fbpx

“בין ובחרת בחיים לטרור הלהט”בי”- סוגיות במאבק הקהילה הדתית הגאה באפליה ובשנאה

לרגל היום הבינלאומי נגד להט"בפוביה התקיים פאנל חשוב העוסק בנושא התמודדות הקהילה הדתית הגאה עם אפליה ושנאה | בין האמירות הבולטות מהפאנל היו אלה של הרב שרלו בנוגע ל"איפה ואיפה" שעושים השונאים בימינו
יום הבנהחברותא

אמש ארגון חברותא – הומואים דתיים בשיתוף ארגון שב”ל – חינוך לסובלנות בציבור הדתי אירחו פאנל לעניין הלהט”בופוביה במגזר הדתי. הנושא לצערנו אקטואלי מתמיד, שכן רק השבוע הקהילה הדתית הגאה ספגה השמצות במהלך פעילויות “פסח שני”. “טרור להט”בי”, איומים, השמצות וגידופים בתקשורת היו מנת חלקה של חברותא לאחרונה ממש.

יו”ר חברותא, שי ברמסון פתח והסביר על היום: “היום לפני 30 שנה הוסרה ההומוסקסואליות מרשימת מחלות הנפש, ואנו מציינים היום את המודעות לשנאה אותנו ואת המאבק בה”

הפאנל עסק בשנאה מנקודת המבט הדתית וכיצד הקהילה שלנו מתמודדת איתה, הן במישור האקטיביסטי והן כפרטים.

בין משתתפיו הרב יובל שרלו, ראש ישיבת אורות שאול וממקימי צה”ר, הדס בניהו אליאסיאן מנכ”ילת שבל, וערן ארגמן, פעיל קהילתי ותיק  של חברותא ושב”ל.

בין האמירות הבולטות מהפאנל היו אלה של הרב שרלו בנוגע ל”איפה ואיפה” שעושים השונאים בימינו, כאשר שנאת להט”ב מרכזית מאוד, אבל עבירות אחרות לא מקבלות יחס שכזה. “כל שנאה ניתן לעטוף באידיאולוגיה, אבל ה’איפה ואיפה’ מוכיחות שהשונא פשוט מתחפש. סרת השנאה מוטלת על כולם”.

“אנשים להט”בים הם במקרים רבים אנשים במצוקה, ואין סיבה לשנאה כלפיהם. ‘אוהבי ה’ שנאו רע’. וזה לא רע. כדאי לזכור שגם להיות סטרייט זה לא פשוט מבחינת המשפחה היהודית, כדאי לא להתמקד כל הזמן בלהט”בים”.

הדס בניהו אליאסיאן, מנכ”לית שב”ל: “אנחנו רואים כמה הסיפור האישי והמפגש הבלתי אמצעי מפיג בורות ונותן מזור לשנאה הזו. פתאום אנחנו מכניסים עוד רובדים למושג הזה, ‘להט”ב’, ומראים שזה מורכב יותר”.

ערן ארגמן סיפר על מקרה שנאה כלפיו וכלפי בן זוגו, שנפגעו מאוד מהרס החופשה שלהם, ושהחליטו שלא יתנו לכך להשפיע על המקום הטוב של החיים שלהם “החלטנו להמשיך, לא לתבוע ולא לעשות עם זה שום דבר, ולהמשיך לפעול ברמה הקהילתית כנגד זה. אף אחד לא יקח ממני את המקום הטוב שלי ושל הזהות שלי.”

שי ברמסון סיכם: “הקהילה החזקה שלנו תמשיך להילחם בשנאה, ובעזר ה’ גם תנצח”

עוד בנושא:  בין שתי המלחמות: עולים להטב"ק ממדינות פוסט-סובייטיות

עוד בנושא

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הלהט"ב הפאן-פולי

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן