fbpx

דווקא מתוך כל המוות מסביב נולד “ניפגש יום אחד”

שיר חדש ומרגש של הזמרת והיוצרת נועה פיזיק נולד מתוך אובדן אישי באירועי ה-7.10 ותוך כדי שירות מילואים כקצינת הסברה בפיקוד העורף | "השיר מוקדש לכל מי שכאבו, לכל מי שאיבדו ולכל מי שמחכים/ות להתאחד יום אחד עם האהובים/ות שלהם/ן לחיבוק ארוך ומחזק"
נועה פיזיק2
צילום | יובל עזרתי

“ניפגש יום אחד, איזה חג או שבת,
כשאהיה איפה שאת כרגע נמצאת.
את תכיני עוגה,
אנגן לך שירים שיזכירו
הייתי שמחה באמת”..


הטראומה של השבעה באוקטובר נגעה בכולנו ועוררה כאבים חדשים וישנים. הצורך לנתב את הכאב, האבדן והאבל הוביל אמנים רבים לבטא את תחושותיהם בשירים שהפכו ליומן מלחמה לאומי שילווה אותנו לעד.

אחד האמנים הללו היא נועה פיזיק, בת 26 מת”א, במקור משוהם. פיזיק, בוגרת בית הספר למוזיקה “רימון”, היא זמרת, יוצרת, מפיקה וגיטריסטית. את השיר “ניפגש יום אחד” כתבה מתוך תחושת האבל האישי שחוותה בשביעי באוקטובר ומתוך ההזדהות עם משפחות נוספות שאיבדו את יקיריהן.

הבית הראשון של השיר נכתב לפני כשנה וחצי כחלק ממשימת כתיבה שניתנה לה במסגרת טיפול פסיכולוגי שעברה. העצב הכבד שהשרתה עליה הכתיבה גרם לה להניח את השיר.

אירועי ה-7.10 שהביאו איתם אובדן אישי של בן דודה האהוב רועי פרי שנרצח על ידי מחבלים במוצב פגה, החזירו אותה אל השיר הלא גמור, ונועה מצאה עצמה חוזרת אל אותו בית ולחן והוסיפה בית שני מהמקום של האבל האישי שחוותה יחד עם משפחתה.


“ביום שבת ה-7.10, התעוררתי בבית המשפחה בשוהם כבר ב 6:10 בבוקר ומסיבה לא ברורה לא הצלחתי לחזור לישון” היא נזכרת, “בשעה 06:30 ראיתי התרעה על אזעקות באזור המרכז. הרגשתי שמשהו מוזר קורה והערתי את ההורים שלי, כדי שלא יקומו בבהלה אם תהיה אזעקה בשוהם. כמו כולנו, גם אני לא יכולתי לדמיין לעצמי באיזה סדר גודל האסון הזה יהיה. ישבתי בבית מרותקת לחדשות וחיכיתי שיצרו איתי קשר מהמילואים, בזמן שאני רואה כותרות של תרחישים שהתכוננו אליהם אך ורק בתרגילים סביב תרחישי קיצון בצבא.

התחלתי לדאוג לרועי, בן דוד שלי, שנמצא באותו הזמן בבסיסו שבעוטף עזה. ערב לפני, הוריו שהם דודיי, עופר ורונית, סיפרו לי שרועי בנם אמור לסגור שבת בשמחת תודה ויצא לאפטר בשבוע שאחרי. מסתבר שאכן הייתה לי סיבה לדאגה. מחבלי חמאס חדרו למוצב “פגה” בו רועי שירת והוא מיד התנדב לחפות על המחלקה שלו אל מול המחבלים ונפל בקרב גבורה חסר סיכוי מולם ובכך הציל את חיי חבריו שהסתתרו באותה השעה במיגונית”.

עוד בנושא:  "החתונה הזו היא גם התרסה וגם גאווה"

סמל רועי פרי בן 19, לוחם בגדוד 13 של גולני שאיבד רבים וטובים מלוחמיו באירועי ה- 7.10 ומאז, חגג את יום הולדתו ה-19 רק כשבוע לפני.

“הוא תמיד חייך, גם אל מול קשיים ואתגרים”, נועה משתפת בכאב, “הוא ניגן בתופים ותמיד הצחיק אותנו כשהוא ניגן בחלילית מהאף. הוא היה בחור עם מלא הומור ואנחנו מתגעגעים אליו בכל יום שעובר. התקשיתי לכתוב את השיר עליו ספציפית. הכל הרגיש לי אישי וטרי מדי, אך “ניפגש יום אחד” מתחבר גם לתחושותיי לגבי האובדן הכבד של רועי ואני בטוחה שבהמשך אמצא את המילים לשיר שכל כולו רועי הגיבור”.


נועה פיזיק | צילום: טל גנץ

נועה חיה עם זוגתה טל בשכונת יד אליהו בת”א. כמה ימים לאחר הלוויה של רועי, נועה התגייסה למילואים במחוז צפון של פיקוד העורף בתפקידה כקצינת הסברה בדרגת סרן במיל. תוך כדי המילואים מצאה עצמה מתחילה מסלול חדש בחייה כסטודנטית בשנה א’ לתקשורת- סוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת ת”א ובמקביל, ממשיכה לעבוד על שירים חדשים נוספים בדרך לאלבום ראשון שכה מייחלת לו.

את השיר “ניפגש יום אחד”, אליו חשה חיבור מיוחד, הפיקה ביחד עם תם רוזנברג- חבר מוכשר מלימודיה ב”רימון” שמפיק לה את שאר ה-EP העומד לצאת בחודשים הקרובים, וצפוי לכלול טקסטים ולחנים אישיים ובגובה העיניים שאת כולם כתבה והלחינה.

את הסינגל החדש “ניפגש יום אחד” נועה מבקשת להקדיש לכל נפגעי/ות ה-7.10, משפחותיהם/ן וחבריהם/ן. לכל מי שכאבו, לכל מי שאיבדו ולכל מי שמחכים/ות שיפגשו יום אחד עם האהובים/ות שלהם/ן ויתאחדו לחיבוק ארוך ומחזק.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן