fbpx

תחקיר כאן 11: גל אוחובסקי פעל לכאורה בכוח וכפה עצמו על גברים עימם נפגש

תחקיר שפורסם בכאן 11 מביא את עדותיהם של שני גברים הטוענים כי גל אוחובסקי כפה עצמו עליהם | בעקבות התחקיר הודיע אוחובסקי כי הוא מתפטר מנשיאות איגי: "הארגון הוא מפעל חייו, והוא אינו מעונין שרבב ידבק בארגון הנהדר הזה"
גל אוחובסקי-צילום כאן
צילום: מתוך “המהפכה הגאה” כאן 11

תחקיר שפורסם הערב (שני) בחדשות הערב של כאן 11, הביא את עדויותיהם של שני גברים שטענו כי גל אוחובסקי כפה עצמו עליהם במהלך מפגשים מיניים, לעיתים אף בכוח ובאלימות.

במרכז התחקיר הוצגה עדותו של א’, שהותקף לטענתו על ידי אוחובסקי לפני כשנה וחצי, לאחר שהשניים קבעו להיפגש למפגש מיני. לדבריו, הגבולות הברורים שהציב הופרו על ידי אוחובסקי בצורה בוטה וכוחנית.

“זה קרה מהרגע הראשון”, העיד א’ במסגרת התחקיר, “יותר מחמש פעמים הוא ניסה להפוך אותי בכוח, להחדיר לי אצבעות, לגעת, להגיע בכל דרך אפשרית להגיע לאזור הזה”. לדבריו הוא ביקש מאוחובסקי בצורה ברורה להפסיק, אך הוא לא נענה לבקשתו. “אלו היו מילים מאוד נחרצות: ‘די, זה לא נעים, בוא נפסיק את זה’. היו דברים מאוד לא משתמעים לשתי פנים”.

העדות השנייה המובאת בתחקיר היא של מקרה שהתרחש לכאורה במהלך פגישת עבודה שערך ב’ עם אוחובסקי לפני מספר שנים. “ישבנו רחוקים אחד מהשני ופשוט ברגע הוא זינק אליי והתחיל לנשק אותי”, סיפר ב’, “ניסיתי להדוף אותו. הוא כפה את עצמו עליי למרות התנגדותי, עד שגמר”.

עוד בנושא:  we_too# במקום me_too#

גל אוחובסקי פרסם את תגובתו המלאה לתחקיר, במהלכה הודיע על התפטרותו מתפקיד נשיא ארגון הנוער הגאה איגי.

“לגבי המקרה הראשון: בין המעורבים נקבע מפגש מיני”, נכתב בתגובה, “המפגש המיני הסתיים באופן ידידותי, ועד רגע הפניה מכם לא ידע גל דבר על תחושותיו של חבר הקהילה. לאחר קבלת הפניה התברר לגל כי האדם המדובר מצוי בעימות על רקע מיני עם רבים מחברי הקהילה אשר יצרו קשר עם גל וביקשו להעביר הקלטות וצילומי מסך המעידים על כך. עם זאת, ומתוך הבנה ורגישות גל מבקש להתנצל מעומק ליבו בפני האדם על התחושה הרעה שנגרמה לו.

באשר לעדות השנייה: בניגוד למה שמחייב הדין וכללי האתיקה, לא הועברו מצד התאגיד שום פרטים לגביה, ואין לו דרך להגיב או להתגונן בפני אירוע שלא פורט בפניו. אך כאמור, מרגע שזו התחושה, הוא מתנצל גם בפני המעיד השני.

כמי שהקדיש את חייו לקהילה החליט גל כי אחריותו מחייבת אותו להפסיק את פעילותו כנשיא איגי, ארגון הנוער הגאה. הארגון הוא מפעל חייו, והוא אינו מעונין שרבב ידבק בארגון הנהדר הזה”.

ארגון הנוער הגאה פרסם תגובה משלו בה נכתב: “בעקבות הכתבה ששודרה הערב קיבל הוועד המנהל של איגי את הודעתו של גל אוחובסקי כי יסיים את תפקידו כנשיא איגי. אנו מקווים כי האירועים המתוארים בתחקיר יבוררו בהקדם, השנים האחרונות מביאות רוח חדשה של יצירת רשת ביטחון למתלוננות ומתלוננים – הרוח הזו חייבת להיכנס גם לתוך הקהילה הגאה ואנו, כארגון המוביל והגדול בקהילה שאחראי על אלפי חניכות וחניכים ומאות רבות של מתנדבים ומתנדבות, לוקחים על עצמנו תפקיד משמעותי בבניית ושינוי השיח. משימתנו היא ליצור עולם ומרחב בטוח לכל נערה ונער בקהילה הגאה בישראל וכל מי שנושא תפקיד בארגון חייב לשמש לכך דוגמא. קווי הפניות הדיגיטליים שלנו פתוחים והמדריכים והמדריכות שלנו קשובים לכל אחת ואחד שירצו לדבר, לשתף או להתייעץ בנוגע לאירועים שקרו ולכל נושא שקשור אליהם. אנו מחויבים לחיסיון מלא ולבירור מיידי של כל תלונה”.

ארגון חוש”ן התייצב בתגובתו לצד הנפגעים וכתב: “גם בקהילה הגאה, חשוב שניתן מקום לשיח על פגיעות מיניות, גבולות והסכמה. ארגון חוש”ן פועל למניעת פגיעה בכל אדם וליצירת מרחבים בטוחים לנוער ולנוער להט”ב בפרט. אנחנו מתייצבות לצד הנפגעים והנפגעות ומעודדות כל מי שחווה פגיעה, לא לשמור בבטן ולפנות לקבלת סיוע”.

מרגישים צורך לדבר?

ניתן לפנות לקווי הסיוע האנונימיים במרכזים לנפגעי.ות תקיפה מינית
1202 – מענה על ידי נשים | 1203 – מענה על ידי גברים | קול מילה – צ׳אט סיוע, מענה על ידי גברים ונשים

איגי – בפלטפורמות הבאות:
הודעה פרטית בדיסקורד: https://bit.ly/IGY-DISCORD
דיגי (מענה בוואטספ): https://bit.ly/IGY-DIGY

קו הקשב של האגודה ״יש עם מי לדבר״ – פועל במהלך השבוע בימים א׳-ה׳ בין השעות 17:00-19:00 ובין 19:30-22:30 בטלפון: 2982* ובאפליקציית WhatsApp במספר: 058-6205591.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן