fbpx

בעקבות הדיון בבג”צ – המשטרה תאפשר את קיומו של מצעד הגאווה במצפה רמון במסלולו המקורי

במהלך דיון בעתירה שהוגשה נגד דרישת המשטרה לשנות את מסלול המצעד במצפה רמון, המשטרה חזרה בה מעמדתה והודיעה כי תאפשר את קיום המצעד במסלול המקורי | "תמיד יש את האפשרות שמשהו יקרה והמשטרה תעשה ככל שביכולתה כדי למנוע את זה"
המצעד במצפה רמון 2021 צילום שמעון בוקשטיין
המצעד במצפה רמון 2021 | שמעון בוקשטיין

בדיון שנערך הבוקר בבג”צ דחה הרכב השופטים את נימוקי המשטרה והחליט לאפשר את קיום המצעד במסלולו המקורי.

הדיון נערך בעקבות עתירה שהוגשה לבג”צ בתחילת השבוע על ידי מיכל רומי תושבת מצפה רמון, תנועת ישראל חופשית ועמותת קשת נגד החלטת המשטרה לשנות את תוואי מצעד הגאווה במצפה רמון לשולי העיר.

תואי המצעד אושר על ידי המשטרה כבר בסוף חודש מאי. אולם בימים האחרונם עודכנו המארגנים על די המשטרה כי בשל “ודאות קרובה לפגיעה קשה ורצינית בשלום הציבור ובסדר הציבורי בחלק מהתוואי המקורי”- המשטרה חוזרת בה מהחלטתה.

הפגיעה הקשה אותה ציינה המשטרה מתייחסת לבקשתם של אנשי ישיבת “מדברה כעדן” של הרב צבי קוסטינר שביקשו לקיים הפגנת נגד בתוך מתווה המצעד המקורי, ובקשתם אושרה. לדברי המשטרה, בנוסף להפגנת הנגד יש חשש לחיכוך מסוכן בקטע המצעד שעובר ליד הישיבה.

במהלך הדיון הציג עו”ד חגי קלעי את טענות העותרים וציין כי באף שלב המשטרה לא הוכיחה את ה”וודאות הקרובה לפגיעה בשלום הצועדים”. לדבריו, החלטת המשטרה להסיט את מסלול המצעד נובעת מדרישתו של ראש המועצה שמתנגד למצעד הגאווה ביישוב.

פרקליטת המדינה טענה כי הגורמים המקצועים במשטרה סבורים שישנו סיכון, והקריאה מספר טוקבקים שנכתבו בגנות המצעד בהם הושמעו איומים על הצועדים.

שופטי ההרכב ציינו בפני פרקליטת המדינה כי מטרת המשטרה היא לא להכנע לאיומי הטוקבקיסטים, אלא להגן על חופש ההפגנה ולעשות את כל שביכולתה כדי לאפשר את בטחון הצועדים למרות האיומים. לדבריהם, שינוי תוואי המצעד הוא אינו פתרון, אלא אם המשטרה תצהיר כי עשתה ככל שביכולתה על מנת להגן על בטחון הצועדים ונכשלה בכך.

לאחר התייעצות הודיעה המשטרה כי תאפשר את קיום המצעד במסלול המקורי, אך תגביל את המעבר ליד הישיבה עד לשעה 11:45, על מנת למנוע חיכוך עם ארוע משפחות המתקיים בישיבה.

“המשטרה לעולם לא תגיד כי היא איננה יכולה” אמרה פרקליטת המדינה, “עמידה במשימה תמיד תבוא על חשבון משימות אחרות. במקרה הזה אנחנו חושבים שהמחיר הזה איננו מבוטל אך לאור הערות בית המשפט ביחס לכללים החלים במקרה הזה המשטרה תעשה את המאמץ ותשלם את המחיר הזה. חשוב לנו להבהיר כי אנחנו חושבים שהמצב יחייב עריכת איזון שונה. על אף שהמשטרה תעשה את מלוא המאמץ, עמדתה המקצועית היא שאי אפשר לאיין את הסיכון באופן מוחלט. תמיד יש את האפשרות שמשהו יקרה והמשטרה תעשה ככל שביכולתה כדי למנוע את זה”.

עוד בנושא:  הייצוג הלהט"בי בבחירות ללשכת עורכי הדין


להט”בים הביתה! הומואים הביתה!

מצעד הגאווה הראשון במצפה רמון יצא לדרך בשנה שעברה. המצעד הקודם היה תגובה של הקהילה לאחר שנחשף שלא רק שראש המועצה התנגד לקבלת תקציב מהמשרד לשוויון חברתי, הוא המשיך והוציא מכתב בו הסביר ופירט את טענותיו כי אין קהילה גאה ואין דגל גאווה. לפני כחודש, המשיך הרב צבי קוסטינר בדברי השטנה כשתועד קורא: “לא להתבייש! לקחת אומץ! איפה שאתה עובד, תגיד – להט”בים הביתה! הומואים הביתה! זה רשע רשע רשע ועוד רשע! מי שיודע כמה אלימות יש שם, כמה פגיעות מיניות. רשעים! רשעים! להילחם!”

מיכל רומי, לסבית תושבת מצפה רמון ואחת ממארגנות המצעד: “דווקא בימים כאלו, כאשר בארה”ב אוסרים על הפלות ובנורווגיה יורים בחברי הקהילה הגאה, גם כאן בישראל נרמסות זכויות אדם בסיסיות. הקהילה החרד”לית במצפה רמון היא קבוצת שוליים קיצונית שהפכה להיות לגיטימית ביישוב ומקבלת רוח גבית מראש המועצה רוני מרום. שוב משתיקים את זכויות הקהילה במצפה רמון, לנוכח בריונות ואיומים של קיצוניים. הדמוקרטיה תחת מתקפה ולא נוכל לוותר על הזכות הבסיסית לצעוד בליבה של מצפה רמון, הבית שלנו”.

“קהילת הלהט”ב במצפה רמון נמצאת בשבועות האחרונים תחת מתקפה כשמחולקים נגדה פלייארים, מרוססים כתובות נאצה ומתקבלים איומים של ממש ברשתות החברתיות”, מסרו מארגני המצעד, “אנחנו קוראים לכל מי שישראל דמוקרטית חשובה לו- להבין שהמאבק הוא גם שלו, ולהגיע למצפה רמון ביום שישי הקרוב בשעה 10:00 לצעוד יחד איתנו. לא נכנע לקיצוניים. אנחנו חלק מהמקום הזה, נולדנו כאן ונצעד בליבו, גאים וחופשיים”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן