fbpx

צבעי הנמר החדשים

נוואל "אל פאטון" גוסמן, שוער קבוצת "טיגרס" בליגה המקסיקנית לא היה מוכן לקבל את ההומופוביה ביציעים בדרום אמריקה והחליט לעשות מעשה צבעוני במיוחד | "מקרים של הומופוביה עדיין קיימים בחברה שלנו, והכדורגל אינו יוצא מן הכלל"
נוואל גוסמן2
צילום: מתוך אינסטגרם

עולם הכדורגל, בעיקר ביציעים, לא ידוע כמרחב סובלני יתר על המידה, אך בעוד שבאירופה בשנים האחרונות מתחילים לראות תזוזה לכיוון חיובי בנושא, בדרום אמריקה המצב חמור הרבה יותר. שירים כנגד הומואים ושימוש ב”הומו” כמילת גנאי נפוצים מאוד ביציעים במקסיקו, עד כדי כך שחוקת פיפ”א (התאחדות הכדורגל העולמית) מתירה לשופטי המשחק להפסיק את המשחק ואף לסיים אותו במקרה שנשמעים שירים כאלה מהיציע ללא הפסקה.

אולם במקסיקו כמו במקסיקו, החוקים הם לרוב המלצה והחקיקה הזו נותרת ברוב המוחלט של המקרים חסרת שיניים, כך שבפועל אירועים רבים של הומופוביה וגזענות מתרחשים ביציעים מידי שבוע ללא תגובה של ממש מהתאחדות הכדורגל המקומית.

במחזור הליגה האחרון החליט נאוול גוסמאן, שוערה הארגנטינאי של קבוצת “טיגרס” ונבחרת ארגנטינה, להיות האיש במקום שבו אין בני אדם ולעשות מעשה – לפני המשחק של קבוצתו נגד אתלטיקו סן לואיס, הוא צבע את שיערו בצבעי דגל הגאווה כאקט גלוי ומוצהר של תמיכה בקהילה הגאה וגינוי של ההומופוביה ביציעים בליגה המקסיקנית.

לאחר המשחק הוא הציג בפני העוקבים שלו באינטסגרם ובטוויטר את התספורת החדשה ואף פרסם פוסט שבו כתב (בתרגום חופשי): “שנת 2020 על כדור הארץ. מקרים של הומופוביה עדיין קיימים בחברה שלנו, והכדורגל אינו יוצא מן הכלל. ההבנה שהמגוון החברתי שלנו הוא עצום, קידום הזכויות והכלה היא המחויבות של כולם. #שוויון”.

נוסף על הפוסט, חלק גוסמאן עם 300,000 העוקבים שלו גם סטורי ובו צילום של ערך הויקיפדיה על צבעי הגאווה ומשמעותם:

צילום מתוך חשבון האינסטגרם של נאוול גוסמאן – nahuelguzman111@

בתוך מציאות של יציעים בדרום אמריקה, ובמקסיקו בפרט, שממשיכים להיות מרחב הומופובי ולא בטוח, התמיכה הפומבית הזו של גוסמן מעבירה מסר חשוב שמגיע מצד שחקן בכיר בקבוצת צמרת (וגם שחקן בנבחרת הלאומית של מדינתו, ארגנטינה), שגם מביע תמיכה בלתי מסויגת בקהילת הלהט”ב וגם, בתקווה, יהיה פתח לשחקנים אחרים ללכת בדרכו כדי למגר את התופעה הזו מהר ככל הניתן.

עוד בנושא:  אהבה שווה - תערוכת צילומי זוגות להט"ב ביום חתונתם

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן