fbpx

מטוסים | עודד גולדשטיין

הסינגל החדש של הזמר-יוצר עודד גולדשטיין התחיל כמכתב שכתב לאהוב שהרבה בנסיעות אל מעבר לים, שהעלו בו שאלות מהותיות על השפעת המרחק והקרבה פיזיים על אלו התודעתיים | "מדוע אתה נוסע? מדוע אני נשאר? מה הוא הבית של כל אחד מאיתנו לחוד ושל שנינו ביחד?"
עודד גולדשטיין
צילום: עידו כהן

אתה נוסע בכל העולם
לשכוח מהכל ומכולם
נוסע
אבל אל תשכח אותי


כבר מספר שנים שעודד גולדשטיין – מוזיקאי ויוצר בן 37 במקור מקיבוץ נתיב הל”ה עוסק במוזיקה.

את חותמת הסאונד הייחודית שהיא הקול שלו, ואת ההשפעות הארץ ישראליות–קיבוצניקיות עליהן הוא גדל ואליהן הוא מחובר, הנשמעות בבירור במוזיקה שלו, ניתן לשמוע בבירור גם בסינגל החדש שלו, מטוסים.

“מטוסים”  הוא הסינגל השלישי מתוך אלבומו החדש עליו הוא עובד בימים אלו, מתוכו כבר ראו אור הסינגלים “מעברים” ו”בוקר טוב” שנכתבו והולחנו על ידו, והופקו ע”י המוזיקאי המוכשר גיא לוי (“ליילי”, “שירים לעמליה”, סדרת הטלויזיה “חזרות” ועוד).

“זהו אחד השיריים היותר אישיים שהוצאתי”, מסביר עודד, “הטקסט הדיבורי והפשוט לכאורה, התחיל למעשה כמכתב שכתבתי לאהוב בתוך מערכת יחסים עם קונפליקט שבין החוץ לפנים, מרחק וקרבה פיזיים לעומת תודעתיים, עמוקים. מציאות, זיכרון וידיעה.

בעוד שאהובי כמהה ומרבה בנסיעות מעבר לים, אני נמנע מהן ומעדיף להשאר בבית. מנקודת המוצא הזו, עולות השאלות – מדוע אתה נוסע? מדוע אני נשאר? מה הוא הבית של כל אחד מאיתנו לחוד ושל שנינו ביחד? האם הנסיעה היא סוג של בריחה מהמציאות? או דווקא יצר הרפתקנות? האם ההישארות בארץ מסמלת תקיעות באיזור נוחות ופחד? או אולי דווקא התמודדות? וכמו כן גם הבטחה שלי, לקחת את אהובי אל היעד הכי רחוק ומשמעותי, שאף מטוס בעולם לא יוכל לקחת אותו”.

עודד גולדשטיין הוא זמר ויוצר ייחודי, יוצא להקת ווקה פיפל שהחל בקריירת סולו מסקרנת לפני מספר שנים. אלבומו הראשון “בין הגבולות”, בהפקת גיא לוי, אשר יצא ב2016, זכה לביקורות נהדרות. כמוהו גם שני סינגלים (“ילד תתעורר” ו”לא כואב”) בהפקת יהוא ירון, אשר ראו אור ב2018.

גולדשטיין יוצר פולק עברי כן ופשוט במובן הטוב של המילה. השירים שלו עוסקים בתכנים אישיים וחברתיים. בשיריו הוא נוגע במקום שלו מול החברה, במערכות יחסים, שינויים, התבגרות ותחושת קיימות, ומהמוזיקה שלו בוקעת קשת של רגשות לצד הגשה אישית ואינטליגנטית.

עוד בנושא:  דנה אינטרנשיונל בשיתוף מלכי ומלכות הדראג בישראל קוראים להחזרת החטופים עכשיו

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן