fbpx

הקלה להורים גאים – משרד הפנים יירשום את ההורות הגאה ללא פנייה מצד ההורים

בעקבות פנייתה של עו"ד מיכל עדן הוחלט לייעל את הליך רישום ההורות הגאה כך שרשות האוכלוסין תהיה אחראית לרשום ביוזמתה את ההורות בהתאם לצווי בית המשפט ולשלוח אל ההורים את ספחי תעודות הזהות | "ביקשנו שהמדינה תפעל לקיום פסקי הדין אשר היא צד להם"
pexels-photo-7990559
Pexels | cc0

בעקבות פניה של עו”ד מיכל עדן אל היועצת המשפטית לממשלה, הוחלט לייעל את הליך רישום ההורות הגאה. הורים להט”בים אשר מגישים תביעה לצו הורות פסיקתי (או לצו אימוץ) לשם הסדרת מעמדו של ההורה השני, (הלא ביולוגי)’ יירשמו כהורים מבלי לפנות אל משרד הפנים לצורך רישום ילדיהם.

עד כה נאלצו ההורים הגאים לפנות למזכירות בית המשפט לקבלת פסק הדין, ולאחר מכן להזמין תור באחת מלשכות רשות האוכלוסין, לשם מסירת הצו. אחר כך המתינו ההורים עד לרישום הילד במטה משרד הפנים בירושלים, ורק אח”כ קיבלו את ספחי תעודות הזהות החדשים לביתיהם.

החל מינואר 2024 בתי המשפט יעבירו את פסקי הדין ישירות אל רשות האוכלוסין, במשרד הפנים, אשר תרשום ביוזמתה את הצווים, ותשלח אל ההורים את ספחי תעודות הזהות.

עו”ד מיכל עדן פנתה אל היועצת המשפטית לממשלה בשם מספר משפחות גאות, אשר זכו לקבל צווי הורות פסיקתיים, ודרשה כי המדינה תדאג לבצע פסקי הדין בהם נקבעה הורות גאה, מבלי להטריח את ההורים ואת הפקידות הממשלתית. את בקשתה ביססה עדן על הנחיית היועמ”ש כי המדינה תהיה אחראית לביצוע פסקי דין בתיקי בית משפט בהם המדינה היא צד.

“אני שמחה על ההתייעלות של הנהלת בתי המשפט”, מסרה עו”ד מיכל עדן, “פניתי אל היועצת המשפטית לממשלה באמצעות המשנה ליועמ”ש, עו”ד אביטל סומפוליסנקי, בדרישה שהמדינה תפעל לקיום פסקי הדין אשר היא צד להם כפי שנגזר מהנחיותיה”.

עוד בנושא:  בג"ץ קבע פה אחד: על המדינה לרשום זוגות נשים כאמהות בתעודות הלידה של ילדיהן המשותפים

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן