fbpx

#מישהו פעם תקף אותי ככה – קמפיין הגאווה הבועט של טיקטוק

טיקטוק משיקה קמפיין חדש בהשתתפות דמויות מוכרות בקהילה המשמיעות את הצדדים היותר אלימים וכואבים של החיים כלהט"ב | "העלאת המודעות והשמעת קול נחרץ המתנגד לאלימות ואפליה בפלטפורמה יסייעו ביצירת שינוי חיובי בעולם, בטיקטוק ומחוצה לה"
מישהופעם-קמפיין

הרשת החברתית טיקטוק, הפופולרית ביותר בקרב צעירים ובני נוער, מציינת את חודש הגאווה בקמפיין רשת שנועד לתמוך בנראות ובביטחון האישי של חברי קהילת הלהט”ב.

במרכז הקמפיין, שנוצר בשיתוף טיקטוק, האגודה למען הלהט”ב, ארגון הנוער הגאה איגי, ארגון חוש”ן וקבוצת פובליסיס, סרטון טיקטוק של הזמר עברי לידר שר את שירו “מישהו פעם”, כאשר הפעם חברי קהילה בולטים משלימים את המשפט תוך שהם משתפים בחוויות האישיות שלהם  – לטוב או לרע. בין המשתתפים בקליפ ניתן לראות את קיי לונג, שי גבסו, דורון מדלי, שי סלמאן וגם את עידן פלג בן ה-13, ששיצא מהארון בפוסט באינסטגרם שריגש את כל המדינה.


באמצעות ההשטאג #מישהופעם יוכלו חברי הקהילה לשתף בסיפור חיובי (“מישהו פעם אהב אותי”) או שלילי (“מישהו פעם סירב לספק לי שירות”), אשר יתנו מקום להציג את התחושות, הרגשות והמחשבות שלהם סביב הקהילה הגאה וחודש הגאווה, במטרה לעורר מודעות ושיח, כאשר דגש מרכזי בפרויקט יהיה ביכולת של הקהילה לדבר על מקרים קשים ולנסות למגר תופעות של אלימות ופגיעה בקהילה. לצד זאת, לטיקטוק יעלו גם סרטונים בהם יוצרי תוכן להט”בים מצטלמים יחד עם בן משפחה או בן / בת זוג ומספרים על רגע משמעותי ביציאה מהארון בסדרת ראיונות של  העיתונאי ערן סויסה. בין היוצרים המשתתפים: יוחנן טווינה, אוריאן ספיבק ואסתר אווקה.

במקביל לקמפיין הרשת, הקמפיין יתפרס על מגוון רחב של שלטי חוצות, מודעות, עיתונים, אתרים, שידורים ושלטים בכל רחבי הארץ, ויציג להט”בים משלימים את המשפט “מישהו פעם” באופן אישי, הנועד להציג כי על אף שהחברה התקדמה ביחסה ללהט”בים – ישנו עוד לא מעט מקום לשיפור ולשמירה על חברי הקהילה. כך למשל באחד השלטים נכתב בצבעי הגאווה “מישהו פעם תקף אותי ככה כי העזתי ללכת יד ביד עם בנים”.

בנוסף, מזמין הקמפיין את כל מי שנפגע/ה מאפליה על רקע נטייה מינית או זהות מגדרית לפנות למרכז הדיווח של האגודה ולקבל סיוע אישי הכולל קשב ותמיכה, סיוע בפנייה וכתיבת מכתבי תלונה כנגד הגופים הפוגעים ומתן סיוע משפטי. על פי נתוני מרכז הדיווח באגודה למען הלהט״ב, בחמשת החודשים האחרונים (ינואר-מאי) כמות דיווחי הלהט”בופוביה הוכפלה בהשוואה לאותם החודשים בשנה שעברה. חברי וחברות הקהילה הגאה דיווחו על תקיפות פיזיות, פגיעות ברכוש, זריקת אבנים, תלישה, שריפה וחטיפה של דגלי גאווה וניפוץ חלונות. כשליש מכלל הדיווחים שהגיעו למרכז הדיווח התרחשו במרחב הציבורי, פי 3 בהשוואה לאותם חודשים בשנת 2022. לדיווח וקבלת סיוע בכל מקרה להט״בופובי ניתן לפנות למרכז הדיווח באתר האגודה למען הלהט״ב.

עוד בנושא:  ארגוני הסברה קוראים ללהט"ב אמריקאים לגנות את התקפת חמאס נגד ישראל

“אנחנו גאים לתת את המקום והבמה לכולם לספר את הסיפור שלהם” מסביר אביעד רוזנבוים, מנהל פעילות התוכן של טיקטוק בישראל, “טיקטוק היא מקום בטוח לקהילת הלהט״ב לשתף בחוויות ולהעלות למודעות את הנושאים החשובים האלה”. אנה פלקין, מנהלת הפעילות העסקית של טיקטוק ישראל הוסיפה: “יזמנו את הפרויקט הזה עקב מגמת העלייה בלהט״בופוביה כדי ליצור שינוי. טיקטוק היא מקום לביטוי עצמי ולחגיגת הדומה והשונה בינינו. העלאת המודעות והשמעת קול נחרץ המתנגד לאלימות ואפליה בפלטפורמה יסייעו ביצירת שינוי חיובי בעולם, בטיקטוק ומחוצה לה”.

“להט”בופוביה אינה גזירת גורל. היא רעה חברתית שאפשר וצריך לתקן באמצעות חינוך, הסברה ומדיניות ציבורית”, מסרה הילה פאר יו”ר האגודה למען הלהט”ב, המשתתפת גם היא בקליפ, “הקמפיין הזה מבוסס כולו על סיפורים אמיתיים, מקרים שהגיעו למרכז הדיווח של האגודה, למדריכות ולמדריכים באיגי, למתנדבי חוש”ן. כל מקרה כזה נצרב לנצח אצל מי שספגו וסופגים גם עכשיו אפליה, הדרה או אלימות ואנחנו כאן כקהילה חזקה נתמוך בהם ונלחם יחד איתם עד שנביא את השינוי”.

מור נהרי מנכ”לית חוש”ן: “אנחנו בחוש”ן מאמינים שלסיפורים שלנו, למפגש, לשיח אמיתי, יש את הכח לשנות את העולם. כדי לספר את הסיפור שלנו עלינו להיות בכל מקום, בכל רגע, בכל יום בשנה ולא רק בשבוע הגאווה. אנחנו כאן כדי לשנות את המציאות ולהפוך את ישראל למדינה שיש בה מקום לכולם. בלי אלימות, אפליה או להט”בופוביה. אלה האנשים שמאחורי הגאווה ואלה הסיפורים שלהם. הסיפורים שלנו, של כולנו”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן