fbpx

רבע מבני הנוער הלהט”בים נמנעים מפעילות ספורטיבית קבוצתית מחשש לאלימות

בעקבות דיון של ועדת הספורט של הכנסת בנושא להט"בפוביה בספורט, קיימה המועצה הלאומית למניעת אלימות בספורט דיון בנושא. "מדובר בסוגיה חשובה שראוי שגם ההתאחדויות והאיגודים המקצועיים יכירו"
soccer
SoccerUSAG- HumphreysCC BY 2.0

לראשונה מאז הקמתה התכנסה אמש (ד) המועצה הלאומית למניעת אלימות בספורט לישיבה בנושא האלימות כנגד הקהילה הגאה בספורט.

הדיון התקיים בעקבות דיון של ועדת הספורט של הכנסת וביוזמת ‘מועדון ספורט גאה ת”א’ ששם לו למטרה, בין היתר, להיאבק בתופעת הלהט”בפוביה בספורט. בדיון נכחו יו”ר המועצה למניעת אלימות בספורט בישראל, השופטת בדימוס עדנה בקשטיין, נציגי משרדי המשפטים, הספורט ובטחון הפנים, ונציגי הארגונים העוסקים בספורט – איגודי הספורט והטוטו.

השופטת בדימוס עדנה בקשטיין בירכה על קיום הדיון ואמרה כי לא הייתה ערה לנושא הלהט”בפוביה בספורט וכי המועצה לא נתנה עליו את הדעת בעבר. עוד אמרה כי מדובר בסוגיה חשובה שראוי שגם ההתאחדויות והאיגודים המקצועיים יכירו, והציעה לקיים דיון משותף בנושא באשר לאופן הטיפול בתופעה.

“אין בספורט מקום לאפליה על רקע גזעני או על רקע של זהות מגדרית או נטייה מינית”, אמרה השופטת בקשטיין, “על כן יש לאמץ את הגישה המאחדת ולפעול כנגד תופעות, מעשים או אמירות שאינן הולמות עקרון זה”.

שגיא קריספין, יושב ראש משותף של ‘מועדון ספורט גאה ת”א’, הציג לבאי הדיון את הסוגיה והיקפה. בין השאר הוצגו נתונים של מחקרים בינלאומיים, לפיהם רבע מבני הנוער ההומואים דיווחו שנמנעו בנעוריהם מלהשתתף בפעילות ספורט קבוצתית בשל חוויות שליליות, ויותר ממחצית דיווחו כי נתקלו בהומופוביה בספורט שכוונה אישית כלפיהם.

נתון נוסף שהוצג מתייחס לספורטאים פעילים, לפיו 81% מהגברים ההומואים ו-74% מהנשים הלסביות מתחת לגיל 22 דיווחו כי הם בארון לחבריהם לקבוצת הספורט בה הם משתתפים.

עוד הסביר קריספין כיצד הזירה הספורטיבית אינה מעניקה למשתתפים בה מרחב בטוח לחיות בהתאם לנטייתם המינית וזהותם המגדרית. כבר באולמות האימונים מועברים המסרים שגברי שווה חזק ונשי שווה חלש. וספורטאים להט”בים צעירים רבים מקבלים את המסר שעליהם לבחור בין העיסוק בספורט לבין השלמה עם נטייתם המינית וזהותם המגדרית.

ספורטגאהבמצעד

מועדון הספורט הגאה במצעד הגאווה בת”א

“האלימות כלפי חברי וחברות הקהילה הגאה היא נגע שקיים בכל הרבדים של הפעילות הספורטיבית בישראל ועלינו למגר אותו”, אמר קריספין, “חייבים להפסיק להתעלם מהתופעה החמורה הזו שמונעת מחברי וחברות הקהילה הגאה לקחת חלק בחוויה הספורטיבית. אנחנו דורשים מכל הגורמים המקצועיים לפעול בנחרצות בכל האמצעים העומדים לרשותם כדי להבטיח מרחב בטוח ותומך לכל מי שמעוניין ליטול חלק בפעילות ספורטיבית, ללא אפליה על רקע נטיה מינית או זהות מגדרית”.

עוד בנושא:  המחזמר שיקגו מגיע למרכז ענב ואתם יכולים לזכות בכרטיס זוגי

מועדון ספורט גאה ת”א פירט בדיון מספר דרכים בהן פועלים בעולם לצמצום הלהט”בפוביה בספורט ובהן: יצירת קמפיינים ציבוריים המעודדים סובלנות ושוויון מגדרי, חינוך והסברה לשחקנים, מאמנים ושופטים, ורתימת האיגודים המקצועיים ומועדוני הספורט המובילים לאמץ מדיניות בלתי מתפשרת כלפי גילויי אלימות על רקע של נטייה מינית או זהות מגדרית.

בעתיד הקרוב מתכוונים נציגי מועדון הספורט הגאה להפגש עם יו”ר אגף חברה ומניעת פשיעה במשרד לבטחון פנים, ועם משרד הספורט להמשיך ולדון בסוגיה החשובה

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן