fbpx

בג”צ רישום האמהות – המדינה מתבצרת בעמדתה שלא לאפשר רישום אוטומטי של אמהות

במהלך דיון בדרישה לשוויון לנשים בקהילה ברישום ילדיהן הבהירו שופטי בג"צ למדינה כי המצב לא יכול להמשך, בעוד נציגי המדינה המשיכו לדבוק בעמדה הדורשת הליך משפטי | מחוץ לדיון הפגינו עשרות פעילים
הפנתרות הורודותבבגצ3
צילום: רועי נוימן

בג”צ דן הבוקר בעתירה של הזוג צור-וייסלברג נגד שר הפנים, הדורשת להשוות את הרישום של הורים להט”בים לילד לרישום של הורים הטרוסקסואלים. העתירה יוצאת נגד המצב כיום, בו כאשר נולד ילד להורים הטרוסקסואלים נשואים שניהם נרשמים באופן אוטומטי כהוריו, ואם הם לא נשואים הם רק צריכים להגיש הצהרה משותפת על הורות. כך מבוצע הרישום בין אם מדובר באב שהוא בעל קשר גנטי לקטין ובין אם מדובר בזוג שנעזר בתרומת זרע. אך כאשר מדובר בלסביות, משרד הפנים רושם רק את האם שילדה ומסרב לרשום את האם השניה, זאת בין אם האם שלא ילדה היא בעלת קשר גנטי לילדה (האם שילדה נשאה ביצית מופרית של האם שלא ילדה) ובין אם בנות הזוג נעזרו בתרומת זרע. האם שלא ילדה יכולה להירשם רק לאחר שהיא מקבלת צו מבית משפט למשפחה שמכיר בהורות שלה.

עוד בנושא:  "תגידו תודה שכבר קיבלתן את מה שקיבלתן"

“הפרקליטות בשירות ממשלת ישראל אומרת לנו שאנחנו לא משפחה ולא נהיה כזו עד שנקבל את אישורם”, אמרו רוית ואורלי צור- וייסלברג בכניסה לדיון, “מורי שלנו נולד לפני שנתיים והמדינה עדיין מסרבת להכיר בנו כשתי האמהות שלו. מדינת ישראל נאבקת בנו, כמו בכל דרישה להט”בית לשוויון. בית המשפט צריך למלא את תפקידו כשומר הסף של הדמוקרטיה ולתקן את העוול של הממשלה”.

צילום: רעות נגר

עו”ד חגי קלעי המייצג את העותרות מסר: “המצב העובדתי היום הוא ברור. אבות לילדים שנולדים בישראל נרשמים מיד, ללא הליך משפטי, גם אם נעזרו בתרומת זרע. בשונה, כל בנות הזוג בנות אותו המין נדרשות להליך משפטי לשם הכרה בהורותן. זאת אפליה ברורה, מובהקת ובלתי נסבלת. אנו מקווים שבית המשפט העליון יפעל לפי תקדימיו שלו וימגר אותה בהקדם”.

במהלך הדיון הביעו נציגי המדינה את עמדת המדינה בנושא רישום ההורות, וטענו כי הליך משפטי הוא הכרחי לשם הכרה בהורותן של אמהות שאינן ביולוגיות. כשהתבקשו להגיב לטענות לגבי חוסר שוויון בין הורים להט”בים לבין הורים הטרוסקסואלים, התעקשו נציגי המדינה ואף הציעו להקשיח את הנהלים הקיימים ובמקום להקל על אמהות לסביות, להקשות גם על הורים הטרוסקסואלים.

ההכרעה בענין תנתן על ידי בית המשפט בשבועות הקרובים.

“מאכזב היה לשמוע את עמדת המדינה בדיון החשוב והמכריע בנוגע לבג”צ צווי הרישום”, מסרו באגודה למען הלהט”ב, “אם קיווינו שזעקת ההמונים אתמול תרכך את מדינת ישראל – התבדינו. אל מול שאלות נוקבות וקשות מצד שופטי בג”צ שהבהירו כי המצב הקיים לא יכול להימשך, בחרה המדינה להתבצר בעמדתה ולהמשיך באפליה המכוערת והמרושעת כלפי משפחות להט”ביות. אנו מצפות לפסיקת בגצ בשבועות הקרובים בתקווה שישים סוף לאפליה”.

הדיון נערך בפני אולם מלא בפעילים להט”בים שהגיעו על מנת להביע תמיכה והזהדות עם העותרות. עשרות רבות של פעילים שהגיעו ולא הורשו להכנס לאולם בשל חוסר מקום, הפגינו מחוץ לבית המשפט.

“אורלי ורוית נכנסו לדיון לא עם העשרות שנמצאים כאן בחוץ אלא עם גיבוי של מאה אלף איש.ה שיצאו להפגין אתמול ועם רוב מוחץ של עם ישראל שתומך בשוויון מלא לקהילת הלהט”ב”, אמרו פעילי הפנתרות הורודות, “העובדה שהמדינה מאלצת אותנו להגיע פעם אחרי פעם לבית המשפט כדי לזכות בשוויון היא תעודת עניות לממשלת ישראל, לכנסת ישראל ולמדינת ישראל”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן