fbpx

מה משותף לינון יהל, מור אברהמי ושקד דודוביץ׳?

עמדה אחת, 3 ענקים וכל זה בהובלת נשים | All People All Genders - one Dance floor
שקד דוידוביץ נוי גבאי

שלושה אסים במסיבה אחת – שקד דודוביץ׳, ינון יהל ומור אברהמי וכדי להשלים את הפול האוס – ירדן קליימן, הסקסופוניסטית הבינלאומית תצטרף למופע לייב, היישר מהבמות הכי גדולות בעולם; שחר אדמוני, שריגשה בביצועים בלתי נשכחים באקס פקטור (arcade, לבן בחלום שחור) והספיקה כבר להוציא סינגל מקורי – ורוד כואב – תעלה למופע לייב; ונוי גבאי, אחת הזמרות המבטיחות שמחוללת סערה ביוטיוב וברשתות החברתיות, צומחת בתקופה האחרונה יפה מהשטח ואף יצאה מהארון – תעלה גם היא לרגש את הקהל.

ההפקה עתידה להתרחש במועדון ה B-SIDE BY ZAPPA החלל החדש והמסקרן שנפתח בדרום העיר.

לרוב, הפקות נשים מתקשות לקבל את הספוט של חמישי בערב ובטח שמתקשות לגבש ליינאפ שכזה. גם בחיי הלילה הגאים ניתן להבחין בפערים המגדריים אם זה בכמויות הקהל, בספוטים, במחירי הכרטיס, בכמות הליינים, בכמות המשאיות במצעד, בגיוס חסויות וברווחיות.

הפערים בין המגדרים בקהילה הגאה באים לידי ביטוי בתחומים נוספים – פוליטיקה, ייצוג בארגונים, משאבים, נראות ויכולת השפעה על סדר היום הקהילתי. מדובר בתופעה בינלאומית חובקת עולם. למשל בכנסת ישראל כיהנו ומכהנים עד כה 8 ח״כים מחוץ לארון, חלקם אפילו שרים – כולם גברים סיסג’נדרים.

חיי הלילה הם נייר לקמוס לתופעה הרבה יותר רחבה ומספרים סיפור על הכוחות הפועלים בתוך הקהילה הגאה.
יחד עם זאת ועל אף האתגר הכפול שחוות חברות הקהילה (גם להט”ב וגם – נשים*) אולי דווקא דרך חיי הלילה יתחולל השינוי. בכל זאת – מהומות סטונוול – יריית הפתיחה שהזניקה את התנועה העולמית הגאה, תחילה בארצות הברית (1969) ובהמשך בשאר העולם – התרחשו בבר מחתרתי בניו יורק בשם סטונוול. לא בפרלמנט, לא באקדמיה ולא בארגונים.

כמובן שלכל זרוע היה, יש ויהיה התפקיד שלה. אבל חיי הלילה ומצעדי הגאווה תמיד היו המכנה המשותף הרחב ביותר שהקהילה הצליחה ליצור. אולי בגלל שמדובר במרחב הכרויות, שייכות ונראות לקהילה שאסרו עליה לאהוב, להתקהל או להיראות במגדר שלה.

אז בפעם הבאה שאתן מרימות במסיבה – תזכרו שאתם חלק מהמהפכה. וכמו כל מהפכה, גם מאחורי המהפכה הזו עומדות נשים חזקות שעושות את זה מתוך

עוד בנושא:  הדבר השובב הבא של תל אביב

“כל מסיבה זה ריגוש חדש ואחר עבורי”, אומרת שקד דודוביץ׳, “זה הרגעים הקטנים של החיוכים שאני אוהבת לתפוס מהקהל וההתלהבות שלי מלראות את ההשפעה של מוזיקה על הגוף ואיך אנשים משתחררים ומתמסרים דרך האוזן והגוף. זאת מתנה שלא מפסיקה לרגש”

“אני מרוגשת שיא” מסכמת ליז לוי, “לפני 3 שנים הפסקתי את ליזי, מעטים האנשים שידעו באמת את הסיבה, אפילו גם אני לא לאותה תקופה. אשתף אתכם שהפסקה שלי מחיי הלילה לפני 3 שנים נוצרה כחלק מההתפתחות האישית שלי בעולם. חוויתי משבר אישי של הבנה ומהות, קידום ומימוש פוטנציאל. כדי להגיע לתוצאות והתקדמות הייתי חייבת להתנתק וללמוד את עצמי מחדש. ובכל התהליך הזה אף פעם לא הצלחתי לשחרר באמת את התשוקה האמיתית שלי, הפקות! אז מחר מפעילה את הליזי אחרי 3 שנים, בהפקת הרצה בשיתוף עם ליין גיבורות לדברים גדולים וטובים שמחכים בפתח. מתרגשת מאוד לארח בסט באק טו באק את ינון יהל ומור אברהמי שמבחינתי זה השילוב המנצח! בכלל ליין אפ מרגש מוזיקלית”.

“לנגן עם ינון זה תמיד מרגש וכיף”, מוסיף מור אברהמי, “אנחנו באותה אנרגיה ויש וייב מדהים, זה ממש לצאת לטיול ארוך וכייפי. אנחנו חברים למעלה מ10 שנים וזה מרגיש הכי מדהים שיש. בכלל זאת פעם ראשונה שלי אצל ליזי ואני מחכה לזה בקוצר רוח”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן