fbpx

הייצוג הלהט”בי בבחירות ללשכת עורכי הדין

הבחירות ללשכת עורכי הדין שיערכו מחר הפכו השנה מבחירות מנומנמות לכאלו שבכוחן לקבוע את עתיד המדינה ובעלות משמעויות יוצאות דופן גם עבור הקהילה הגאה בישראל. אילו רשימות כוללות נציגים בעלי רקורד מוכח בפעילות למען הקהילה הגאה?
לשכתעוד2023

הבחירות ללשכת עורכי הדין שיערכו מחר הפכו השנה מבחירות מנומנמות לכאלו שבכוחן לקבוע את עתיד המדינה ובעלות משמעויות יוצאות דופן גם עבור הקהילה הגאה בישראל. הסיבה לכך היא שבצל הצהרתו של רה”מ נתניהו לפיו הקואליציה תתחיל לקדם את החקיקה המשפטית בשבוע הקרוב, הבחירות לראשות הלשכה יקבעו מי יהיה שני נבחרי הלשכה בוועדה לבחירת שופטים. במידה ויבחרו שני נציגים שתומכים בחקיקה המשפטית, הדבר יעניק לממשלה רוב אוטומטי שמרני על הוועדה למינוי שופטים ואף מינוי שופט ביהמ”ש העליון או החלפתו.

עבור הקהילה הגאה שקיבלה את מרבית זכויותיה מפסיקות בתי המשפט, הדבר נעשה משמעותי עוד יותר- שכן, במידה ויפגע מעמד בית המשפט כעצמאי, גם ע”י מינוי פוליטי של שופטים, הדבר צפוי להשפיע על זכויותיה של הקהילה שטרם הושגו וגם אלו שכבר ניתנו ואולי אף להגיע לכדי צמצום זכויות קיימות, כפי שקרה עם סוגיית ההפלות בארצות הברית על ידי בית המשפט העליון עצמו, שחזר בו מפסיקה קודמת.

כיום הוועדה לבחירת שופטים כוללת תשעה חברים בהם שלושה שופטי עליון, שלושה נציגים לקואליציה (שר המשפטים, שר נוסף וחבר כנסת מהקואליציה) ונציגות אחת לאופוזיציה (קארין אלהרר שנבחרה בשבוע שעבר). שני חברי הוועדה הנוספים הם מלשכת עורכי הדין ולכן זהותם יכולה להכריע את כף.

שני עורכי הדין הבולטים המתחרים על ראשות הלשכה הם עמית בכר ואפי נווה. נווה שנאלץ להתפטר בעבר כראש הלשכה בשל פרשות פליליות, נחשב למועמד המועדף על הקואליציה, המשקיעה את מירב מרצה לפי הפרסומים, על מנת שייבחר. בכר, הלוקח חלק פעיל במחאה כנגד החקיקה המשפטית והתבטא פעמים רבות בחשיבות תפקידו לשמירה על עצמאות מערכת המשפט, נחשב למועמד המייצג את הציבור הליברלי שמחויב לשמירת מערכת המשפט והתבטא מספר פעמים לטובת הקהילה הגאה, במסגרת הקמפיין.

רשימתו של בכר כוללת גם במקום העשירי את עו”ד אוהד רוזן ממשרד עורכי הדין קלעי רוזן המוביל עתירות רבות למען זכויות הקהילה הגאה ומספק שירות סיוע משפטי לקשת הטרנסית וכן במקום ה-18 את עו”ד אורלי וייסלברג שהובילה את המאבק לשוויון עבור נשים גאות ברישום הורות באמצעות עתירתה לבג”ץ בנושא יחד עם בת זוגתה, רוית. 

רשימה ארצית בולטת נוספת הינה סיעת “תכלית ראויה” המתמקדת בזכויות אדם ודמוקרטיה וכוללת ייצוג משמעותי לקהילה הגאה. בנוסף, במקום סמלי ברשימה נכלל עו״ד דן יקיר, בין הפעילים הלהט״בים הבולטים בישראל שקידמו את זכויות הקהילה הגאה לאורך ההיסטוריה. 

סיעה נוספת עם ייצוג להט”בי משמעותי היא סיעת ״לשכה אחרת לכולם״, אשר רצה במחוז תל אביב. הסיעה, בראשות עו״ד שרית ארגמן הוט הלוקחת חלק משמעותי במחלקה המשפטית באגודה למען הלהט״ב ומתמחת בדיני משפחה ללהט״ב. עוד ברשימה- עו״ד אלמוג דיין שכיהנה כמנכ”לית מועדון הספורט הגאה ועו״ד מורן דיין שהקים את ארגון להט״ב בשירות המדינה.

עוד בנושא:  די כבר עם השקרים שלך – סרט יפה על אהבת נעורים סודית

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן