fbpx

פי 2 גאווה – מצעד הגאווה בת”א יתקיים בשעות הערב בטיילת, הפנינג הגאווה יתקיים למחרת

מצעד הגאווה 2023 חוזר לטיילת ומתפצל לשניים - המצעד והמשאיות יוקדמו ליום חמישי בערב בטיילת, והמסיבה תתקיים למחרת בפארק הירקון | "נותנים מענה לצרכים השונים של חברי הקהילה, אנחנו גם מכפילים את העוצמה והניראות החוצה"
מצעד הגאווה 2021 קרדיט צילום גיא יחיאלי
מצעד הגאווה 2021 | צילום גיא יחיאלי

אחרי שמצעד הגאווה האחרון, שנערך בשדרות רוקח, גרר ביקורות נרחבות מצד חברי הקהילה, הודיעה היום עיריית ת”א כי השנה מצעד הגאווה יחזור לחוף הים, אך בניגוד לשנים קודמות הוא יתקיים ביום חמישי בשעות אחר הצהרים. הפנינג הגאווה, שהתקיים עד כה בסיום המצעד, יתקיים השנה יום למחרת בפארק גני יהושע.

כך בעצם נהנה השנה מיומים של מצעד גאווה, כאשר המצעד עצמו יצא לדרכו ב-8.6, יום חמישי, בשעה 17:00 אחה”צ מכיכר של”ג, לאורך טיילת הרברט סמואל ועד לרחוב דניאל. ואילו מסיבת הגאווה המרכזית תתקיים ביום למחרת, יום שישי ה-9.6 בשעה 12, ותימשך עד שעות הערב המוקדמות.

“בחודשים האחרונים עסקנו רבות בשאלות איפה ובאיזו צורה יתקיים מצעד הגאווה השנה” מסרו במרכז הגאה, “כידוע, מגבלות משמעותיות של רישוי, ביטחון ובטיחות לא אפשרו את הפקתו של המסלול האהוב שהיה עד שנת 2021. יחד עם זאת, לא ויתרנו והחלטנו לבדוק כל כיוון אפשרי למסלול ראוי למצעד הגאווה הגדול במזרח התיכון. דיברנו ונפגשנו עם אנשי מקצוע בכירים מתחומי הביטחון והבטיחות, מפיקים, ליינים גאים, חברי הקהילה וארגוני הקהילה, בכירים באגפים השונים בעירייה ועוד ועוד.

לאור התנגדויות נרחבות למתווה המצעד כפי שהיה בשנה שעברה החלטנו להחזירו לטיילת האהובה. כידוע, אין אפשרות לקיים מסיבה המונית בצא’רלס קלור ועל כן נרים מצעד ללא אירוע מסיבתי בסיומו. עם זאת, אנו מאמינות כי ישנה חשיבות גדולה גם לאירוע שיא- בו כולנו חוגגות וחוגגים יחד עם גדולי האמנים בישראל ועל כן אנחנו שמחות להודיע כי נקיים גם אותו (אך בנפרד), במתחם הענק שיכול להכילו – פארק הירקון”.

“למרות שיקולי לוגיסטיקה ובטח בתקופה האחרונה, מצעד הגאווה חייב להפגין נראות בלב העיר ובפרט אל מול הממשלה הלהט”בופובית הזאת”, מסרה מיטל להבי, מחזיקת תיק הקהילה הגאה בעיריית ת”א, “היה לי חשוב לבדוק גם איתכם ואיתכן, לראות שאני קולעת לדעת הציבור. הצבעתם בהמוניכם למען החזרת המצעד לרצועת החוף, גם במחיר של הפרדתו מהמסיבה בסוף. זה יצר תהודה מדהימה ואיפשר לי להביא את קולכם לשולחן מקבלי ההחלטה. לא רק שכך אנחנו נותנים מענה לצרכים השונים של חברי הקהילה, אנחנו גם מכפילים את העוצמה והניראות החוצה! תודה רבה לראש העירייה רון חולדאי שאיפשר את השינוי, למנכ”ל העירייה מנחם לייבה על ההקשבה והניצוח, למנהל המרכז הגאה רובי מגן על שיתוף הפעולה הפורה, ולמנהל אגף האירועים החדש מור ברדה שעשה מאמצעים כבירים אל מול גורמים חסרי סיכוי. מקווה לפגוש אתכם.ן בהמוניכם. בואו למצעד ויחד נהפוך אותו למצעד המחאה המשמעותי ביותר שנראה בארץ”.

עוד בנושא:  אהבה שווה - תערוכת צילומי זוגות להט"ב ביום חתונתם

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן