fbpx

הסתיים מצעד הגאווה העשרים בירושלים – “קול חד וברור לשוויון, לקבלת האחר, לסובלנות ובעיקר לאהבה”

כ10,000 צועדים צעדו בליווי אלפי שוטרים במצעד הגאווה ה-20 בירושלים. אליהם הצטרפו חברי כנסת רבים ולראשונה גם יו"ר הכנסת | "המצעד בירושלים אינו פרובוקציה. ירושלים היא עיר הבירה של מדינת ישראל ולכל הציבור יש זכות לצעוד בה"
ירושלים2022 דניאל רחמים
צילום: דניאל רחמים

מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים פתח היום את אירועי חודש הגאווה והסובלנות 2022 ברחבי הארץ. המצעד, שהתקיים בהפקתו של הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, התחיל בהפנינג גאווה בגן הפעמון בעיר בשעות הצהריים המוקדמות, בסיומו הזניקו את המצעד שגריר הולנד האנס דוקטר וסגן שגרירת קנדה כריס הול.

מספר שיא של חברי כנסת ושרים הגיעו השנה למצעד בירושלים, צעדו עם החוגגים והניחו זרים לזכרה של שירה בנקי ז”ל.

שר הבריאות ניצן הורוביץ: “ככל שאנחנו מביאים השגים – ההומופובים, אנשי החושך והשנאה יוצאים מהחורים. אנשים האלו שמאיימים עלינו היום, הם האנשים שאחראים לרצח של שירה בנקי כאן בירושלים, ואחראים על האלימות נגדנו יום יום. האנשים האלו בתקשורת, ולא רק בערוץ השנאה  – ערוץ 14, אנשי השנאה יושבים היום לבושתנו בכנסת, אבי מעוז לצד בן גביר וסמוטריץ ונתניהו – לא ניתן להם לחזור. לא ניתן לחושך לחזור. בחג הגאווה הזה נחגוג את ההשגים ונזכור שאנחנו חיייבם להמשיך להאבק כדי שכל אדם – בכל פינה בארץ – בירושלים ובתל אביב, באריאל ובאום אל פאחם בקריית שמונה ובנתיבות. ירגיש בטוח – ירגיש שווה”.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב: “האירוע הזה הוא ניצחון האור על החושך. ניצחון השפיות על הקיצוניות. האווירה כאן נפלאה. מצער מאוד שבשנת 2022, משטרת ישראל נדרשת להציב אבטחה כבדה כל כך לאירוע ססגוני ויפה כל כך, במקום להגן על אזרחי ישראל מפני הפשיעה ואיומי הטרור. אבל אנחנו לא נאפשר למיעוט קיצוני לפגוע באורח החיים שלנו, ומצעד הגאווה הזה הוא התשובה לכך”.


שרת התחבורה ויו”ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, אמרה בנאומה כי “האהבה, השוויון והחופש ינצחו את הפחד, האלימות והשנאה. לא ניתן לאף אחד להגיד לנו איזה דגל להניף. נניף את כל הדגלים שלנו: דגל ישראל ביד אחת ודגל גאווה ביד השנייה”.

מירב כהן, השרה לשוויון חברתי: “כל כך כיף לקחת חלק במצעד ולחגוג אהבה “פשוטה”-כי לכולם מגיע לאהוב ולהיות נאהבים, ללא קשר למינם או למין מושא אהבתם. בשבילי לצעוד במצעד בירושלים כנציגת הממשלה זו סגירת מעגל גדולה ומרגשת מאד. שנים צעדתי במצעד יחד עם חבריי, צעדנו בגאווה כשבשולי הדרך עמדו אנשים קיצוניים שקיללו, ירקו והחזיקו בשלטים שמשווים אותנו לבהמות. מחובתנו להמשיך לצעוד, מחובתנו להמשיך להפיץ את רוח הסובלנות, מחובתנו לשמור את ירושלים שלנו עיר של כולם. עיר של אהבת חינם”.

עוד בנושא:  דנה אינטרנשיונל בשיתוף מלכי ומלכות הדראג בישראל קוראים להחזרת החטופים עכשיו

צילום: יש עתיד

לראשונה השתתף במצעד גם יו”ר הכנסת, ח”כ מיקי לוי, שנאם בפני המשתתפים. “הזדעזעתי עד עמקי נשמתי מההסתה כנגד הקהילה הגאה, מדברי הבלע, מאיומי הרצח”, אמר לוי בנאומו, “להט”בים הם אזרחים שווים ומגיע להם לקבל שוויון זכויות מלא, זכותכם לאהוב את מי שאתם רוצים. זכותכן להינשא למי שאתן אוהבות. זכותכם להקים משפחה כמו כל אחד אחר. זכותכן לחיות בשוויון ובשלום. אלו אינן פריבילגיות. אלו זכויות בסיסיות של כל אזרחית ואזרח במדינה. המצעד בירושלים אינו פרובוקציה. ירושלים היא עיר הבירה של מדינת ישראל ולכל הציבור יש זכות לצעוד בה”.

צילום: דני שם טוב | דוברות הכנסת

אלון שחר, מנכ”ל הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות: “ב-20 שנה שאנחנו צועדות בירושלים חווינו אלימות, וגם בשנת 2022 יש מי שמנסים לדחוק אותנו החוצה מהעיר. לנו אין במה להתבייש. וירושלים – אין לך מה להתבייש בנו. מי שצריכים להתבייש הם כל מי שמייצרים ומאפשרים ביטויי אלימות כאלו. לאורך השנים נאבקנו בשביל הזכות לצעוד ולהפגין למען שוויון ולמען ירושלים סובלנית שמחבקת וחוגגת את הקיום היפה של כל תושביה. אני מאחל לנו שנמשיך לפעול למען עתיד טוב יותר, ומזמין אתכן להיות איתנו בעוד שנים של מצעדים בירושלים ועוד שנים של אקטיביזם ובנייה של קהילה גאה רחבה בעיר הבירה ובעולם כולו”.

נעם יבין, יו”ר הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות: “אנחנו זוכות לראות היום מגוון צבעוני של א.נשים שיוצרים יחד שילוב מושלם של חגיגה ומחאה למען הקהילה הגאה. מן המצעד יוצא היום קול חד וברור שקורא לשוויון, לקבלת האחר, לסובלנות ובעיקר לאהבה. ב-20 השנה האחרונות נעשתה עבודה מדהימה של הקהילה שהביאה לשינוי אמיתי ומשמעותי, אך עדיין יש לנו חובה כקהילה להמשיך ולהיאבק על הנראות והנוכחות שלנו בעיר, כי אנחנו לא הולכות לשום מקום, אנחנו כאן כדי להישאר”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן