fbpx

מספר שיא של מועמדים ומנצחים להט”בים בבחירות אמצע הכהונה בארה”ב

לפחות 340 מועמדים להט"בים ניצחו בהתמודדויות השונות של בחירות האמצע של 2022, המספר הגבוה ביותר בהיסטוריה של ארה"ב | "הגל הגאה הוא תוכחה ברורה להומופוביה המוגברת ולטרנספוביה השוטפת את הקהילות שלנו"
קונגרס

המאמר נכתב על ידי ברודי לווסק ובשיתוף Washington Blade, שותף המדיה של WDG בארה”ב


נשיאת קרן ויקטורי המריצה מועמדים להט”בים לתפקידי ממשל בארה”ב, אניס פרקר, נוהגת לומר למועמדים פוטנציאליים שהעצה הטובה ביותר שלה היא “לדפוק על הדלת ולספר לבוחרים על אילו נושאים אתה רץ”. השבוע העצות הללו הובילו לתוצאות עם רשימה היסטורית של מועמדים קווירים שנבחרו לתפקידים מקומיים, מדינתיים ופדרליים בבחירות אמצע הכהונה. מועמדים שאימצו את הזהות הלהט”בית שלהם, אך יחד עם זאת נשארו ממוקדים בנושאים המשפיעים על שכניהם ועל בוחריהם. בנוסף להם, רבים מבעלי בריתה של הקהילה שמרו על מושביהם או נבחרו לכהונה ראשונה.

במסגרת בחירות אמצע הכהונה בחרו אזרחי המדינות את נציגיהם לשני בתי הקונגרס, אך גם את מושלי המדינות וסגניהם, ואת נציגי האסיפות המחוקקות של המדינות השונות. למרות התחזיות הפסימיות של הדמוקרטים בנוגע לאיבוד הרוב בסנאט, שקרוב לוודאי יתגשמו, בגזרת הלהט”ב ניתן להכריז על סבב הבחירות הזה כעל הצלחה.

לראשונה בהיסטוריה, מועמדים להט”בים התמודדו בכל 50 המדינות וכן בבירה וושינגטון. לפחות 1,065 מועמדים להט”בים התמודדו השנה לתפקידים השונים, 416 מתוכם לבתי המחוקקים המדינתיים, המספר הרב ביותר בהיסטוריה של ארה”ב.

שיא נוסף נרשם גם במספר הנצחונות – לפחות 340 מועמדים להט”בים ניצחו בהתמודדויות השונות של בחירות האמצע של 2022, המספר הגבוה ביותר בהיסטוריה של ארה”ב, ששבר את השיא הקודם של 336 מועמדים שנקבע בשנת 2020. ניצחונות נוספים צפויים בימים הקרובים.

13.9 אחוז מתוך כלל המועמדים הלהט”בים הם מועמדים שאינם סיסג’נדרים (כולל מועמדים טרנסג’נדרים וא-בינאריים), מספר שיא בהשוואה ל-7.9 אחוזים בשנת 2020.

בחירות האמצע שנערכו השבוע בארה”ב העניקו גם כמה הישגים היסטוריים, כולל את נצחונה של לאורה הילי במירוץ לתפקיד מושל מסצ’וסטס, שהפך אותה למושלת הלהט”בית הראשונה של מסצ’וסטס ואחת המושלות הלסביות הראשונות בהיסטוריה של ארה”ב, יחד עם המועמדת הלסבית טינה קוטק שניצחה במירוץ לתפקיד המושלת באורגון. מושל גאה נוסף נבחר בקולורדו, המושל הגאה ג’ארד פוליס, שנבחר מחדש.

גם הבחירות לבית הנבחרים סיפקו כמה נקודות היסטוריות – כולל המועמד הדמוקרטי רוברט גרסיה שניצח בבחירות למחוז הקונגרס ה-42 של קליפורניה. עם הזכייה ההיסטורית הזו, הוא כעת המהגר הלהט”ב הראשון שנבחר אי פעם לקונגרס.

במינסוטה זכתה אנג’י קרייג בקמפיין הבחירות החוזר שלה. קרייג היא אחת משתי נשים להט”ביות המשרתות כיום בבית הנבחרים. עם הבחירה מחדש של שרייס דיווידס, יחד עם בקה באלינט, האישה הראשונה והאישה הלהט”בית הראשונה שנבחרה לקונגרס מוורמונט, ייצוג נשים להט”ביות בקונגרס יתרחב לראשונה מאז 2018.

במדינת ניו יורק נערכו לראשונה בחירות בהן שני המועמדים במירוץ לקונגרס הם הומואים. על פי ההערכות מדובר בבחירות הכלליות הראשונות לקונגרס בין שני מועמדים גאים בהיסטוריה של ארה”ב.

עוד בנושא:  בג"ץ קבע פה אחד: על המדינה לרשום זוגות נשים כאמהות בתעודות הלידה של ילדיהן המשותפים

גם בבחירות לבתי המחוקקים המדינתיים הצליחו מועמדים להט”בים להשיג מושבים – זואי זפיר ניצחה ניצחון היסטורי בבחירות למחוז הבית ה-100 של מונטנה, שהפך אותה לטרנסית הראשונה שנבחרה אי פעם לבית המחוקקים של מדינת מונטנה. הישג דומה גם במינסוטה, שם נבחרה ליי פינקה, הטרנסית הראשונה שנבחרה אי פעם לבית המחוקקים של מדינת מינסוטה. ואילו בדלאוור נבחרה לכהונה שניה הסנאטורית שרה מקברייד, שהפכה בשנת 2020 לאישה הטרנסית הראשונה בגלוי שנבחרה לסנאט במדינה.

הסנאטור המכהן במדינת אילינוי מייק סימונס, שהיה החבר הראשון בקהילת הלהט”ב שכיהן בסנאט של מדינת אילינוי, נבחר לכהן קדנציה מלאה לאחר שמילא את המושב בבחירות מיוחדות, ולבית הנבחרים של מרילנד נבחרו שני גברים הומואים, קריס פייר וג’וזף פוגל.

קורי ג’קסון עשה היסטוריה וזכה במרוץ שלו למחוז האסיפה של קליפורניה והפך לאדם הלהט”ב השחור הראשון בגלוי שנבחר לכהן בבית המחוקקים של המדינה, טיארה מאק נבחרה מחדש לסנאט של מדינת רוד איילנד לאחר שבשנת 2020 נבחרה כאדם השחור הקווירי הראשון אי פעם שכיהן בבית המחוקקים של המדינה, ובמירוץ לבית הנבחרים של אוקלהומה, נבחרה אנני מנץ, המועמדת הדמוקרטית הלטינית הביסקסואלית הראשונה.

“גדולים ניסו כמיטב יכולתם לערער את הכוח הפוליטי שלנו”, מסרה פרקר, נשיאת קרן ויקטורי, “אבל השנאה שלהם הניעה יותר להט”בים לרוץ ולנצח מאי פעם. הגל הגאה הוא תוכחה ברורה להומופוביה המוגברת ולטרנספוביה השוטפת את הקהילות שלנו – ומוכיחה שהבוחרים רוצים מנהיגים להט”בים ראויים. עם כל כך הרבה על כף המאזניים בבחירות האלה, מעתיד השוויון בנישואים ועד הפלות, טיפוח ותמיכה במועמדים להט”בים משתלמות”.

“כולנו התעוררנו הבוקר לכמה ניצחונות מרגשים, כמה הפסדים מאכזבים והרבה שאלות ללא מענה”, אמר מנכ”ל קרן הפעולה של כוח המשימה הלהט”בי הלאומי, “מה שאין להכחיש הוא שאנשינו מנעו את מה שכמה חזו שיהיו בחירות “גל אדום” של המועמדים הקיצוניים והאנטי-פרוגרסיביים ביותר. אנו שמחים שמסצ’וסטס בחרה במושלת הלסבית הראשונה אי פעם, וכי בפעם הראשונה, לניו המפשייר תהיה נציגת מדינה טרנסג’נדרית. אנו יודעים שכאשר צעירים, להט”בים ואנשים צבעוניים יוצאים לקלפי ועומדים נגד מדיניות ומועמדים דכאניים ורגרסיביים, אנו זוכים לניצחונות כמו אלו שראינו באריזונה, קולורדו, קנזס, מרילנד, פנסילבניה, מישיגן וורמונט. עיכבנו כמה התקפות על הדמוקרטיה שלנו, אבל יש לנו עוד הרבה עבודה לעשות. זו רק ההתחלה עבורנו! אנו מחויבים לעשות כל שביכולתנו כדי לחזק את ארצנו ולבנות דמוקרטיה המשרתת את כולנו”.

בשיתוף Washington Blade, שותף המדיה של WDG בארה”ב

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן