fbpx

המדינה דחתה את הצעת הפשרה בבג”צ רישום האמהות

פרקליטות המדינה מסרה היום כי היא דוחה את הצעת הפשרה בבג"צ וויסלברג-צור וכי לא תאפשר רישום הורות ללא צו בית משפט בקרב זוגות נשים | "סטירת לחי לאלפי משפחות להט"ביות ולכל חברות וחברי הקהילה שמאסו בהיותנו אזרחים סוג ב'"
בגצהורים
צילום: באדיבות המצולמות

המדינה דחתה את הצעות הפשרה שהונחו בפניה במסגרת הדיון בבג”צ שהגישו בנות הזוג אורלי ורוית וייסלברג-צור העוסקת ברישום הורות בקרב זוגות לסביות.

העתירה דורשת להשוות את תהליך רישום ההורות בקרב זוגות לסביות לתהליך המקובל בקרב הורים הטרוסקסואלים ולהסתפק בהצהרת האם ולא בצו בית משפט כפי שנדרשות היום מאות משפחות בישראל מדי שנה.

העתירה הוגשה לפני שנתיים באמצעות עו”ד חגי קלעי. בדיון שנערך בחודש יולי האחרון החליט בית המשפט כי על המדינה להשיב האם ישנה נכונות מצדה לקבל הצעת פשרה שהניח בפניה בית המשפט – על פיה רישום של אם שלא ילדה יבוצע על בסיס הודעה שתמסר לפקיד מרשם הפנים, אשר יבחן אותה ואם לא ימצא טעם להתנגד לה יאשר אותה.

עוד בנושא:  "תגידו תודה שכבר קיבלתן את מה שקיבלתן"

בתשובה שהעביר היום עו”ד נחי בן ארי הממונה על ענייני הבג”צים בפרקליטות המדינה, נמסרה עמדת המדינה לפיה לא ניתן להיענות לבקשתן של העותרות לרישום הורות ללא צו בית משפט בדומה לתהליכים שנעשים באשר לרישום הורות באימוץ או פונדקאות ובשונה מההצהרה בה מסתפקים במקרים של הורים הטרוסקסואלים.

“פקיד הרישום אינו יכול להסתפק בהודעה בלבד, הודעה שאינה מהווה תעודה ציבורית, ולרשום את בת הזוג כאם נוספת, בלי שהיא מציגה בפניו תעודה ציבורית, בדמות פסק דין של בית משפט מוסמך, אשר קובעת את ההורות הנטענת”, נכתב בתשובת המדינה. עוד ביקש עו”ד בן ארי מבית המשפט העליון לדחות את העתירה.

כעת יידרש בית המשפט העליון להכריע האם הליכי הרישום של אם שלא ילדה יושוו להליכי הרישום של זוגות הטרוסקסואלים, כפי שדורשות העותרות.

חן אריאלי יושבת ראש האגודה למען הלהט”ב: “מדינת ישראל שבה ומוכיחה כי אין לה שום כוונה להביא לשוויון זכויות עבור הקהילה הלהט”בית ובתשובתה לבג”צ אומרת בפה מלא כי הורות להט”בית אינה נתפסת בעיניה כשוות ערך להורות הטרוסקסואלית ואין אף נכונות להתפשר בעניין זה. משמעות התשובה של המדינה היא סטירת לחי לאלפי משפחות להט”ביות ולכל חברות וחברי הקהילה שמאסו בהיותנו אזרחים סוג ב’. זו מדיניות מסודרת של אפליה בחסות החוק ונשים לה סוף בעתירות, במאבקים, בשביתות ובהפגנות”.

עו”ד חגי קלעי: “הודעת משרד הפנים מצערת. במקום לנצל את ההזדמנות שניתנה לו על ידי בית המשפט, ולתקן את האפליה הבוטה של בנות זוג מאותו המין בהליכי רישום ההורות בכוחות עצמו, החליט המשרד לדבוק במדיניות פוגענית, שאינה משרתת כל תכלית. אנו תקווה כי בית המשפט יפסוק במהרה, ויאפשר לבנות זוג לרשום את הורותן מיד במעמד הלידה, בדומה להורים הטרוסקסואלים”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. ישי הגב

    כמו העבד שנאלץ גם לקבל מלקות,
    גם לאכול את הדג המבאיש
    וגם לשלם קנס

    הממשלה שסירבה “להתקפל” קצת

    “תקופל” עד הסוף

    “נאמנות למדינה – תמיד.
    נאמנות לממשלה – רק כשהיא ראויה לכך”
    (מארק טווין)

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן