכזו של חודש הגאווה. למרות התוצאות הנוראות של הטבח, החליטו בערים השונות לקיים את מצעדי הגאווה לכבודן של הקרבנות.

אתמול פתחה דקת דומייה  לזכר קורבנות הטבח באורלנדו את פסטיבל הגאווה בלוס אנג’לס. שעות ספורות לאחר מכן נתפס צעיר חמוש שהיה בדרכו למצעד.

משטרת סנטה מוניקה אישרה כי הצעיר עורר את חשדם לאחר שנצפה משוטט באזור הוליווד במשך שעות רבות. לשוטרים שהגיעו למקום סיפר כי הגיע לצפות במצעד, אך לאחר בדיקה התגלו במכוניתו רובי סער, תחמושת וחומרי נפץ המשמשים ליצירת מטעני צינור. לדברי המשטרה אין כל אינדיקציה כי הצעיר קשור למתקפה באורלנדו.

“אנחנו לא נירתע”, אמר ראש עיריית לוס אנג’לס אריק גרסטי במהלך מסיבת עיתונאים שהתקיימה לפני המצעד, “אנחנו לא נשאר תקועים בבתינו. אנחנו לא נחזור לארונות שלנו… אנחנו כאן כדי לצעוד, לחגוג, להתאבל”.

“אנחנו שומעים דיווחים הרסניים מאורלנדו”, אמרה חברת מועצת העיר לינדסי הורבט יום לפני קיום המצעד, “אלימות נגד הקהילה הלהט”בית במהלך חודש הגאווה. בעוד אנו מתאבלים, עלינו גם להקדיש את עצמנו למאבק לשוויון מלא לכל בני האדם. אף אחד לא שווה אלא אם כולם שווים”.

הבעת הזדהות וסולידריות בכל העולם

פעולות הזדהות עם הנרצחים ובני משפחותיהם ומפגשים ספונטניים של זכרון והדלקת נרות התקיימו בערים בכל רחבי העולם, בוושינגטון, רומא, וגם בישראל – בתל אביב, חיפה, באר שבע וירושלים.

שחקני קבוצת הכדורגל של האיטי עמדו לדקת דומייה לפני המשחק נגד אקוודור בקופה אמריקה שנערך בניו ג’רזי. גם שחקני ליגת ההוקי NFL עמדו דקת דומייה לזכר הקרבנות לפני תחילת המשחק.

בלונדון תתקיים היום הפגנת סולידריות עם אורלנדו, כאשר בשעה 19:00 יפסיקו הפאבים בסוהו להגיש משקאות, ובמקום זה יצאו לרחובות השכונה ויחזיקו ידיים ליצירת שרשרת אנושים ארוכה.

עוד בנושא:  סופ"ש הגאווה של ת"א - כ-200 אלף במצעד ובמסיבת הגאווה המרכזית

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן