fbpx

תל אביב: האנדרטה לזכר הקרבנות הלהט”בים במלחמת העולם השניה הושחתה עם הכיתוב: DEATH TO LGBT

כתובת הנאצה Death to LGBT רוססה על אנדרטת הזכרון לזכר אנשי קהילת הלהט״ב שנרדפו ונרצחו במלחמת העולם השניה | המשטרה פתחה בחקירה
Picture1
צילום: אנה טליסמן

כתובת הנאצה “death to LGBT”, רוססה באנדרטה לזכר אנשי קהילת הלהט״ב שנרדפו ונרצחו במהלך מלחמת העולם השנייה, המוצבת בגן מאיר בתל אביב סמוך למרכז העירוני לקהילה הגאה.

עובדי המרכז הגאה גן מאיר ת”א, שגילו את הכתובת על אנדרטת הזכרון, הודיעו למשטרת ישראל.  שוטרי מרחב ירקון ואנשי מז”פ הגיעו למקום ופתחו בחקירת המקרה.

במקביל, הגיעו עובדי עיריית תל אביב יפו למקום על מנת למחוק את כתובת הנאצה.

ראש עיריית תל אביב יפו רון חולדאי הגיב למקרה ואמר כי הוא מגנה את הונדליזם באנדרטה לזכר חברי הקהילה הגאה שנספו בשואה והנחה למחוק מיידית את הגרפיטי. “נמשיך לפעול ולהגן על חברי הקהילה כמו שעשינו עד כה”.

איתי פנקס ארד, חבר סיעת מרצ במועצת העיר ת״א-יפו, אמר: “המתקפה המכוערת הלילה באנדרטה לזכר חברי הקהילה הגאה שניספו בשואה, היא תוצאה ישירה של ההסתה הפרועה והמתמשכת והאפליה נגד הקהילה הגאה. בחודשים האחרונים יש עליה דרמטית, במתקפות על הקהילה הטרנסית, המתקפה בחתונה לפני כחודש ותקיפת חברי הקהילה ברחובות תל אביב רק השבוע. השנאה והלהטבופוביה נמצאים בכל מקום בארץ ומובלים על ידי הסמוטריצ׳ים בממשלת ישראל. חווינו מתקפות טרור על הקהילה בעשור האחרון- ובמקום לגנות, פוליטיקאים ציניים בהנהגת המדינה מתדלקת את השינאה וההסתה”.

עוד בנושא:  צעקו "מה אתה מסתכל, יא מתרומם" וזרקו תפוז שפגע ישר בין העיניים

האנדרטה הוקמה בגן מאיר, בקרבת המרכז העירוני לקהילה הגאה, על מנת להנציח את זכרם של הומואים, לסביות, ביסקסואלים וטרנסג’נדרים שנרדפו ונרצחו במהלך מלחמת העולם השנייה עקב נטייה מינית או זהות מגדרית. האנדרטה הוקמה על ידי עיריית תל אביב, וביוזמת אגודת הלהט”ב, חבר המועצה מטעם מרצ תל אביב-יפו ערן לב, ופעילי להט”ב נוספים.

האנדרטה בתל אביב היא השביעית בעולם שהוקמה לזכר להט”ב שנרדפו ונרצחו בשואה. אנדרטאות נוספות קיימות בפרנקפורט, קלן, ברלין, פארק המשולש הוורוד בסן פרנסיסקו, סידני ואמסטרדם.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן