fbpx

יום של מחאות בעקבות השבעת הממשלה

השלטים נתלו, הדגלים הונפו, הכבישים נחסמו והחברות תמכו. הקהילה הגאה ליוותה את השבעתה של הממשלה החדשה בסדרת מחאות בירושלים ות"א | "המאבק הצודק והערכי שלנו להיות אזרחים ואזרחיות שווים ושוות הולך רק קדימה"
מחאתהדגלים4
צילום: רועי גולדמן (גולדי)

הבוקר הושבעה ממשלת נתניהו השישית, שרבים מחבריה מצהירים על כוונתם לפגוע בזכויות הקהילה הגאה. וכמובטח, חברי וחברות הקהילה הגאה ניצלו את היום שאמור להיות חגיגי על מנת להביע את מחאתם כלפי הממשלה החדשה וכלפי התכנונים של חבריה להגביל את זכויותיהם של חברי וחברות הקהילה.

בשעות הבוקר נתלו מאות שלטי ‘האהבה תנצח’ בצבעי הגאווה בעשרות רשויות מקומיות ברחבי הארץ על ידי פעילי “גאווה מקומית” של האגודה. חברי וחברות הקהילה מצפון ועד דרום יצאו באמצע הלילה ותלו את השלטים במקומות מגוריהם באריאל, אשקלון, באר שבע, גדרה, גבעת שמואל, פתח תקווה, חיפה, נתניה, פרדס חנה כרכור, עמק הירדן, תל אביב-יפו, רחובות ואור יהודה.

בשעה 10:30 בבוקר מול בניין הכנסת, בסמוך להשבעת הממשלה החדשה, הצטרפה מחאת הדגלים הגאים אל עשרות ארגוני החברה האזרחית מכל קצוות הקשת הפוליטית ואל מאות המפגינים שהפגינו מול הכנסת.

המפגינים הניפו דגלי גאווה ושלטים נגד חוקי האפליה שנכנסו להסכמים הקואליציונים, ומטרתם לאפשר לאנשי מקצוע ובעלי עסקים לסרב להעניק שירות במידה והוא נוגד את אמונתם הדתית.

צילום: ערן לם

צילום: ערן לם

צילום: ערן לם

בשעות הערב התקיימה הפגנת הארגונים הגאים אל מול מגדל הממשלה בתל אביב. כשלושת אלפים מפגינים התכנסו ברחבת הממשלה ובהמשך הערב ירדו אל הכביש וחסמו אל נתיבי איילון.

“תודה לכל אחד ואחת שהגיעו היום להפגין תמיכה בזכויות שלנו. בזכותכם.ן הוכחנו לכל המדינה שאנחנו יודעות ויודעים להיאבק על החיים שלנו כשצריך. ואנחנו לא לבד. איתנו רוב הרוב המוחלט של אזרחי ישראל, רוב המשק, רוב הרשויות המקומיות. איתנו המשפחות, ההורים, האחים והחברות שעומדות לצידנו. אל תנסו אותנו כי המאבק הצודק והערכי שלנו להיות אזרחים ואזרחיות שווים ושוות הולך רק קדימה. הוא לא ילך אחורה במשמרת שלנו. במשמרת של כולנו”.


במהלך היום עוד ועוד חברות וגופים מסחריים נענו לקריאה שיזם ארגון LGBTech והצטרפו לקרוב ל-300 חברות שיצאו בהצהרות פומביות כי לא יאפשרו אפליה ויסרבו לספק שירותים לגופים מפלים.

“אנחנו מודות ומודים לחברות ולמעסיקים שנרתמו בימים האחרונים וקראו בקול גדול בעד הזכות לשיוויון, קבלה ובטחון”, מסרה סיון קניאל מנכ”לית LGBTech, “המשק הישראלי מחוייב וימשיך להיות מחוייב לכלל העובדות והעובדים שלו ואנחנו קוראות למנהלות ולמנהלים נוספים לקרוא בקול גדול כנגד הקולות הגזעניים, המפלים שנשמעים היום. היום הקולות האלו מופנים כלפי הקהילה הלהט״ב, מחר אלו קהילות אחרות. זוהי שעת מבחן מוסרית וערכית עבור כולנו, ישראליות וישראלים, לגבי הצביון של המדינה בה אנו חיים. עלינו להרים את את קולנו היום, למען הזכות של כולנו להתפרנס, ולחיות בבטחון ובשלווה”.

עוד בנושא:  בג"ץ קבע פה אחד: על המדינה לרשום זוגות נשים כאמהות בתעודות הלידה של ילדיהן המשותפים

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. אביאלה אנג'ל הגב

    ההפגנה של קהילת הלה”טבים היתה מרהיבה.
    לצערי, ביבי, הפוליטיקאי המושחת, שכמובן ידע עליה, הצליח לתת לגוש הליברלי נוט-אאוט אדיר ביום השבעת הממשלה: מינוי אוחנה יו”ר הכנסת, עם נאום סוחט דמעות על ואל הוריו,בן זוגו -“עוגן חייו”- וילדיו האהובים. גם האופוזיצה דממה – בצדק כמובן.
    אלו וכמעט רק אלו התמונות ששודרו בארץ ובעולם ביום השבעת הממשלה, שנבחרה באופן לגיטימי.
    לפיכך, בגדול- ההפגנה החמיצה את מטרתה:
    להזכיר לציבור שיש פה ממשלה עם אוסף עבריינים שלא היה כמותו באף ממשלה בארץ (וכנראה גם לא בעולם), להעלות את נושא השחיתיות השילטונית, הרס הדמוקרטיה- ובמיוחד בג”ץ, שינוי המשטר, שינוי שיטת בחירת בשופטים, חוסר השיוויון בנטל בכל התחומים, והאפליה בכלל (במיוחד נגד נשים ולהטבים).
    כל אלו נעלמו לחלוטין במדיה נוכח מחאת הקהילה בבוקר ובערב!!
    המבוגרים ביניכם ודאי זוכרים, וחשוב לי להזכיר לצעירים.ות את בג”ץ דנילוביץ ב1994.
    הבג”ץ הוא היחיד שיכול לתת סעד למיעוט ולחלש להתגונן נגד עריצות הרוב. זו מהות הדמוקרטיה שהולכת להיהרס ביד וברגל גסה!

    קרוב ל 100% (אולי 100%) מהציבור שבא למחות הוא ליברלי ותומך בקהילה.
    להבא, גם לטובת הקהילה, עדיף שהקהילה תתגייס עם המוני צעיריה הנהדרים ותניף עם כל הציבור הליברלי שבא למחות, את הדגלים האחרים שציינתי.
    בג”ץ חזק הוא גם מטרת על חיונית של הקהילה הליברלית שאתם חלק חשוב ממנה.
    אביאלה, אם לבן גאה.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן