fbpx

יו”ר הכנסת בברכה לארגון חברותא: “יש אנשים שמנסים לייצר תפיסה שלפיה אי אפשר להיות להט”ב וגם דתיים”

בברכה מצולמת לרגל חגיגות 15 שנה לארגון חברותא, התייחס יו"ר הכנסת אמיר אוחנה לאמירות שנשמעו לאחרונה ע"י חברי כנסת מהקואליציה | "מבקשים לייצר כותרות באמצעות פרובוקציות. הדבר הזה אינו אומר כלום עליכם. אתם בסדר גמור כפי שאתם, עם כל מי שאתם"
אמיר אוחנה ברכה חברותא

ארגון חברותא ערך הערב אירוע לציון 15 שנים להיווסדו, במהלכן הוא מפעיל קבוצות פעילות להומואים, ביסים וטרנסים על כלל הרצף הדתי בכל רחבי הארץ, נאבק בטיפולי ההמרה ופועל להנכחת הקהילה הדתית הגאה, עורך שבתות יחד, לימוד תורה בבית מדרש להט”בי, טיולים, מסיבות והכל במרחב שומר הלכה וסובלני.

באירוע, שהתקיים במכון ון ליר בירושלים, השתתפו אנשי הארגון בעבר ובהווה. את הערב פתח סרטון ברכה של יו”ר הכנסת אמיר אוחנה, שבירך את מקימי ופעילי הארגון.

“אני צופה ובמידת מה גם מלווה את ארגון חברותא שנים. ואני שמח ומודה לכם על הזכות לברך כיו”ר הכנסת את חברותא, המציין ביום מסע של רעות ואחווה שנמשך כבר 15 שנים, מסע שהשפיע לטובה על חייהם של רבים. מסע שמטרתו לא רק לקרב לבבות בין להט”ב לבין הקהילות שהם חיים בתוכן, אלא גם מסע שמבקש לבנות גשר בין הציבור הדתי לציבור הלהט”בי.

דווקא בימים אלו, בהם אנחנו שומעים השתלחויות מפלגות שאין להן מקום בשיח הציבורי, דווקא על רקע אמירות אלו בולטת העבודה החשובה של חברותא – ליווי תמיכה ועזרה ללהט”בים מקרב החברה הדתית, בניית מסגרות חברתיות ופעילויות סביב לוח השנה היהודי והישראלי, יצירת שיח מכיל מול רבנים ומובילי דעה בחברה הדתית להעלאת הסובלנות, ההיכרות וההבנה”.

בהמשך דבריו ביקש אוחנה לפנות אל הנוער: “זכרו, יש לעיתים אנשים – גם אנשי ציבור, גם חברי כנסת – המבקשים לייצר כותרות באמצעות פרובוקציות, שזו דרך קלה יותר להתפרסם מאשר בעשייה. הדבר הזה אינו אומר כלום עליכם. אתם בסדר גמור כפי שאתם, עם כל מי שאתם. חביב אדם שנברא בצלם, נכתב במקורותינו, והלל הזקן הגדיר את ‘ואהבת לרעך כמוך’ ככל התורה על רגל אחת.

יש מי שמנסים לייצר תפיסה שלפיה אי אפשר להיות להט”ב וגם להיות ימניים, ויש אחרים שמנסים לייצר תפיסה שלפיה אי אפשר להיות להט”ב וגם דתיים. לעיתים, אלה אותם אנשים ממש. ואתם – סללו לעצמכם את הדרך שלכם, שמתאימה לנפש שלכם. מצאו את האופן שבו אתם רואים לנכון לשלב את האמונה שלכם יחד עם חייכם, כל אחת ואחד עם החיים שלה ועם החיים שלו. מה שנכון עבור אחרים, לאו דווקא חייב להיות נכון עבורכם”.
עוד בנושא:  על רקע גל הטרנספוביה: התחדשות בהנהגה של הארגונים הטרנסיים

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן