fbpx

“לא איבדתי את ערכי הדת רק בגלל שיצאתי מהארון”

בעוד שבועיים יערך האירוע המרכזי של ארגון בת קול. נשות הארגון מסבירות את חשיבות האירוע, ומבקשות את עזרתנו על מנת לאפשר לכמה שיורת נשים לקחת בו חלק
צילום: עמוד הפייסבוק בת קול

בעוד שבועיים בדיוק, במיקום שפרטיו נשמרים כמו סוד צבאי, תתקיים בפעם ה-11 “שבת בת קול” – אחד האירועים המרכזיים של הארגון הדתי ‘בת קול’, שנועד לספק מרחב מוגן וקהילה תומכת לנשים לסביות, בי, טרנס וקוויר מכל קצוות הקשת הדתית.

מלבד לספק לנשים חוויה של שבת נורמלית עם חברות טובות, לאירוע השבת מטרות נוספות, מגוונות וקצת פחות מובנות מאליהן, וחברות בארגון מספרות על אירוע שהוא חוויה המשנה חיים.

“הגעתי לשבת הראשונה שלי במקום אחד ויצאתי במקום אחר”, מספרת חברה בארגון, “המפגש המרוכז עם כל כך הרבה פרצופים דומים גרם לי להבין שיש לי גב, ושיש לי סיבה להמשיך להילחם, גם כי תמיד תהיה שם מישהי בשבילי, וגם כי הבנתי לאן אני יכולה להגיע אם אצליח להתגבר על הקשיים”.

אחד מהמאפיינים הייחודיים של השבת, היא שהיא מאפשרת למשפחות להשתתף בפעילות יחד עם צעירות, דבר שמועיל לשני הצדדים.

“מצד אחד, אפשר לראות כמה הן נהנות פשוט לצאת לחופשה קצרה עם חברות בתור משפחה, ומצד שני, לי, בתור אישה צעירה שחשבה בעבר שלעולם לא תוכל להקים משפחה, זה נותן המון תקווה לעתיד.  אני רואה משפחות מאושרות, ילדים משחקים בדשא, אמא מניקה תוך כדי שירת זמירות שבת. איפה עוד אפשר לראות דבר כזה?

בחברה הדתית יש המון דגש על משפחתיות וערכי משפחה, ולא איבדתי את הערכים האלו רק בגלל שיצאתי מהארון.  אני עדיין רוצה ילדים ומשפחה, ולראות שהדבר אפשרי זה משהו שנותן אוויר. חוץ מזה, הילדים של בת קול הם כמו משפחה שניה בשבילנו, אנחנו רק רבות את מי הם אוהבים יותר ומשוויצות בהם כמעט כמו באחיינים”


למרות האידיליה המתקיימת בשבת עצמה, המרוץ לשבת הוא תמיד מפרך וארגון הארוע מלווה בקשיים רבים. “יש המון פרמטרים לשבת מוצלחת, והעבודה מאחורי הקלעים מתחילה חודשים מראש”, מסבירה יהודית, חברת בוועד המנהל בארגון, “אפשר לומר שאנחנו לא ישנות יותר מידי בלילות האחרונים, והכל כמובן נעשה בהתנדבות, תוך כדי עבודה לימודים ומשפחה, זה לא קל, אבל זה חשוב לנו. בכל שנה יש נשים שלא יכולות להרשות לעצמן להגיע, והשנה המספר גדול במיוחד לצערנו. יש סבסוד מסוים שאנחנו מקצות כל שנה, אבל תמיד יש יותר דרישה לסבסוד ממה שאנחנו כארגון דל במשאבים יכולות לספק. כשראינו כמה נשים מוותרות על הגעה השנה, הבנו שאנחנו לא יכולות לתת לאירוע הכי חשוב שלנו להצטמק בצורה כל כך דרמטית, והרמנו מיני קמפיין מימון המונים כדי לאפשר לעוד נשים להגיע, כמו שנאמר בסרטון שמלווה את הקמפיין, דווקא הנשים שהכי צריכות אותנו לא יכולות לממן הגעה, לכן אנחנו פונות לכל מי שמוכנה להקשיב ומבקשות יפה- תנו לנו כמה שקלים. אפילו עשרה שקלים יכולים לעשות שינוי גדול, כל שקל הולך ישירות לסבסוד הגעת הנשים לשבת. אם תרצו לפתוח את הכיס, והלב, ולעזור לחברות בת קול לאפשר לעוד נשים להשתתף בשבת, אנא, תרמו כמה דולרים לקמפיין. לכו תדעו למי תשנו את החיים. שבת שלום”.

עוד בנושא:  על רקע גל הטרנספוביה: התחדשות בהנהגה של הארגונים הטרנסיים

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן