fbpx

מפסיקים לשתוק – כעשרת אלפים משתתפים בהפגנת המחאה

כעשרת אלפים א.נשים הגיעו להפגנת המחאה שנערכה מול משרדי הממשלה בת"א, הניפו שלטים וקראו קריאות נגד ההומופוביה המוסדרת של הממשלה. כמה מהם נעצרו כשניסו לחסום כבישים באזור ההפגנה לאחר סיומה
מחאהאימוץ
צילום: גלית סבג

החל מהשעה 18:30 החלו להתאסף ברחבה שבין מתחם שרונה למגדל הממשלה שברחוב קפלן.

בשעה 19:00 החלו הנאומים על הבמה המרכזית. בזה אחר זה נשאו דברים יו”ר האגודה למען הלהט”ב חן אריאלי, מנכ”לית המרכז הרפורמי לדת ומדינה הרבה נועה סתת, יו”ר ארגון אבות גאים אודי לדרגור ונציגי המשפחות הלהט”ביות אורלי ויסלברג צור, איתי פנקס ארד, יעל רשלין ונועה אברון.

“אני לא מטען חריג. אתם שהגעתם לכאן – אתם לא מטען חריג”, במילים אלו פתח נדב בורנשטיין שהנחה את ההפגנה, “שר הרווחה חיים כץ – אתה מטען חריג. מכל מה שערכי ומוסרי והגיוני ונכון וצודק. ושרת המשפטים אילת שקד – את מטען חריג – שנתיים את בתפקיד ולא עשית כלום כלום כדי שהבנות שלי תהיינה שוות לבנות שלך. פרקליט המדינה שי ניצן, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט – כל מי שחושב – שאני ומאות אלפי ישראלים וישראליות לא ראויים להיות הורים בגלל שאנחנו לא”נורמלים”, שלילדים שלנו יהיו יותר קשיים: אתם מטען חריג. אתם מטען חריג. אתם מטען חריג. והילדים שלכם יגדלו בבית חשוך, שיש בו עצב ושנאה ואין בו אהבה ותקווה. אתם שחושבים שאני מטען חריג, אתם אלה שהמדינה צריכה להגיד – לא ניתן לכם להיות הורים. אתם מטען חריג”.

חן אריאלי, שהוגדרה על ידי המנחה נדב בורנשטיין כ”רמטכ”לית של הקהילה”, נשאה דברים ראשונה.

“אנחנו לא מחכות יותר למתווים ופתרונות עקיפים כדי שתצטרכו להכיר באמת האחת והיחידה – אחנו לא סוג ב’. אנחנו ראויים להיות הורים ולהקים משפחות מלאות גאווה בישראל. אבל אנחנו מוכרחות לזכור שיש לנו אחריות! אנחנו עומדות ומוחות כאן היום לא רק על האפליה באימוץ – לא רק על עמדות חשוכות של משרדי ממשלה ושופטים בבית המשפט העליון – עלינו לצעוק זעקתה של קהילה שלמה, צבעונית ומגוונת – על כל הקולות שבה. יש לנו אחריות לנצל את הבמה הזאת ולשים על סדר היום הציבורי את כל הכאב והדיכוי. את האפליה החמורה והאלימות ממנה סובלות אחינו ואחיותנו הטרנסג’נדריות, את קול הנערים והנערות שנזרקים מבתיהם ומגיעים לרחובות ושורדים באמצעות זנות נצלנית ופושעת, את אחינו הפליטים ומבקשי המקלט שנסים על חייהם כמעט ללא פתרונות ודלתות לדפוק עליהן, ורובם מסיימים את חייהם באלימות ובדידות איומה. את הנער הדתי שנשלח לטיפולי המרה קשים ונותר נטוש ובודד במערכה, את הנערה הטרנסית שמרוב ייאוש ובדידות שמה קץ לחייה.

חן אריאלי | צילום: גלית סבג

אנחנו מוכרחות לעמוד כאן ולדבר על דיכוי מגדרי, על מי שחיות יום יום בשנאה ובפחד, על מחיקה ביסקסואלית, על טרור כלכלי, על גזענות. הכוח הגדול הזה שיצא היום אל הרחובות לא יכול להשאר כאן מבלי לזעוק את הזעקה של כל אלו. מבלי להבין שזה הרגע לקחת אחריות רחבה יותר על המאבק שלנו. זהו לא רק המאבק של הקהילה הגאה!

נמשיך להאבק לזכויות שלנו במאבק משפטי, פוליטי וציבורי. אנחנו לא כאן רק כדי שתדהדרו בנו על גבי בימות בינלאומיות, אנחנו כאן כדי להשלים את המהפכה. אנחנו דורשות שינוי. יצאנו לרחובות היום, נצא שוב ב-3.8 למצעד בירושלים, ובהמשך בכל עיר ועיר בישראל. נחסום כבישים ונשבש את שגרת החיים ונגיע לכל עיר ולכל יישוב עד שהממשלה תתעורר ותבין שאין מקום לאפליה דיכוי וגזענות בישראל. זה המאבק שלנו והוא מתחיל היום”.

צילום: עומר שלו

אודי לדרגור, יו”ר עמותת אבות גאים: “המהפכה בשוויון זכויות לקהילה עברה כבר את נקודת האל חזור. מכאן ממשיכים לכיוון שוויון זכויות מלא. לא נסתפק בפחות ולא יהיה פחות מזה. ואלה שמות הנשים והאנשים המונעים מאיתנו שוויון זכויות מלא: ח”כ חים כץ זר הרווחה, שיכול תוך שעה לאפשר לכולנו נגישות שוויונית בישראל. ח”כ איילת שקד, שרת המשפטים, שיכולה בקלות לאשר פרשנות של חוק האימוץ וחוק הפונדקאות כדי לאפשר הורות שוויונית של קהילת הלהט”ב, ח”כ יעקב ליצמן, שר הבריאות, שנלחם בנשות הקהילה כשהוא מקדם חוק תרומת זרע חדש שיקשה עליהן להפוך לאמהות, ושנלחם בגברי הקהילה כשהוא מקדם חוק פונדקאות חדש שימשיך למנוע מאיתנו להיות אבות. ארנה הירשפלד, פקידת אימוץ ראשית במשרד הרווחה, שלא מפסיקה לשהמיע את דעותיה הוהמופוביות מעל כל במה, ולנצל לרעה ובניגוד לכללי האתיקה, את מעמדה ולמנוע מאיתנו להפוך להורים מאמצים. ח”כ בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישארל. שיכול באגרוף אחד על השולחן בישיבת הממשלה הקרובה, להוביל רפורמה מיידית לביטול כל האפליות ההיסטוריות בספר החוקים של מדינת ישראל”.

עוד בנושא:  נערה בת 18 נורתה למוות בגליל על רקע נטייתה המינית

אורלי וייסלברג צור, אחת העותרות בעתירה לרישום אמהות בתעודת הלידה, אמרה: “את מי בדיוק מייצגת עמדת המדינה? האם היא מייצגת את הציבור? את המשפחות שלכם, החברים, השכנים, הציבור ברחוב? אין אדם בישראל שחושב שאתם הורים פחות טובים וראויים. האם היא נסמכת על מחקרים? האם היא משקפת את רוחה של מדינת ישראל?. אנחנו המדינה, אנחנו הציבור, ואת ממשלת ישראל, במקום לזרוע פחד ופילוג, הגיע הזמן שתתחילי לייצג את הרוב השפוי”.

איתי פנקס-ארד, חבר מועצת עיריית תל אביב ואב גאה: “לפני 18 שנים הכרתי את יואב, לפני 12 שנים החלטנו להתחתן ולפני עשור – כשהחלטנו שאנחנו רוצים להרחיב את המשפחה, נאלצנו להגיע עד להודו ולתאילנד כדי שמישהו יהיה מוכן לעזור לנו להביא ילדים. לפני כמה ימים, שלוש הבנות שלנו, גל נועה ואור, שמעו שני משרדי ממשלה שטוענים שמה שהן מכירות כמשפחה זה בעצם עומס, ומה שמבחינתנו הוא נורמלי הוא חריג. אנחנו לא ניתן שינפנפו במילים כמו שוויון, חירות ודמוקרטיה ואז ירוקנו אותן מתוכן. לא ניתן לאף אחד שמקבל משכורת מכספי המיסים שלנו להגיד לבנות שלי ושל כל הורה להט”ב אחר שיש משהו מעוות במשפחה שלהן ומה שמעוות זה הניתוק שלהם”.


19:55

במהלך הדברים החלו חלק מהמפגינים לגלוש לכביש של רחוב קפלן ולהפריע לתנועה ברחוב. השוטרים הזהירו את המפגינים לחזור למתחם ההפגנה ואיימו כי חסימת הכביש תהפוך את ההפגנה לבלתי חוקית. בתגובה החלו המפגינים לצעוק “איילון” על מנת לדרבן את הנמצאים להמשיך לכיוון נתיבי איילון הסמוכים.

בסיום הנאומים עלתה הזמרת דנה אינטרנשיונל לבמה, ושרה את החידוש שלה לשיר “ילדים זה שמחה” כשהיא מלווה במשפחות גאות וילדיהן.

צילום: גלית סבג

“אני רגילה שלגאווה מגיעים 200 אלף איש, אבל שצריך למחות אנחנו מתכווצים”, אמרה דנה, “רק אם נתאחד נגיע להישגים. בשביל שיזיז להם הם חייבים לראות את המסה, להכיר את המסה, כי הדבר ביחיד שהם עושים לו חשבון זה מסה של אנשים שמאיימת עליהם בקלפי. ולאלו שנמצאים בארון – זו התקופה לצאת החוצה ולחזק את הקהילה”.

המפגינים. מבט ממגדל הממשלה | צילום: עומר שלו

20:30

לאחר סיום הנאומים סרבו רבים מהמפגינים לעזוב את האזור ונכנסו לעימות עם השוטרים כשניסו לחסום את הכביש פעם נוספת. כמה עשרות מפגינים הצליחו לרדת לכביש ולחסום מספר מוקדים – רחוב קפלן לכיוון איילון, ואת דרך מנחם בגין לכיוון דרום.

תשעה מפגינות נעצרו, לטענת המשטרה “בגין הפרת הסדר הציבורי, השתתפות בהפגנה בלתי חוקית והעלבת עובד ציבור”. חלק מהמפגינות הועברו לתחנת המשטרה לב תל אביב שם נגבו מהן תצהירים. נציגי האגודה למען הלהט”ב, וכן יו”ר האגודה חן אריאלי, מנהל המרכז הגאה אביהו מיזן, ח״כ מרב מיכאלי, ח״כ איציק שמולי, ח״כ סתיו שפיר, ח”כ איילת נחמיאס ורבין, עו״ד מיכל פומרנץ ופעילים רבים מקהילת הלהט״ב, הגיעו גם הם לתחנת המשטרה לדאוג לשחרור העצורים.

צילום: גלית סבג

 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן