fbpx

ביידן חתם על הצעת חוק המספקת הכרה פדרלית לנישואים גאים

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן חתם על הצעת חוק המספקת הכרה פדרלית לנישואים גאים, שנולדה מתוך חשש שבית המשפט העליון יוכל לבטל את תמיכתו המשפטית ביחסים כאלה | "נישואים הם הצעה פשוטה. את מי אתה אוהב? והאם תהיה נאמן לאותו אדם? החוק מכיר בכך שלכל אחד צריכה להיות הזכות לענות על השאלות הללו בעצמו"
20221213_Joe_Biden_insert_c_Washington_Blade_by_Michael_Key
צילום: Michael key, Washington blade

הנשיא ג’ו ביידן חתם ביום שלישי על הצעת החוק המספקת הכרה פדרלית לנישואים גאים. החקיקה החדשה מחייבת את הממשלה הפדרלית להכיר בנישואים שבוצעו כחוק, ובכך מבטלת את החוק האמריקאי מ-1996 שהכיר בנישואים רק כ”איחוד בין גבר אחד לאישה אחת” ומונעת את האפשרות שבית המשפט העליון יוכל לבטל את תמיכתו המשפטית ביחסים כאלה.

לפני חתימתו של הנשיא עברה הצעת החוק בסנאט האמריקני ב-29 בנובמבר בהפרש של 61 קולות שתמכו בהצעה לעומת 39 מתנגדים, ולאחר מכן אושרה על ידי בית הנבחרים האמריקני על ידי 258 נציגים, ביניהם 39 חברי קונגרס רפובליקנים.

“היום זה יום טוב בו אמריקה עושה צעד גדול לקראת שוויון”, אמר ביידן במהלך טקס החתימה שהתקיים במדשאה הדרומית של הבית הלבן בפני מאות אורחים מהקהילה הגאה, “נישואים הם הצעה פשוטה. את מי אתה אוהב? והאם תהיה נאמן לאותו אדם שאתה אוהב? זה לא יותר מסובך מזה. החוק מכיר בכך שלכל אחד צריכה להיות הזכות לענות על השאלות הללו בעצמו”.

במהלך טקס החתימה הודה הנשיא לסנטורים שסייעו להבטיח את העברת החוק, וחזר וקרא לקונגרס להעביר את חוק השוויון שמוסיף נטייה מינית וזהות מגדרית לחוק זכויות האזרח הפדרלי, וכן לסיום האלימות נגד להט”ב, זאת בעקבות הטבח בחודש שעבר במועדון Q בקולורדו ספרינגס והתפשטות הצעות החוק נגד טרנס ברחבי המדינה.

“כשאדם יכול להתחתן בבוקר ולהיזרק ממסעדה אחר הצהריים, זה עדיין לא בסדר”, אמר ביידן. “עלינו להפסיק את השנאה והאלימות”.

בטקס החתימה נכחה גם סגנית הנשיא קאמילה האריס, שהייתה התובעת המחוזית של סן פרנסיסקו בשנת 2004, כאשר הפכה לאחת מפקידי הציבור הראשונים במדינה שניהלו חתונה חד מינית. האריס הייתה התובעת הכללית של קליפורניה כאשר ערערה בהצלחה על הצעה 8 של המדינה בפני בית המשפט העליון של ארה”ב.

“זהו יום שבו הודות לדמוקרטים ולרפובליקנים, אנחנו סוף סוף מגנים על זכויות הנישואין בחוק הפדרלי”. אמרה האריס, “עבור מיליוני להט”בים אמריקאים זהו ניצחון וחלק ממאבק גדול יותר”.

צילום: Michael key, Washington blade

עוד בנושא:  מספר שיא של מועמדים ומנצחים להט"בים בבחירות אמצע הכהונה בארה"ב

בית משפט עליון קיצוני שלל את הזכות החשובה למיליוני אמריקאים

הצעת החוק נוצרה בעקבות החשש שבית המשפט העליון יהפוך את ההחלטה המאשרת נישואים גאים, כמו שעשה לפני כחודש בעניין איסור ההפלות, כשקבע בפסק דין דובס נגד הארגון לבריאות נשים בג’קסון, שחוקת ארצות הברית אינה כוללת זכות לבצע הפלה מלאכותית, ובכך ביטל את פסק הדין בתיק “רו נגד וייד” משנות ה-70, שאסר הפלות, והשאיר את ההחלטה על קיום ההפלות בידי המדינות השונות.

הנשיא ביידן התייחס אף הוא לאקלים המשפטי שנוצר בארה”ב ודחף לאישורו של החוק וציין כי הקונגרס העביר את החוק “בגלל שבית משפט עליון קיצוני שלל את הזכות החשובה למיליוני אמריקאים שהתקיימה במשך חצי מאה”.

חבר הקונגרס של קליפורניה, מארק טקאנו, אמר כי הפסיקה בעניין ההפלות גרמה לחברי הקונגרס “להתפתל” והם החליטו שהם חייבים לפעול על מנת “להגן על מה שאנחנו יכולים”. האריס הסביר כי שפסק דין דובס היא תזכורת לכך ש”זכויות יסוד קשורות זו בזו, כולל הזכות להתחתן עם מי שאתה אוהב, הזכות לגישה לאמצעי מניעה והזכות לקבל החלטות לגבי הגוף שלך”.

בשיתוף Washington Blade, שותף המדיה של WDG בארה”ב


רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. Ccyclist הגב

    תיקון קל: ביידן חתם על אישרור החוק.

    בשיטה האמריקאית הצעת חוק עוברת בין הקונגרס לסנאט וחזרה מספר פעמים תוך הצבעות על כל קריאה. בסוף התהליך החוק שאושר בשני הבתים הולך לנשיא וחתימתו הופכת את ההצעה שאושרה לחוק.

    ביידן לא “חתם על הצעה” אלא קיבע את מעמדו של החוק החדש שמגן על הנישואין החד מיניים והבין גזעיים.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן