fbpx

“איך מתקנים ילד הומו?”

שיא שאין בו 'גאווה': לפי Google Trends, ישראל היא שיאנית העולם בחיפוש אחר טיפולי המרה | לאור היקף התופעה בישראל, Google בשיתוף חברותא והמרכז הגאה יוצאים בקמפיין להעלאת המודעות לסכנות הטמונות ב"טיפולים" ומקדמות קווי סיוע ומידע מהימן ומציל חיים על גבי מודעות ב- Google
גוגל חברותא
Pixabay | Cc0

לצד חגיגות הגאווה בישראל ובעולם, להט”בים עדיין נחשפים לטיפולי המרה שנועדו “לתקן” את הזהות המינית או המגדרית שלהם. טיפולי המרה, שנמצאו כלא יעילים ואף מזיקים, עומדים במרכז קמפיין חדש של Google בישראל בשיתוף המרכז למאבק בטיפולי המרה של המרכז הגאה ועמותת חברותא.

לפי Google Trends, ישראל היא שיאנית עולם בחיפוש אחר טיפולי המרה (לצד פוארטו ריקו). בנוסף, תוצאות החיפוש החזויות למונח טיפולי המרה, המבוססות בין היתר על פופולריות החיפוש, מראות שלא מעט ישראלים מחפשים גם מחירים ומידת הצלחה של טיפולי המרה וטיפולים המיועדים לנשים. השאלות שהכי עניינו ישראלים: מהו טיפול המרה, האם הוא חוקי וכמה הוא עולה?

המהלך המשותף מורכב מסרטון להעלאת מודעות, שיקודם ברשתות החברתיות וצירוף של עמותת חברותא לתכנית Google Ad Grants, המאפשרת למלכ״רים לפרסם מודעות בתוצאות החיפוש של Google.com. כך המידע המציל החיים של ארגוני הגאווה יגיע ליותר משפחות ישראליות שמחפשות אחר מידע על הפרקטיקה המסוכנת. במקביל משיקים “חברותא” בשיתוף עיריית תל אביב והמרכז הגאה מרכז למאבק בטיפולי המרה שיוביל את המאמצים להפסקתם המוחלטת.. חברת נור מדיה תרמה שלט חוצות בנתיבי איילון ובו המסר: “אומרים לא לטיפולי המרה”.

הסרטון נפתח במונחי חיפוש של הורה הדואג לבנו על רקע נטייתו המינית כמו “מתי מתחילים לצאת עם בנות” “איך מתקנים ילד הומו” ו”טיפולי המרה”. לאחר מכן מובאת העמדה של ההסתדרות הרפואית בישראל לפיה ״טיפולים לשינוי נטייה מינית אינם יעילים ועלולים להסב נזק נפשי כמו חרדה, דיכאון ואובדנות”. הסרטון מסתיים בקידום של קו הקשב והמרכז למאבק בהמרה המציעים אוזן קשבת וסיוע מקצועי ללהט”בים ובני משפחותיהם.

עוד בנושא:  ארגוני הסברה קוראים ללהט"ב אמריקאים לגנות את התקפת חמאס נגד ישראל

“אחד מכל שלושה מהחברים בחברותא עבר ״טיפולי המרה”, מסביר נתנאל שלר, מנכ”ל חברותא, “אנחנו שמחים שסרטון העלאת המודעות שיצרנו עם Google והאגודה יגיע לציבור בישראל עם האמירה הברורה שטיפולי המרה לא עובדים ואף מסוכנים. הקמפיין עולה ערב השקת המרכז למאבק בהמרה- מיזם ראשון מסוגו המציע חלופה בריאה ואתית לטיפולי המרה. המרכז יאגד את כל המשאבים של הקהילה הגאה בישראל למאמץ ממוקד להפסקת פרקטיקות ההמרה המסוכנות באמצעות כלים שפיתחנו ב”חברותא”.

“אי אפשר לעמוד בצד בזמן שלהט”בים, ביניהם נערים ונערות רבים, נפגעים מאלימות והתעללות ב`טיפולים` עם שם מכובס”, מסביר איתי פנקס ארד, חבר מועצת העיר, מחזיק תיק הלהט”ב של עיריית תל אביב- יפו, “החוק שעבר בכנסת בקריאה טרומית ביולי 2020 היה צעד בדרך הנכונה, אבל החקיקה לא הושלמה לצערנו. מדובר בדיני נפשות מפני שעם אלימות פיזית או בלעדיה, עם הכשרה פסיכולוגית או בלעדיה, כל מכבש לחצים על אדם צעיר לשנות את מי שהוא יכול לשבור את רוחו ואותו. בתל אביב-יפו ומחוץ לה חיים היום צעירים וצעירות רבים שהצליחו להוציא את עצמם מהזוועה הזאת ולספר את סיפורם, וארגון חברותא מכיר ומלווה באופן צמוד רבים מתוכם. ביחד, יש לנו את היכולת להוביל שינוי חברתי כפי שאף זרוע של המדינה או רשות מקומית לא עשתה לפנינו. לספק מידע מקצועי ונגיש, להיות הכתובת הראשונה לנפגעות ונפגעים, לרכז עדויות, לדווח על `מטפלים` מסוכנים. לפעילות המרכז ב-2021 כבר אושר תקציב עירוני בגובה 25 אלף שקלים”.

הפרקטיקות המכונות “טיפולי” המרה הן ניסיונות של גורמים אנטי להט”ביים להילחם בקהילה הגאה במסווה טיפולי, ובמחיר של גרימת נזק משמעותי לצעירים, לעיתים גם נוער, המגיעים בעיקר מרקע דתי. ה”טיפולים” מהווים סבל מתמשך, כאשר מטרת ה”טיפול” היא להביא את הצעירים להשתכנע כי אין להם תקווה לאושר בתור להט”בים, ואורח החיים הדתי שלהם לא יכול להתיישב עם נטייתם המינית. זאת, בנוסף לשיטות התנהגותיות הגורמות לאובדנות, שנאה עצמית ודיכאון, כך על פי מחקרים רבים בנושא. לא בכדי, הכריזו הגופים המקצועיים הרלוונטיים בישראל ובעולם המערבי (בתחומי הרפואה, הפסיכולוגיה, העבודה הסוציאלית והפסיכיאטריה) ש”טיפולי” המרה מזיקים, אינם יעילים (לא משנים בפועל דבר) ומתבצעים בשיטות לא אתיות וארכאיות. בישראל עוסקים כיום חמישה ארגונים בהמרה, ופרט להם סוכני המרה רבים אחרים עושים זאת באופן פרטי. מדינות רבות כבר אסרו על “טיפולי” המרה בחוק, אולם בישראל התחום נותר פרוץ לחלוטין”.

“Google תמיד הייתה בת ברית של הקהילה הגאה בארץ ובעולם”, ציין ברק רגב, מנכ״ל Google בישראל, “אני גאה במהלך שיצרנו עם האגודה וחברותא שיוכל להציל נפשות רבות. כל מי שיוצא מהארון, בין אם על רקע נטייה מינית או זהות מגדרית, צריך להתקבל באהבה וללא תנאים”.

בתחילת החודש, Google הכריזה על מספר יוזמות למען הקהילה הגאה, ביניהן: תרומה של ארבעה מיליון דולר לעמותות להט”ב ברחבי העולם, בדגש על קהילת הטרנס, בקידום הגנה משפטית ואספקת מזון, מחסה והכשרות מקצועיות. החברה הכריזה גם על סימון תאי שירותים ללא מגדר במפות גוגל ועל שליטה על הזיכרונות באפליקציית Google Photos שתסייע למשתמשים מקהילת הטרנס לבחור מתי להיחשף לתמונות מהעבר.

עוד בנושא

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הלהט"ב הפאן-פולי

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן