fbpx

ראשי ארגוני הקהילה יפגשו עם ראשי המפלגות – “לייצר קואליציה חוצת מפלגות שתתחייב לפעול לקידום שוויון זכויות”

בימים הקרובים יקיים מטה הבחירות המשותף של 16 ארגוני הקהילה פגישות עם ראשי וראשות המפלגות בישראל, במטרה לבדוק את תמיכתם בשוויון | מהי מטרת הפגישות, אילו מפלגות סרבו לפגישה וכיצד ההבטחות יתורגמו למעשים בכנסת העשרים ואחת?
מטההבחירות
צילומים: צילום מסך תשדירי הבחירות

בימים האחרונים מתבטאים ראשי מפלגות על כוונתם להפגש עם נציגי הקהילה הגאה. הפגישות הללו הן יוזמה של מטה הבחירות המשותף של 16 ארגוני הקהילה, שהוקם על מנת להקים קואליצית שוויון של ח”כים התומכים בשוויון זכויות מלא לקהילה הגאה ולעודד את חברי הקהילה ותומכיה להצביע רק למפלגות המחוייבות לכך.

מאז פרסום הקמת המטה, פוליטיקאים וראשי מפלגות כבר מתייחסים לפעילות המטה בדבריהם. כך למשל יו”ר מפלגת זהות משה פייגלין שפרסם את דבר הפגישה המתוכננת עם ראשי המטה, וכן השרה איילת שקד שהתייחסה לפעילות המטה ולפגישה המתוכננת בראיון שנתנה בגל”צ.

בימים אלו פותח המטה בסבב פגישות אישיות עם ראשי וראשות המפלגות במטרה לשמוע מקרוב את תכניותיהם ומחויבותם למען הקהילה ולקידום שוויון זכויות בחקיקה.

עם אילו ראשי מפלגות מתוכננת פגישה?
מטה הבחירות של ארגוני הקהילה הלהט”בית פנה לכל המפלגות בבקשה לקיים מפגש. עד כה נענו בחיוב המפלגות כחול לבן, העבודה, כולנו, הימין החדש, זהות, חד”ש-תע”ל, מרצ וגשר. דיאלוג התקיים גם עם הליכוד וישראל ביתנו אך בשני המקרים טרם הבשיל לכדי פגישה.

אילו ראשי מפלגות סרבו לפגישה?
מפלגות שמרניות דתיות דוגמת יהדות התורה, ש”ס, איחוד מפלגות הימין ובל”ד רע”ם מלכתחילה אינן מקיימות דיאלוג עם ארגוני הקהילה וגם נמנעו מלהשיב לפניית מטה הבחירות.

מהן מטרות הפגישות?
כחצי מיליון להט”בים יצביעו בבחירות הקרובות והצבעתם מתפרשת על פני כל הקשת הפוליטית. אנחנו מקימות ומקימים את הקואליציה לשוויון ובמהלך הפגישות נציג לראשי המפלגות הן את ארגוני הקהילה ופעילותם, הן את מסמך הדרישות שגיבשו הארגונים כחלק ממחאת השוויון בקיץ האחרון והן את הבקשה לקחת חלק פעיל בקואליציית השוויון, קואליציה חוצה מפלגות שתתחייב לפעול בכל קונסטלציה פוליטית שתיווצר לאחר הבחירות, על מנת לקדם שוויון זכויות לקהילה הלהט”בית. בכל פגישה נשמע מראשי המפלגות את התכניות שלהם והעקרונות המנחים שלהם לגבי הקהילה הלהט”בית והמאבק לשוויון ונשאף להבין כיצד בכוונתם להצביע אודות חקיקה נקודתית שנבקש לקדם בכנסת העשרים ואחת.

עוד בנושא:  סקר הבחירות הגאה

כיצד קואליצית הארגונים תדאג לכך שהפגישות לא ינוצלו לקמפיין פוליטי של המועמדים?
אנחנו נמצאות ונמצאים בתקופת בחירות, תקופת קמפיינים. העובדה שמרבית המפלגות המתמודדות בבחירות רואות בהזדמנות למפגש עם נציגות ונציגי ארגוני הקהילה הלהט”בית פוטנציאל לחשיפה חיובית, היא עובדה שעל כולנו להתגאות בה. עד לפני כמה שנים סיטואציה כזו הייתה נתפסת כמעט בלתי אפשרית. המערכת הפוליטית מבינה שאנחנו חצי מיליון מצביעות ומצביעים, כוח אלקטורלי המשול ל-12 עד 15 מנדטים. ראוי ונכון להילחם על הקולות שלנו.

כיצד קואליצית הארגונים תדאג ליישום ההבטחות שינתנו בפגישות?
במהלך הפגישות אנחנו שואפות ושואפים לגבש את קואליציית השוויון הכוללת חברי וחברות כנסת בכירים מכל המפלגות. גם בכנסת ה-21 יפעילו ארגוני הקהילה לוביסט/ית מטעמם על מנת לקדם חקיקה וכבר בפתיחת המושב הראשון של הכנסת נבקש להניח את החוקים הראשונים המבוססים על מסמך הדרישות ולקדם תמיכה רחבה מצד כל המפלגות שעמן נפגש.

בתום סבב הפגישות, האם הקואליציה מתכוונת להמליץ לחברי הקהילה באילו מפלגות לבחור?
ארגוני הקהילה הלהט”בית כחלק מהמגזר השלישי מנועים מלהמליץ על תמיכה במפלגה זו או אחרת ומלכתחילה אינם מעוניינים בכך. הקהילה מתפרשת כאמור על כל המפה הפוליטית ושיקולי ההצבעה הם רבים ומגוונים. כן נעדכן בכל האמצעים העומדים לרשותנו את חברות וחברי הקהילה על תוכן הפגישות ומידת המחויבות של כל אחת מהמפלגות למסמך הדרישות של הקהילה. כן נעודד את חברות וחברי הקהילה להצביע בבחירות ולהצביע אך ורק למפלגות שמחויבות למאבק לשוויון זכויות מלא. כן נעודד את חברות וחברי הקהילה לשכנע את בני משפחותיהם וחבריהם להכניס למערך השיקולים את נושא השוויון ולהצביע אך ורק למפלגות שיפעלו ברוח זו. יחליטו כל אחת וכל אחד מאחורי הפרגוד כמה משקל לייחס לסוגיית השוויון ולאיזו מהמפלגות המחויבות לנושא כדאי לתת את קולם.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן