fbpx

גריינדר וטינדר לגייז הם לא רק מרחבים מיניים, הם גם מרחבים אלימים

"גריינדר זה מרחב שמאפשר לי גם להכיר אנשים, שחלקם יהיו פוטנציאל לקשר ובאותה מידה יכול לאפשר לי להכיר אנשים לסקס. גריינדר יכול להוות מרחב מיני (וטוב שכך), אבל שווה שנדבר על המתח הזה בין מרחב מיני למרחב אלים - כי יש הבדל"
גריינדר

**טריגר הטרדה מינית ושפה גסה.

בואו נדבר רגע על גריינדר.

מרחב להיכרויות בין גברים. בתכלס – מה שאני ורבים אחרים חווים בו יחשב כהטרדה מינית בכל פלטפורמה אחרת, ובטח בין מגדרים שהם לא גבר לגבר. התחלת לדבר איתי, הבהרתי שאני מחפש להכיר, שאני לא מעוניין לשלוח עירום, ולא מחפש סטוץ. אז כנראה שאני לא רוצה שתכתוב לי שאתה מת לזיין אותי על ארבע, נכון?

גייז יקרים, זוכרים את מה שכתב אז ארז דריגס לבחורות איתן “התחיל”, ואת העליהום שעשו עליו? אני בטוח שחלקכם גיחכתם על התוכן של השיחות שלו. רובכם תסכימו איתי שמה שהוא כתב אפילו לא ידגדג מישהו בקהילה ואפילו לא יחשב כשיחה לא נאותה בין שני אנשים שמשתמשים בגריינדר או בטינדר.

אבל ואללה, לי נמאס. מבאס ומעליב אותי שכותבים לי “שהיו מתים לזיין אותי” כשאני כותב שאני אשמח להכיר. אותי מכעיס ומגעיל ששולחים לי תמונות עירום גם כשלא ביקשתי, מבאס אותי שהגיוני לבן אדם להציע לי שירותי מין, ומכעיס אותי שבן אדם בן אחר שחושב שאפשר לדבר איתי כאילו אני ה”שרמוטה” שלו בלי שביקשתי את זה.

יש סיכוי שחלקכם לא מבינים מה הבעיה. חלקכם רואים בזה את ה”חופש המיני שלכם” או מה שלא תקראו לו. בואו לולות, אתם לא “תדפקו למישהו מעדר בראש ותקראו לזה גינון”, אז אם כתבתי מראש שאני לא מחפש “זיון” ואז אתם שולחים לי תמונה של הזין שלכם ותבקשו שאבוא למצוץ לכם, אל תגידו לי שזה “אקט מיני”. זה לא אקט מיני, זה אקט אלים.

גריינדר וטינדר לגייז הם לא רק מרחבים מיניים, הם גם מרחבים אלימים. ויש הבדל, והוא מהותי.

נשאל את זה בצורה כנה – הייתם רוצים שידברו כמו שמדברים באפליקציות אל אחותכם, אחיכם, אל ההורים שלכם? ואם לא – אז למה זה בסדר שידברו אליכם ככה או אל בני נוער שנמצאים באפליקציות?

האם אי פעם הערתם למישהו שכתב לכם ואמרתם לו שהדרך בה הוא מדבר היא לא נעימה? או פשוט התעלמתם כמוני, כפי שנשים היו רגילות להתעלם מהטרדות מיניות במשך שנים.

לי אישית זה נשבר, אני לא רוצה לחיות בקהילה שמרגישה לי שתקועה בשנות ה-90.

אגב – לאלו שהולכים לענות לי “אז שלא יכנסו לגריינדר” – זה בערך כמו שאגיד לבחורה שהולכת לפאב שלא תלבש מכנסיים קצרים, ואז לא יטרידו אותה.

גריינדר זה מרחב שיכול לאפשר לי גם להכיר אנשים, שחלקם יהיו פוטנציאל לקשר ובאותה מידה יכול לאפשר לי להכיר אנשים לסקס (בדיוק כמו פאב). האמת, שגם לי יצאו משם אחלה סטוצים – שזה בהחלט לא דבר רע. גריינדר יכול להוות מרחב מיני (וטוב שכך), אבל שווה שנדבר על המתח הזה בין מרחב מיני למרחב אלים – כי יש הבדל.


עוד בנושא:  we_too# במקום me_too#

דרך פשוטה למנוע את אי הנעימות היא כזו: אפשר לבחון קודם אם האדם שמולך מעוניין בקיום יחסי מין או מעוניין שידברו אליו בצורה מסוימת לפני שאתה מרעיף עליו בתיאורים של מה תעשה לו ובתמונות של איבר המין שלך.

כן חשוב לי להגיד שאני מאמין שזה ישתנה, כי אני קצת נמצא בדור ביניים. אני בחור בן 27, חלק מדור שנולד באמצע שנות ה-90, ובני דורי מתחילים להבין שמשהו פה לא בסדר. יש גייז שאולי יותר רגילים להטרדות מיניות, חלקם במקרה הטוב לא רואים אותן ככאלו ובמקרה הרע – מצדיקים אותן. להסביר לחלקם מה הבעיה שמישהו כותב לך שהוא רוצה לגמור לך על הפנים, זה קצת כמו לדבר עם בומרים שלא מבינים מה הבעיה בצביטה קטנה בטוסיק לבחורה שעובדת איתם.

אז אני חלק מהחברה שנולדו באמצע שנות ה-90 לעולם בו הטרדות מיניות הן עבירה פלילית ובני דורי מתחילים להבין שמשהו כאן לא בסדר, מה שאסור ביחסי נשים וגברים נכון גם אלינו. ומתחתינו דור של נוער להט”בי שכבר לא יהיה מוכן לסבול את זה, וגדל בעולם שבו תנועת ה-me too תופסת תפקיד חשוב, ובזה להטרדות מיניות.

אבל בתכלס, בשביל שהדור היותר צעיר לא יפגע, עכשיו זה התור שלנו, גם לנו יש אחריות להפוך את המרחב הוירטואלי הלהט”בי כמו טינדר וגריינדר למרחבים בטוחים.

חלאס, נשבר.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

7 תגובות

  1. אדם לה לו הגב

    כל מילה בסלע ואני מדור המייסדים.
    מי יתן ולוא חלק מדברייך יחדרו לאזניים והכוונה לא לערלות.
    כלטוב.

  2. שי הגב

    לא יכולתי להגיד את הדברים טוב יותר אבל זה בול ההרגשה. אנשים לא קוראים פרופילים וישר תמונות איברים, הצעות סקס בתשלום, התבטאות תוקפנית של מה היו עושים לי. בחיי שנמאס!

  3. איתן הגב

    סוף על סוף מישהו אומר את האמת. כעובד סוציאלי בקהילה אני רואה יום יום את האלימות הזו ומתחלחל.

  4. דורון הגב

    הכל בחינוך… אין קשר לפלטפורמה. אז אם לא גריינדר וטינדר אז יש אטרף והיו גם אחרות. לא הפלטפורמות אשמות אלא מי שמשתמש והחינוך שהוא קיבל.

  5. שי הגב

    גריינדר היא אפליקציית סקס. ומכאן זה למה פונים אליך ככה.
    תפסיק להתחסד ותעבור/תוציא פלטפורמה אחרת.

  6. שי הגב

    ומה עושים כשמישהו שולח הודעה דוחה ומטרידה וכשאתה מבקש שיפסיק הוא ממשיך ואתה חוסם והוא פותח עוד פרופיל ועוד פרופיל וממשיך? יש למי לפנות?

  7. זה שיודע הגב

    יש אחד ברש”י ברמת גן שמגרש בבוטות מי שמגיע אליו ולא נראה לו, ומעליב ומשפיל ואחר כך אומר כמה שזה לא יפה

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן