fbpx

אמבטיה – סינגל בכורה חשוף של הזמר והיוצר יובל גלבוע

סינגל הבכורה של היוצר יובל גלבוע מציג את הניואנסים הקטנים של אינטימיות בין שני חברים קרובים שהם לא זוג וגם לא סטוץ | "יש לי המון חמלה למי שלא חושב על הגדרות ורואה פשוט אהבה בעיניים, גם אם זה תמים וגם אם זה כואב"
Ambatia

“מתכרבלים במיטה
הוא מספר לי על בחור
שהוא יוצא איתו עכשיו
אני מפרגן
אנחנו רק חברים
אמבטיות ולא יותר”


ההבדלים בין מגוון שירי האהבה הישראלים לבין שיר אהבה גאה הם לא גדולים מדי. הרי גם להט”בים חווים את אותן תחושות תשוקה, אהבה, כמיהה ואכזבה. לולא השפה העברית שמסגירה מיד האם מושא השיר הוא זכר או נקבה, לא באמת היינו יכולים להבחין עבור מי השיר נכתב.

אך השיר “אמבטיה”, סינגל הבכורה של הזמר והיוצר יובל גלבוע, הוא שיר אהבה גאה מהסוג שעוד לא שמעתם. יצירה לא סטנדרטית המציגה בצורה מובהקת ומפורשת את הנקודות, הניואנסים והרבדים הייחודיים של קשר גאה לא סטנדרטי ושל אינטימיות בין שני חברים קרובים שהם לא זוג וגם לא סטוץ.

השיר עוסק בחברות ובקרבה קצת אחרת בין גברים, שחולקים חברות ותשוקה שיוצרות קשר עמוק אך מטושטש. באמבטיה המשותפת הם מפיגים את הבדידות האחד של השני וחוזרים להיות קצת כמו ילדים, מקום בו הם נרגעים, לא חושבים יותר מדי. יש בזה קסם, אבל יש גם כאב. האמבטיה היא גם פיזית, אבל גם דימוי עמוק יותר לעולם שבו מותר לגעת, להתקרב, להירגע יחד, להתבונן, בלי הגדרות ומסגרות. עולם של חיבור בתוך מים, “אוקיינוס”. עולם אוטופי, כמעט דמיוני. ברגע שהפקק משתחרר ויוצאים מהמים- חוזרים לחיים עם קווים יותר חדים וברורים.

“יש בי המון חמלה ואהבה ליובל מהשיר”, מסביר יובל גלבוע, “שלא חושב על הגדרות, ורואה פשוט אהבה בעיניים, שמתמסר, גם אם זה תמים וגם אם זה כואב, במישהו שאוהב אותו ללילה ובא לבקר מדי פעם, אבל ברור שהוא בסוף לא יישאר. הסצינה הזאת שאולי נשמעת קצת מוזרה, מביכה או כואבת, הייתה קורית לי לא מעט בתקופות מסויימות עם בחורים. היום אני מסתכל על זה אחרת, יודע את הגבולות שלי, מה ואיך נעים לי. זה אולי חלק מהתבגרות מסויימת”.

הפער הזה בין הדמיון לבין המציאות מקבל חיזוק גם בקליפ האמנותי והמיוחד, שביים גיא חזם (שגם הפיק מוזיקלית) וצילם דור זיסו, שהוא חלק בלתי נפרד מהשיר ומתאר בצורה מרגשת את החיבור בין שתי הדמויות.

השיר יוצא לקראת ימים רגישים ומרגשים לקהילה הגאה – חודש הגאווה שהשנה ללא ספק יראה אחרת. לתחושתו של יובל, דווקא בימים אלה ישנה בדידות וריחוק בין אנשים ובעיקר בין גברים הומואים ולכן בחר להוציא את השיר בתזמון זה. את הסינגל השני יוציא בסוף חודש מאי, לקראת חודש הגאווה.


יובל גלבוע, בן 25 מירושלים, נולד במודיעין למשפחה דתית ליברלית ופתוחה. בתור ילד ונער יובל היה חזן פעיל בבית הכנסת. החזנות והתפילות השפיעו רבות עליו ועל יצירתו. הוא גדל בבית מוזיקלי, עם אבא מרצה לתרפיה במוזיקה (וכיום גם פרופ’ וראש המחלקה למוזיקה באונ’ בר אילן) שכותב ומלחין שירים, ועם אמא עובדת סוציאלית.

עוד בנושא:  דנה אינטרנשיונל בשיתוף מלכי ומלכות הדראג בישראל קוראים להחזרת החטופים עכשיו

מגיל צעיר למד לנגן בפסנתר, כתב והלחין שירים מקוריים. בגיל ההתבגרות בבית הספר הדתי במודיעין בו למד, תוך כדי שהוא בארון לגבי נטייתו המינית, סבל יובל מהומופוביה והצקות רבות מצד חבריו לכיתה, כמו גם הערות מרבנים. בכיתה י’ עבר יובל לבי”ס חילוני בירושלים, לצורך לימודים במגמת מוזיקה, אבל גם כדי להגיע למקום יותר פתוח ומקבל. שם החל בהדרגה להוריד את הכיפה, להתרחק מהדת ולצאת מהארון בפני קרוביו. הוריו ומשפחתו שנותרו דתיים, קיבלו את יובל ואת נטייתו המינית בחיבוק חם מן הרגע הראשון ועד היום מלווים ותומכים בו אישית ומקצועית. עם גיוסו לצה”ל התקבל יובל ללהקה צבאית כפסנתרן ושירת בלהקת חיל הים.

כיום יובל גר בירושלים עם שותפים ומחובר לאנרגיה המיוחדת של העיר. הוא עובד לפרנסתו כפסנתרן בבית הספר למשחק ניסן נתיב בירושלים, וגם משמש כמורה פרטי לפסנתר. בזמן שנותר לו יובל עובד בנחישות והתרגשות על אלבום הבכורה שלו שעתיד לצאת בהמשך השנה. יובל כותב שירים חשופים ואישיים- על היציאה מהארון, על זהות מינית ומגדרית, על מערכות יחסים וכמובן, על הזהות הדתל”שית שלו ועל עולם הדת והמסורת ממנו הגיע.

במהלך מלחמת “חרבות ברזל” יובל שחרר ליוטיוב ולרשתות החברתיות את “ברכת הבנים והבנות”- ברכה מוכרת בבתים דתיים ומסורתיים רבים בישראל, שההורים נוהגים לברך את הילדים כל שישי בערב מסביב לשולחן השבת. אבא של יובל, אבי גלבוע, הלחין את הברכה ויובל החליט להקליט אותה כשיר בלחן המשפחתי של אביו. הברכה מבקשת בעיקר שלום וביטחון ויובל הקדיש אותה להשבת החטופים/ות ולשלום החיילים/ות ועם ישראל כולו. השיר המרגש והייחודי זכה לחיבוק חם ברשתות החברתיות וביוטיוב.

חלומו הגדול של יובל אינו רק להצליח בתור זמר ויוצר עם קול ייחודי, אלא להוות מעין קול של התקופה ושל צעירי הקהילה הגאה שגם ב2024 חווים קשיים וחוששים לצאת מהארון בשל רקע משפחתי/ דתי, ואף לסייע להם/ן בכך באמצעות שיריו המאד חשופים.

עבור יובל הפסנתר היה מעין שומר ראש והמוזיקה הייתה ועודנה התרפיה והחברה הכי טובה, הוא מקווה שעבור המאזינים/ות שירו החדש “אמבטיה” וגם השירים הבאים שיוציא, יעניקו מעין חיבוק וירטואלי ואף תחושת קרבה ושותפות בעת ההאזנה.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן