fbpx

הפגנת תמיכה בנפגעים – הקהילה הגאה שוברת את קשר השתיקה ואת מחסום הבושה

במוצאי שבת הקרובה יערך אירוע תמיכה והזדהות עם הנפגעים נגד אלימות מינית | "למרות ניסיונות להט"בפובים לצייר מקרים של פגיעות מיניות כנורמה בקהילה, אנחנו אומרים בקול ברור שאנחנו מגנים את המעשים הללו, מוקיעים את האנשים הללו וקוראים לכל אדם שנפגע לבוא ולספר ללא חשש. חברי הקהילה הגאה כולה מגויסים ליצירת מרחב בטוח ללא הטרדות ופגיעות מיניות".
עכשיו תורנו

מרבית המחאות שהובילה הקהילה הגאה כוונו נגד השלטון כגורם מדיר, במטרה לקדם את שוויון הזכויות של חברי וחברות הקהיל בישראל.

החשיפות האחרונות בנוגע להטרדות המיניות בקהילה הגאה הובילו לארגונה של מחאה מסוג אחר – מאבק בתופעת הפגיעות המיניות והניצול המיני בתוך הקהילה הגאה.

להפגנת התמיכה שתיערך במוצאי שבת הקרובה 13/11/21 בשעה 19:00 ברחבת מוזיאון ת”א, עתידים להגיע אנשי ציבור, פעילי הקהילה ופוליטיקאים מכל הקשת הפוליטית ולומר בקול ברור לנפגעים: “הקהילה הגאה איתכם, מאמינות ומאמינים לכם”.

מנהיגי המחאה, עומרי פיינשטיין וילי קלריך, סבורים כי הגיע הזמן להתמודד כקהילה עם תופעת הפגיעות המיניות בתוך הקהילה שהושתקו במשך שנים.

“אנו עדים למהפכה שמתרחשת בימים אלה בקהילה הגאה”, מסביר עומרי פיינשטיין, מקים מיזם “תורנו” ותחקירן שותף בפרשת גל אוחובסקי, “מהפכה שבסופה נהיה מודעים יותר, רגישים יותר ובטוחים יותר. הקהילה הגאה שוברת את קשר השתיקה ואת מחסום הבושה ואומרת בצורה ברורה וחד משמעית – לא לאלימות מינית”.

“מה שנחשף השבוע הוא שאנשים בעלי כח בקהילה הגאה ניצלו אותו כדי לפגוע מינית בבני נוער להט”ב או כדי לתקוף מינית חברים בקהילה”, מוסיף ילי קלריך, פעיל חברתי למען ארגוני הקהילה, “למרות ניסיונות להט”בפובים לצייר מקרים של פגיעות מיניות כנורמה וכדבר מקובל ולגיטימי בקהילה, אנחנו אומרים בקול ברור שאנחנו מגנים את המעשים הללו, מוקיעים את האנשים הללו וקוראים לכל אדם שנפגע לבוא ולספר ללא חשש. חברי הקהילה הגאה כולה מגויסים ליצירת מרחב בטוח ללא הטרדות ופגיעות מיניות”.

קצה הקרחון של תופעה רחבת היקף

“השבוע פורסמו עדויות קשות וחמורות של פגיעות מיניות שבוצעו לכאורה מצד גל אוחובסקי ואיתי פנקס”, מסבירים המארגנים,  “לאנשים כאלה, עם כוח יש אחריות כפולה, על עצמם/ן, ועל השלכותיו של הכוח כלפי הסובבים והסובבות אותם/ן. אין שום דבר לגיטימי בכפייה מינית ולא באלימות מינית. את אלו מוכרחים להוקיע משורותינו וכמה שיותר מהר. פערי הכוח, גם כשאינם פורמליים, מקשים על סירוב ופסולים מוסרית. המקרים של הידוענים האלה הם מקרים קשים ומצמררים והם רק קצה הקרחון של תופעה רחבת היקף.

עוד בנושא:  'שבויות במשחקי גברים'

היום תלונה על פגיעה מינית ובפרט בקהילה הגאה, היא דבר שדורש אומץ ועמידה מול כוחות חזקים בחברה, בקהילה, במשפחה וגם בתקשורת. במשך הרבה מאוד שנים פגיעות מיניות דוברו בחברות רבות ובקהילות אך לא בקהילה הגאה. אנחנו רוצים להביא למעבר ולהתפתחות השיח ביצירת סולידריות קהילתית תומכת נגד פגיעות מיניות. הקהילה הגאה היא אוכלוסייה מוחלשת שעודנה נאבקת על זכויותיה וסובלת מגילויי שנאה ואלימות ונדרשת להוכיח בכל פעם מחדש את הלגיטימיות שלה, ועל כן תלונה על פגיעה מינית הופכת את מסע התלונה לקשה ומורכב יותר.

אנו קוראות למשטרה לערוך חקירה יסודית ומקיפה ללא משוא פנים, בגל אוחובסקי וקוראות לאיתי פנקס שכבר הודה במה שמיוחס לו, לא רק להשעות את עצמו אלא להתפטר מכל תפקידיו ולעזוב את המשרה הציבורית שלו. יש לפעול להקמת צוות בין- משרדי למיגור התופעה: בו ייקחו חלק משרדי הרווחה, החינוך, הבריאות ובטחון הפנים”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן