fbpx

סופ”ש הגאווה של ת”א – כ-200 אלף במצעד ובמסיבת הגאווה המרכזית

מצעד הגאווה ומסיבת הגאווה של העיר, שהתקיימו לראשונה בשני ימים נפרדים, משכו אליהם קצת יותר מ-200 אלף איש | "מקומה של הקהילה חייב להיות מובטח במדינת ישראל כולה"
מצעד הגאווה 2023 בתל-אביב - צילום שלומי יוסף, עיריית תל אביב-יפו (5)

מעל 200 אלף משתתפות ומשתתפים השתתפו באירועי סופ”ש הגאווה של עירית ת”א-יפו, שהסתיים היום, כ-150 אלף במצעד הגאווה שהתקיים יום חמשי בטיילת ת”א וכ-60 אלף נוספים במסיבת הגאווה ביום שישי.

לא ברור אם הסופ”ש, שהוגדר על ידי המארגנים כ”סופ”ש הגאווה הגדול ביותר אי פעם”, אכן היה הגדול ביותר מבחינת כמות המשתתפים, אך הוא ללא ספק היה המתמשך ביותר, בעקבות הקדמת המצעד ליום חמישי אחה”צ.

בשעות אחה”צ של יום חמישי החלו להאסף הצועדים בטיילת ת”א. בניגוד לשנים קודמות, הפעם לא התקיימו הפנינג או התכנסות בתחילת המצעד, למעט דוכני ההסברה והמכירה שפוזרו לאורך הטיילת.

מעט אחרי השעה 17:00 הוזנק המצעד על ידי ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי וסגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק הקהילה הגאה, מיטל להבי.

“סופ”ש הגאווה יצא לדרך עם מסר ברור לכל”, אמר ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי עם הזנקת המצעד, “כולנו שווים, כולנו בני אדם, ולכולנו מגיע לאהוב בלי לחשוש, את מי שנרצה. חג גאווה שמח לכולן ולכולם. תהנו!”


צילומים: שלומי יוסף, עיריית תל אביב-יפו

בראש התהלוכה הוצבה משאית המרכז הגאה של עיריית תל אביב יפו לאחריה 8 משאיות של ליין הנשים שופי, הלילה בר, ליין הופעות הדראג One night only, אריקה, קראש, שפגאט ומכללת מרשה, עליהן רקדנים ודיג’ייאים של מיטב הליינים הגאים בעיר, שירדו אל הטיילת אחת אחת והחלו לנסוע לאורך מסלול המצעד.

את האמירה החשובה והקשה ביותר של מצעד הגאווה 2023 סיפקה המשאית האחרונה במצעד, של ארגון חברותא והמרכז למאבק בהמרה “מישאני”. על המשאית הוצבו ארונות קבורה עטופים בשחור ועליהם מונחים זרי אבל עם הכיתוב “מי יהיה הקרבן הבא”. בין הבסים ושירי הדאנס של הצשאיות השונות, המשאית של חברותא סיימה את המצעד בשירים ישראליים שקטים, כשצוות הארגון שעמד על המשאית נושא שלטים בהם נכתב “טיפולי ההמרה = מוות”.


ביום שישי החל חלקו השני של סופ”ש הגאווה של ת”א במסיבת הגאווה בגני יהושוע.

את האירוע הנחו נדב בורנשטיין וליעוז לוי והופיעו בו איגי וקסמן, איזי, אלין גולן, אקו, ג’יין בורדו, חן אהרוני, מאיה בוסקילה,  מירי מסיקה, נונו, נועה תשבי,  נוער שוליים, נטע ברזילי, עברי לידר, עדן דניאל גבאי,  עמרי סמדר ושלומית אהרן,  רד אקסס, רוני דואני, ריף כהן, רן דנקר, שחר טבוך, שיר זוארץ, שירי מימון, שפיטה ותמיר גרינברג.

עוד בנושא:  תיקון היסטורי: הכנסת תכיר בבני זוג של נופלים להט"בים כאלמני צה"ל

כחלק מהפתעה שארגנה עיריית תל אביב-יפו לחוגגות ולחוגגים, חזר עומר אדם להופיע באירוע הגאווה המרכזי. אדם עלה להופעה ראשונה בישראל מאז חזר מדובאי ונתן מחרוזת של 20 דקות בסיומה ביצע, עשור מאז הפעם הראשונה באירוע, את “תל-אביב”.


צילום: אילן ספירא, עיריית תל אביב-יפו

“מצעד הגאווה שלנו הוא אחד הגדולים והחשובים בעולם וזו בהחלט סיבה לגאווה”, אמרה סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק הקהילה הגאה, מיטל להבי, “לצערנו, לא הכל ורוד והממשלה שמאיימת על הדמוקרטיה מאיימת גם על זכויות האדם ושל הקהילה בפרט. היום, יותר מתמיד, נמצאת הקהילה בחזית המאבק לשוויון ולזכויות אדם בישראל 2023, זכויות שאנו צועדים בכל מוצ״ש כדי להגן עליהן. מקומה של הקהילה חייב להיות מובטח במדינת ישראל כולה. עשרות אלפי צועדים על כל גווני הלהטב”קיות והעם: חילונים, דתיים, שמאלנים, ימנים, מהעולם ומרחבי הארץ, מעבירים מסר לכולם: בלי דמוקרטיה אין גאווה ואין גאווה בלי דמוקרטיה”.

בשבועות שקדמו לסופ”ש הגאווה נערכו בעיר מגוון רחב של אירועים בהם פסטיבל תאטרון גאה, עצרת תמיכה בנוער הגאה, אירוע חתונות גאות, פסטיבל אמנות, הפנינג משפחות ועוד.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

2 תגובות

  1. מסיבה כשלון הגב

    פארק הירקון היה ריק לגמרי, אלפים בודדים של אנשים ליד הבמה.
    נראה לי שסה”כ על הבמה עצמה הייתה כמעט אותה כמות אנשים כמו בקהל.

    פשוט כי חולדאי הביא עשרות אומנים מובילים ויקרים להופעות של 10 דקות שעולות כמו הופעה מלאה. בזבוז חסר רסן של כספי משלם המיסים.

  2. Hundreds of thousands celebrate Pride in Tel Aviv - Watermark Online הגב

    […] WDG is the Washington Blade’s media partner in Israel. WDG originally published this article on it… The National LGBT Media Association represents 13 legacy publications in major markets across the country with a collective readership of more than 400K in print and more than 1 million + online. Learn more here: NationalLGBTMediaAssociation.com […]

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן