fbpx

אנל’א מבין | אופק ארזי

"לפעמים אנחנו בצד הנפגע ולפעמים בצד הפוגע, אבל אנחנו יכולים לנסות להשתפר ולהיות יותר טובים אחד כלפי השני, גם אם בסוף היום אנחנו לא חייבים כלום אחד לשני"
אופק ארזי צילום יקיר שוקרון
אופק ארזי | צילום: יקיר שוקרון

עוד אחד

כבר לא סופר אותם

בסוף שוב לבד

אנל’א יכול

אנל’א מחזיק מעמד

זה לא עובד לי

כשאתה שם בצד


לרגל חודש הגאווה, הוציא הזמר הצעיר והמבטיח אופק ארזי סינגל חדש שעוסק ביחסים שבינו לבינו ובסצנת הדייטינג הגברית בת”א.

הסינגל “אנל’א מבין”, הסינגל השני של  ארזי בן ה-24, נכתב ע”י ארזי לאחר שעבר לת”א בה נחשף לסצינת הדייטינג בעיר.

“הגעתי נאיבי לגמרי, בלי הבנה לגבי איך אנשים יכולים להתנהג בסיטואציות של דייטינג ונפגעתי לא מעט פעמים. לקח לי זמן להבין דפוסי התנהגות. בהתחלה לא הצלחתי להבין הרבה מאוד דברים ותמיד ניסיתי להיכנס לראש של הבן אדם בצד השני ולחפש סיבות ותירוצים עבורו.

באחת הפעמים הכרתי בחור שהשאיר אותי על אש קטנה והתנהג בצורה לא מובנת. הרגשתי המון זלזול כלפיי וכתיבת השיר הייתה עבורי מעין שחרור של המון עצבים ותסכול. אני חושב שכולנו חווים את זה, לפעמים אנחנו בצד הנפגע ולפעמים בצד הפוגע, אבל אנחנו יכולים לנסות להשתפר ולהיות יותר טובים אחד כלפי השני, גם אם בסוף היום אנחנו לא חייבים כלום אחד לשני”.


אופק נולד בחיפה, גדל בקרית אתא ומתגורר בשנתיים וחצי האחרונות בת”א.

“מאז שאני זוכר את עצמי אהבתי מוזיקה וזמרות בפרט. בגיל 3-4 הערצתי את שרית חדד והייתי מבקש מהוריי את כל האלבומים החדשים שלה. בגיל קצת יותר מאוחר, הרחבתי את טעמי המוזיקלי, התאהבתי במוזיקה של מירי מסיקה ושירי מיימון והיינו צופים בה בכוכב נולד באופן קבוע. אני ממש זוכר שבתור ילד תמיד חלמתי להיות זמר”.

בשנת 2008 ללא ידיעה והסכמה של הוריו, שלח אופק אודישן מצולם באתר ערוץ הילדים להשתתפות בפסטיגל. אופק לא חשב שזה יבשיל לכדי משהו ולכן מאוד הופתע כשקיבל מייל שמודיע לו שעבר את השלב הראשון, משם התקדם עוד שלב ועוד שלב עד שהיה על במת הפסטיגל.

הוריו של אופק תמכו ברצונו להפוך לזמר, אך אופק חווה בריונות ודחייה בבית הספר ומחוצה לו בשל עודף משקל, כתוצאה מכך, הדחיק את רצונו ליצור ולשיר והתמקד בלימודים בלבד.

עוד בנושא:  אמבטיה - סינגל בכורה חשוף של הזמר והיוצר יובל גלבוע

בגיל ההתבגרות, גילה את הנטייה המינית שלו. זו הייתה תקופה לא קלה של פחד, בלבול וקושי בעיקר מכיוון שהתקשה לקבל את עצמו ואף הסתיר כל סממן נשי שהיה בו.

“מאוד חששתי מהתגובה של הוריי ומהתגובות בבית הספר. הרגשתי שהסביבה אינה מקבלת ומכילה, סביבה בה הנושא של נטייה מינית שונה הוא טאבו ולא בתרבות השיח, סביבה שבה הומו זו עדיין קללה או הקנטה, כן גם בשנת 2023 לצערי. אני חושב שיש מקום ליותר קבלה והכלה של אנשים מקהילת הלהט”ב ובמיוחד בפריפריה, בה גדלתי. במהלך שירותי הצבאי הכרתי סוגים שונים של אנשים, שקיבלו אותי כמו שאני, וסוף סוף הצלחתי לצאת מהארון אחרי כ7- שנים של הסתרה וקושי”.

במהלך שירותו הצבאי אופק החל לקחת שיעורי פיתוח קול בשביל הכיף ובשלב מסוים הגיע לצומת בה הבין שמוזיקה היא ייעודו ובחר להתמקד בה ולהשקיע בה ככל שיכול, תוך שהוא עובד למחייתו בתפקיד בקר איכות בחברה למכשור רפואי, ומשקיע את כל זמנו הפנוי במוזיקה.

המסע של אופק במוזיקה עבר כמה תפניות. כשהתחיל לכתוב שירים, היה זה באנגלית ובעיקר שירי פופ קיטשיים. בשירים הנוכחיים שלו אופק מביא קול בוגר ואותנטי יותר באמצעות פיוז’נים בין פופ לז’אנרים אחרים כמו טראפ, B&R, ואפילו Afrobeat.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן