fbpx

מה מתכנן הנשיא החדש לקהילה הגאה בארה”ב?

אחרי שנים של התקדמות בנושא זכויות הלהט"ב, מתכננים טראמפ וסגנו שינויים מרחיקי לכת בחוקים ובפסיקה הלהט"בית, בהם ביטול הפסיקה בנושא נישואים גאים וביטול הגנות למניעת אפליה על בסיס נטיה מינית
Donald Trump | Gage Skidmore | CC BY-SA 2
Donald TrumpGage SkidmoreCC BY-SA 2

יממה לאחר הבחירות בארצות הברית, בהן נבחר דונלד טראמפ לנשיא והמפלגה הרפובליקנית כבשה את בית המחוקקים, מתעוררים הפעילים הלהט”בים לבוקר של חישוב מסלול מחדש.

עם הכנסו של דונלד טראמפ לבית הלבן בינואר 2017, תהיה זו הפעם הראשונה מאז 2005, שהבית הלבן ובית המחוקקים יהיו בידיים רפובליקניות.

מי שחושש מהיום הזה במיוחד הם האקטיביסטים הלהט”בים, שמתכוננים לשנים של קרבות קשים על מנת לשמור על זכויות הלהט”ב בארה”ב.

דאגתם של הארגונים הלהט”בים מתבססת בעיקר על המצע המעודכן של המפלגה הרפובליקנית, שפורסם בחודש יולי לקראת הבחירות, ומכיל סעיפים המיועדים לבטל את הישגי הקהילה הגאה ולהחזיר את זכויות הקהילה שנים אחורה.

בין השאר דוחה המצע הרפובליקני את הניסיון לאסור טיפולי המרה בקטינים, בטענה שהורים רשאים לקבל החלטות רפואיות לגבי ילדיהם ללא התערבות חיצונית.

עוד קורא המצע לבטל את החלטת בית המשפט המחילה נישואים גאים על כל מדינות ארצות הברית. מתנגד לעיגון זכויות טרנסג’נדרים בחקיקה וקורא לחופש דת המאפשר בין השאר אפליה על בסיס נטייה מינית.

טראמפ מצידו עדיין לא הצהיר על מדיניות בנוגע לקהילת הלהט”ב, אך מספר פעולת שביצע טרם הבחירות עשויות להעיד על כוונותיו – בין השאר הצהיר טראמפ כי יחתום על החוק המאפשר אפליה על בסיס נטייה מינית המתרחשת בשל אמונה דתית. עוד הצהיר טראמפ בפני קבוצות נוצריות כי לא ישתמש בסמכות הווטו שלו כנשיא על מנת לעצור את החוק שימנע מהממשלה להטיל סנקציות על אדם או ארגון שיפלו בשל אמונתם הדתית או המוסרית בנוגע למוסד הנישואין.

סגנו של טראמפ, מייק פנס, הודיע כי הוא שוקד על תכנית לפירוק התקנות המינהלתיות שהעביר ברק אובמה, שבין השאר הרחיבו את ההגנות על להט”בים. כך למשל, לדעתו של פנס, עניין השירותים המגדריים לא אמור להיות כלל מוזכר בחוק, אלא להפתר על פי היגיון בריא ברמה המקומית.

14% מהלהט”בים הצביעו לביטול הנישואים הגאים

גם תכניותיו של טראמפ לגבי בית המשפט העליון מדירות שינה מעיניהם של הלהט”בים בארה”ב. כנשיא הנבחר, טראמפ אחראי על איושן של 2-3 משרות שופטים בבית המשפט העליון, בו הוכרעו רוב המאבקים הלהט”בים על חודו של קול.

עוד בנושא:  הייצוג הלהט"בי בבחירות ללשכת עורכי הדין

במהלך קמפיין הבחירות זגזג טראמפ בנושא הנישואים הגאים. בתחילה הודיע כי אין לו בעיה עם הנושא, ואף שיתף כיצד השתתף בחתונה גאה. אך בהמשך הקמפיין, כשדיבר על בית המשפט העליון, הסביר כי לדעתו החקיקה של בית המשפט העליון בנושא הייתה שגויה, מכיוון שזו צריכה להיות החלטה של כל מדינה, והוסיף כי הוא צופה שינויים בהחלטה במידה ויבחר.

מניתוח ראשוני של ההצבעות, כפי שפורסם בניו יורק טיימס, עולה כי 78% מהלהטב”ים הצביעו עבור קלינטון, ו-14% עבור טראמפ.

“זהו רגע מכריע לאמריקה ולתנועה הלהט”בית”, אמר צ’אד גריפין, מארגון Human Rights Campaign שנשבע להמשיך ולהלחם, “בחירתו של אדם שמתנגד לערכים הבסיסיים ביותר שלנו השאירה אותנו המומים. אנחנו נמשיך במאבקנו לשוויון וצדק לכל, עם נחישות ודחיפות גבוהה מבעבר. אנחנו חייבים. חיינו תלויים בכך, פשוטו כמשמעו. לכל להט”ב שמתעורר הבוקר ושואל את עצמו אם יש לו מקום במדינה שלנו אנחנו אומרים: יש לכם! ואל תתנו לאף אחד לומר לכם אחרת. היו אמיצים וחזקים והמשיכו לעמוד על העקרונות שמאז ומתמיד הפכו את אמריקה לחזקה”.

 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. ת. כ. הגב

    תיקון טעות אחת, ג’ורג’ וו. בוש, היה רפובליקני, מה שאומר שמאז 2009 הבית הלבן לא היה רפובליקני, ולא 2005.

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן