fbpx

יום הסובלנות הדתי למען הקהילה הגאה – בואו לדבר איתנו

הקהילה הדתית הגאה תציין את 'פסח שני- שבוע הסובלנות הדתית' במגוון ארועי ברחבי הארץ ואירוע שיא שיתקיים במתחם התחנה בירושלים | "אני שמחה שאנחנו כלהט"בים לא צריכים לעזוב את הדרך עליה התחנכנו"
פסחשני

אחרי שנים רבות בהן עמדו בחזית המגזר הדתי אנשים שהפיצו חושך והומופוביה, ארגוני הקהילה הדתית הגאה מבקשים לשנות את השיח ולקרוא לשינוי הנרטיב.

ביום חמישי הקרוב, 23.5, יציינו הארגונים את “פסח שני – יום הסובלנות הדתי למען הקהילה הגאה”, במהלכו יתקיימו מספר אירועי הסברה של  ברחבי הארץ, בהובלה של ארגוני הקהילה הדתית הגאה בת קול, חברותא ושב”ל.

“פסח שני – עושים מקום” הוא יוזמה של להט”בים שגדלו בציבור הדתי, המבקשים להפגש עם הקהילות בהן גדלו ובהן הם חיים יום יום. קהילות ומוסדות רבים בחרו לקחת חלק בפרויקט הזה, ולקיים את השיח נוכח הקשיים וחילוקי הדעות הכרוכים בכך. בין השאר התקיימו ארועי שיח בקהילות בישובים אפרת, שילה, מודיעין, אריאל, ירוחם, מטולה, באר שבע ועוד.

שיאו של היום באירוע המרכזי שיתקיים במתחם התחנה הראשונה בירושלים, ויכלול מסיבה בחסות DJ ARIELA, דברי רוח של הרב אהרון ליבוביץ’ ותהילה פרידמן, ספוקן וורד גאה ושעת סיפור עם יהודה אטלס, דוכנים הרצאות ועוד.

“אירוע יום הסובלנות הדתי נקרא גם “פסח שני”– על שם הסיפור המקראי על דיאלוג בין טמאי המת למשה ובין משה לקב”ה ומציאת פתרון של הכלה הנוצר לא מתוך מאבק אלא מתוך שותפות”, מסבירות המארגנות, “כך גם אנחנו, תנועת הנשים גאות דתיות קוראות לדיאלוג משותף מול אותם רבנים שקראו לנו “סטיות ועיוות מוסרי” וקראו להדיר את הקהילה הגאה הדתית מן החברה”.


איילה רייפלר, פעילה וחברה בעמותת בת קול, מסבירה מדוע יש צורך באירוע נפרד לקהילה הגאה הדתית.

“באופן אישי אני נפעמת להסתכל אחורה על הדרך שעברנו מאז האירוע בפעם הראשונה”, אומרת רייפלר, “אז לא ידענו כמה כסאות להכין, והשנה בעזרת ה’ יש מפגשים ביתיים בכל מקום בו מוכנים לנהל שיח. אם חששתי בעבר להביא לבית הכנסת שלי את העלונים המפרסמים את פסח שני, עם הזמן שעבר והתגובות שקיבלתי באופן אישי אני מרגישה בטוחה. לכל הפחות, בנחיצותה של הסובלנות הצלחנו לשכנע, ואני שמחה מאוד שכך. הפרויקט מקסים, והוא בדיוק מדבר ללב הדוסי. הלימוד כערך, הפלפול, השיח. אפשר להתווכח על התוכן, אבל אני שמחה שאנחנו כלהט”בים, לא צריכים לעזוב את הדרך עליה התחנכנו. מבחינתי אנחנו נותנים לה את הטוויסט שלנו”.

עוד בנושא:  על רקע גל הטרנספוביה: התחדשות בהנהגה של הארגונים הטרנסיים

“תנועת בת – קול הוקמה על ידי נשים גאות דתיות – ביסיות, טראנסיות, קוויריות ולסביות”, מסבירה מנכ”לית עמותת בת קול, תהילה אטיאס, “בשנת 2005 הוקמה תנועת בת קול על ידי קבוצה קטנה של נשים גאות דתיות. כיום בת קול מונה כ 500 חברות והיד עוד נטויה, נשים גאות דתיות אשר כאן בכדי להישאר, לגדול ולצמוח, להיות חלק בלתי נפרד ולהוביל בתוך הקהילה הדתית את ערכי הקבלה וההכלה. יום הסובלנות של הקהילה הדתית הגאה מטרתו לחבר את כלל עם ישראל. הזדמנות להיפגש ולהידבר. אז בואו לדבר איתנו. ולחגוג יחד את הסולידריות החברתית, הסובלנות והקבלה. עמותת בת קול, בשיתוף פעולה עם פסח שני, מזמינות אתכם  להגיע ולתמוך באירוע יום הסובלנות הדתי, אירוע המזמין את המגזר דתי והמסורתי לבוא בדיאלוג משותף מול הקהילה הגאה הדתית”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. א הגב

    כל הכבוד!!

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן