fbpx

לראשונה בת”א – רשימה גאה עצמאית בבחירות למועצת העיר

זה רשמי - לראשונה בהיסטוריה של ת"א תתמודד רשימה גאה עצמאית בבחירות למועצת העיר | הרשימה שאושרה הבוקר כוללת דמויות מכל קשת הלהט"ב ומתחומי עשייה שונים, שמתכוונים להביא לתוך הפוליטיקה את הבשורה של תפיסת העולם הקווירית
לינור אברגיל רשימה שווה

אחרי שנים של דיונים, הצעות, ויכוחים וניסיונות, נרשמה הבוקר (חמישי) לראשונה בהיסטוריה של תל אביב, רשימה גאה עצמאית שתתמודד למועצת העיר. בשעות הבוקר הגיעו אל בניין העירייה נציגי הרשימה החדשה, הגישו את רשימת המועמדים ואת החתימות הנדרשות לרישום המפלגה, וקיבלו את אישור משרד הפנים להתמודדות בבחירות הקרובות.

הרעיון להקמת מפלגה גאה עלה בעבר לדיון בקהילה פעמים ספורות. הפעם, הן בגלל השינויים הפוליטיים במדינה בכלל ובעיר בפרט, והן בזכות בשלותה של הקהילה, החליטו מנהיגות ומנהיגים לחבור ולהתמודד יחדיו באופן עצמאי. לדבריהם, ההתמודדות למועצת העיר תל אביב היא יריית הפתיחה לתנועה פוליטית קווירית שתמשיך להתעצב ולצמוח.

מטרתה המרכזית של ‘הרשימה השווה’, המכילה נציגים מקשת קהילת הלהט”ב, היא לקדם שוויון אזרחי ולהביא לתוך הפוליטיקה את הבשורה של תפיסת העולם הקווירית. את הרשימה מובילים אמרי קלמן ולינור אברג’יל, אליהם חברו מועמדים.ות מכלל קשת הלהט”ב.

בימים הקרובים תחל הרשימה בגיבוש המצע בתהליך שיתוף ציבור, בשילוב קמפיין שיציג את תפיסת עולמם של חברות וחברי הרשימה, ואת הדרך בה היא באה לידי ביטוי בכל אחד מתחומי החיים בהם עוסקת הרשות המוניציפלית – מחינוך ותרבות ועד תחבורה ודיור.


עו”ד סמדר בונן במעמד הגשת הרשימה

להלן פירוט המועמדים לפי סדר המיקומים שלהם ברשימה:

1. לינור אברג’ל, מנכ”לית עמותת טרנסיות ישראל והאישה הטרנסית הראשונה שעבדה בכנסת ישראל כיועצת פרלמנטרית של ח”כ עידן רול. אברג’ל הינה מהדמויות המוכרות בקהילה הגאה בעיר.

2. עו”ד סמדר בונן – בעלת שני תארים אקדמיים במשפטים וניהול בחינוך ומתמחה בתחום המסחרי. כיהנה בתפקידים בכירים במשרדי הממשלה וברשויות המקומיות, במסגרתם הקימה תוכניות מחוזיות בתחומי התעסוקה, החינוך וההשכלה הגבוהה והובילה תכניות המיועדות לחיזוק שכונות ועיירות פיתוח, הכוללת הקמתם של מרכזים להשכלה גבוהה. עו”ד בונן כיהנה כדוברת הבית הגאה בבאר שבע והובילה את המחאה למען קיום מצעד הגאווה בבאר שבע.

3. טל עימנואל שפירא – יליד העיר, ופעיל בתחום של מדיניות ציבורית מעל לעשור. מייסד חברת Shap production, המתמחה בניהול פרויקטים במגזר העסקי ומשרדי ממשלה, המובילה בתחום מיפויי צרכים ובניית תוכניות אסטרטגיות בעשרות רשויות מקומיות. היה עד לאחרונה ראש התא הגאה הארצי של מפלגת יש עתיד ובצעירותו היה בצופים ואף כיהן בתפקיד ראשג”ד בשבט דיזנגוף.

עוד בנושא:  ארגוני הסברה קוראים ללהט"ב אמריקאים לגנות את התקפת חמאס נגד ישראל

4. אמרי קלמן, מי שיזם את המהלך להקמת הרשימה ונבחר לתפקיד יו”ר הסיעה. כיום מנכ”ל חברת טרנובה המייצגת בישראל מותגי ומשרדי תיירות. בעבר הקים קלמן מספר עסקי לילה מוכרים בעיר, ביניהם השפגאט והכולי עלמא. כיהן כיו”ר משותף של אגודת הלהט”ב ויו”ר סניף מרצ תל אביב.

5. שירה קורמן, חברת דירקטוריון של ארגון חוש”ן, יועצת עסקית, מרצה ואקטיביסטית חברתית.
קורמן הקימה את מועדון הדיבייט של הקהילה הגאה ואת מיזם ׳הלו גאווה׳, המרכז רשימת מרצים עם תפיסת עולם גאה. קורמן תושבת מזרח העיר ופעילה שכונתית. היא מגדירה את עצמה כג’נדר קוויר.

6. שר דפני קימל בת ה-23 הגיעה לתל אביב לפני כשנתיים מביתר עילית לאחר שיצאה מהארון החרדי כחילונית ולסבית.
שר הינה סטודנטית במכללה האקדמית תל אביב- יפו. שר באה להשמיע את הקול של הצעירים והסטודנטים, שתפקידם בעיר חשוב במיוחד.

7. אלמוג ציוני, אבא של ינאי וארבל, תל אביבי מלידה, איש חינוך. בעל תואר במדעי החברה וקרימינולוגיה. עסק בשליחות חינוכית כרכז שבטי צופים, רכז הדרכה, מדריך בפנימיות וסגן מנהל פנימייה. כיום מנהל קורת גג לנערים ונערות בסיכון גבוהה בתל אביב.

בהעדר נתון רשמי המציג את מספר הלהט”בים בעיר, ניתן לאמוד את גודלה של הקהילה על בסיס סטטיסטיקה של 10-15 אחוזים. השאלה הגדולה העומדת לראשונה למבחן המציאות היא האם ישנה הצדקה לרשימה גאה עצמאית. הרשימה החדשה עדיין לא ערכה סקרים משלה, אך על פי סקר שקיימה אחת המפלגות הגדולות (שבחרה שלא לפרסם את התוצאות) נחשפה סבירות ממשית להצלחה של רשימה גאה.

כך או כך, אין ספק שהנושא הלהט”בי מעסיק את רוב הרשימות הליברליות בעיר ת”א, שבחרו להציג מועמד.ת להט”ב ברשימות שלהן, בדיוק כמו בבחירות הקודמות.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. יקי טיטוש הכהן הגב

    ראשית כל הכבוד ,ושנית ראוי שבכל הערים יפורסמו מה ניתן תקציבית הלכה למעשה להיעשות למען הקהילה לדוגמא בראשון לציון למעשה צרפו נציגים לשתי סיעות אך הלכה למעשה לא נבנה הבית הגאה עדיין וכו’ לכן כה חשוב שיהיה ייצוג הולם

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן