fbpx

בשבילך – מרכז תמיכה מקוון התומך בנשים לטב”קיות דתיות בארון

מיזם ייחודי של עמותת בת-קול מעניק תמיכה מקוונת ואישית לנשים לטב"קיות בארון באמצעות ייעוץ מקצועי, שיחות עם רבנים ותכנים בנושא יציאה מהארון וקיום חיים גאים | "חשוב לך לקבל תמיכה ועדיין להישאר אנונימית לחלוטין? בנינו בדיוק בשבילך את הפלטפורמה המתאימה"
תמיכהנשית
pexels | cc0

במשך כל ימות השנה פועלות נשות עמותת בת-קול, ארגון לטב”קיות דתיות, על מנת לאפשר לנשים הלסביות הדתיות חיים של שלמות וקבלה בחברה הדתית. כחלק מפעילות העמותה, מייצרות נשות העמותה חומרי הסברה רבים הפונים אל הנשים הלטב”קיות הדתיות, אלו שבארון ואלו שמחוצה לו, ומסייעים להן בהיכרות עם העולם הלהט”בי.

הארגון, שהוקם בשנת 2005 בידי נשים שאינן מוותרות על זהותן הדתית, וגם לא על זכותן לממש את חייהן כלסביות, פותח בימים אלו בפיילוט למיזם חדשני – מרכז יעוץ ותמיכה מקוון התומך בנשים לטב”קיות דתיות בארון. המרכז מאגד מידע על מגוון נושאים, שירותים מגוונים ותמיכה בין אישית.

המיזם החדש הנקרא ‘בשבילך’ המופעל על ידי נשים לטב”קיות דתיות, נוצר בשיתוף פעולה עם קבוצת סטודנטיות ממכללת תל אביב יפו, במסגרת תכנית הגנרטור בהנחייתם של עופר פלין ושלומית אלמוג, והוא מבוסס על תרומתה של כל אחת מחברות העמותה למיזם ועל האינטראקציה בין החברות במיזם.

“כל אישה שרוצה להשתתף יכולה לקחת חלק במיזם גם אם היא אינה חברת העמותה., ולבחור את אחת מחברות הקהילה ולהפגש איתה בפלטפורמה לבחירתה”, מסבירות נשות בת-קול, “אנחנו נשוחח ונכיר, נדבר על האתגרים שאת חווה ונכיל באהבה”.

המיזם מעניק תמיכה בין אישית עם אנשי מקצוע, רבנים ומתנדבות מהקהילה, הרצאות, פאנלים וובינרים במגוון נושאים ומציע מאגר תכנים, בלוגים, מדריכים וסיפורים על כל נושא וכל שאלה שקשורה ליציאה מהארון וקיום חיים גאים.

עוד בנושא:  די כבר עם השקרים שלך – סרט יפה על אהבת נעורים סודית

“את לטב”קית? אולי מתלבטת? את דתייה? את נמצאת בארון? מבולבלת? מרגישה שיש התנגשות בין שני עולמות שחשובים לך? במיוחד עכשיו כשכולנו בבית עם המשפחות המצב עוד יותר קשה. את בשלבי התלבטות ולא משתפת אף אחד? את מרגישה שאת רוצה לדבר עם מישהי שתבין אותך, שתתמוך בך? שתשתף אותך מנסיון של נשים שהיו במקום שבו את נמצאת? חשוב לך לקרוא חומרים או לצפות בסרטונים של נשים דתיות שהיו במקום שבו את נמצאת? את רוצה לדבר עם רב, רבנית, ללמוד ולקרוא מקורות הלכתיים. חשוב לך לקבל תמיכה ועדיין להישאר אנונימית לחלוטין? בנינו בדיוק בשבילך את הפלטפורמה המתאימה”

בנוסף למפגש, מבקשות נשות בת-קול את עזרת הנשים שבארון בגיבוש המפגשים והתכנים.

“בסוף כל מפגש ישלח מייל עם תכנים שאנחנו חושבות שיוכלו לעניין אותך. את תתני את חוות דעתך על השיחה והתוכן, וכך תעזרי לנו להתקדם בפרויקט”.

המעוניינות להשתתף במיזם מוזמנות להשאיר פרטים (יכולים להיות גם אנונימיים) בדף הנחיתה.

עוד בנושא

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הלהט"ב הפאן-פולי

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן