fbpx

לראשונה: משרד התרבות והספורט בקמפיין נגד להט”בפוביה

מנצחים את הדעות הקדומות - מנצחים בספורט - משרד התרבות והספורט השיק קמפיין חדש נגד האלימות והגזענות בספורט המתמקד בתופעת הלהט"בפוביה בספורט | "בדומה לכל מקום ולכל תחום, אין כל מקום להתנהלות גזענית ופוגענית בכלל ועל רקע נטייה מינית וזהות מגדרית בפרט"
קמפייןלהטבפוביהבספורט

קריאות הגנאי המתייחסות לנטיה המינית או הזהות המגדרית של בספורטאים הן חלק בלתי נפרד מתרבות הספורט בישראל. בנוסף לניסיונות להלחם בתופעה בכלים משפטיים, משיק הערב משרד התרבות והספורט קמפיין נגד תופעות האלימות, הגזענות והדעות הקדומות בספורט ובפרט נגד תופעת הלהט”בפוביה.

הקמפיין, שישודר החל מהערב באמצעי המדיה השונים, נוצר באמצעות לפ”מ, בשיתוף פעולה עם הקהילה הגאה ובסיוע “מועדון ספורט גאה ישראל”, במטרה לשקף את המציאות הפוגענית אשר חווים חברי וחברות הקהילה הגאה העוסקים בספורט.

בקמפיין מוצגים סיפוריהם של שני ספורטאים וספורטאית ישראלים, חברי קהילת הלהט”ב: רזי- שחקן כדורגל הומוסקסואל, ליזה- שחקנית כדורעף לסבית ושי- ג’ודוקא, טרנסג’נדר. השלושה בחרו להצטלם לקמפיין זה ולהעלות את הנושא לסדר היום הציבורי מתוך אמונה כי ישנה חשיבות אדירה להעברת המסר הזה וכי ללהט”בפוביה אין מקום בחיינו בכלל ובספורט בפרט. הערכים בספורט, הרוח הספורטיבית, השוויון והמצוינות שעולם הספורט גאה בהם חייבים להישמר. לכולם ולכולן יש מקום “מנצחים את הדעות הקדומות -מנצחים בספורט”.

הקמפיין מגביר את המודעות לנושא ומשדר את המסר כי בספורט, בדומה לכל מקום ולכל תחום, אין כל מקום להתנהלות גזענית ופוגענית בכלל ועל רקע נטייה מינית וזהות מגדרית בפרט. עולם הספורט צריך להיות מרחב מוגן לכל אישה ואיש, ספורטאים וספורטאיות, שופטות ושופטים, אוהדים ואוהדות כאחד.

“מועדון ספורט גאה, חברי הוועד ואני, גאים לשמש יועצים בקמפיין חשוב ואמיץ זה של משרד הספורט”, מסרה ל-WDG מנכ”לית מועדון ספורט גאה אלמוג דיין, “כספורטאית מקצועית לשעבר, ביכולתי להעיד שספורטאיות וספורטאים רבים חוו וחווים את הקריאות הללו ואת היחס האחר. כמה ספורטאיי עלית ישראלים מצויים מחוץ לארון? וודאי פחות מחלקם באוכלוסייה. למעשה, גם על אחד או אחת קשה לחשוב בענפים מסוימים. היחס זה עולה למדינת ישראל בהישגים ספורטיביים וזהו אינטרס לאומי לשים לו סוף, להמשיך אחרת. אני מקווה שגם הספורט העממי ישתנה בהתאם, כך שחברות וחברי הקהילה הגאה יוכלו לעסוק בספורט בלא חשש. ברצוני להודות למי שאפשר זאת, לקואליציית הארגונים הגאים, לח”כ איתן גינזבורג, לשר הספורט חילי טרופר ודוברת משרדו, חלי סממה פדידה, וללשכת הפרסום הממשלתית”.

עוד בנושא:  אז מה רואים ב-TLVFest 2023?

“לכולם ולכולן יש מקום שווה בספורט הישראלי”, מסר שר התרבות והספורט חילי טרופר, “הקמפיין, היוצא לדרך היום, מבטא את הצורך והחשיבות בשיח נקי, מכבד ונטול דעות קדומות. תודה לכל השותפות והשותפים לקמפיין החשוב הזה”.

“אני מברך את משרד התרבות והספורט על קמפיין ממשלתי ראשון מסוגו נגד תופעת הלהט”בופוביה והדעות הקדומות”, אמר ח”כ איתן גינזבורג, יו”ר השדולה הגאה בכנסת, “רק לפני חודשיים הבהרנו בחקיקה שיזמתי, שאלימות מילולית על רקע נטייה מינית במגרשי הספורט היא גזענות לכל דבר שתהווה עבירה על החוק. לא נקבל יותר מציאות בה נטייה מינית הופכת לקללה, ושהשימוש בה הופך לדבר משפיל ומבזה. לא ייתכן ששחקנים, שופטים ואוהדים לא יוכלו להיות מי שהם. הקמפיין מהווה אבן דרך במאבק לתרבות ישראלית סובלנית יותר, בה כולם מרגישים שייכים ורצויים, וכולי תקווה שהוא יהפוך את מגרשי הספורט לסביבה בטוחה ומקבלת יותר גם עבור מי שמשתייך לקהילה הגאה”.


אימון מומלץ – Sunflowers– קבוצת טניס גאה | אימוני ספורט גאה נוספים בלוזית – כל האירועים הגאים

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן