fbpx

יש חיי לילה גאים בפתח תקווה

"חשוב שאנשים יבואו, לא רק כי זה מקום פנאי לקהילה הגאה, אלא כי זה מקום פנאי לקהילה הגאה מחוץ לתל אביב". אוראל שיינין מפריח את הפריפרייה הלהט"בית וקורא לכם להצטרף
stelmach

ליין לגייז בפאב ספורט שממוקם באצטדיון הכדורגל של פתח תקווה?!

כששמעתי על הצירוף הזה, שמכיל את כמות האוקסימורונים הגבוהה ביותר שנרשמה אי פעם במשפט אחד בעברית, היה לי ברור שאני חייב לבדוק את הנושא.

וכך הגעתי ביום שלישי בערב אל הבר ‘סטלמך’, כדי לחוות מקרוב את ה”בואי”, הליין הגאה הראשון באם המושבות, או כמו שקורא לה יוזם הליין אוראל שיינין – הפריפריה הלהט”בית.

“הפריפריה הלהט”בית מבחינתי היא כל מקום שהוא לא תל אביב”, מסביר אוראל, “היא כוללת את כל הערים שגם אם פועל בהן ליין להט”בי, זה ליין שמתארח מדי פעם במקום פעיל, ולא מקום קבוע כמו האוויטה או השפגאט, שאני יכול ללכת אליו ולדעת שתמיד הוא מיועד לקהילה”.

לא קל להפוך את אחד הערבים בבר קיים בפתח תקווה לערב גאה. כשבר עולה על הסולם ותולה את דגלי הגאווה בבר, הלקוחות הקבועים כבר מתחילים להתלחש. קבוצה של ארבעה מבוגרים שיושבים על הבר, קולטים את אוראל וקוראים לו.

“נכון שזה הדגל של הגאים?” הם שואלים, ומסבירים לו כי התערבו ביניהם, כי אחד מהם זיהה והשני לא מאמין.

שני צעירים שיושבים בצד השני, קולטים את הדגלים החדשים שמעטרים את המקום ומחליטים לקום ולעזוב.

“בתל אביב שמים דגל בברים, במספרות, בחנויות ובכל מקום, כי מבינים את הפוטנציאל העסקי של הקהילה”, אומר אוראל, “צריך להוציא את זה גם לפריפריה הלהט”בית. אנחנו חלק נכבד מהתושבים בערים האלה, ויש לנו פה מקום. נכון שבהתחלה זה קשה, כי אנשים לא רגילים לראות אותנו מחוץ לתל אביב, אבל אם רק נראה נוכחות במקומות שהם לא להט”בים אז זה יתפוס. ואולי אפילו יגרום לאנשים ונשים ליזום דברים דומים גם בערים שלהם”.

מהיכן הגיע הרעיון לפתוח ליין גאה בפ”ת?uriel
“אני גר בשכונה ויוצא אל הבר הזה עם חברים שלי שהם לא מהקהילה. חשבתי לעצמי איזה כיף אם היה לי בר כמו האוויטה שאפשר לבוא ולשבת בו עם חברים וחברות, או בכלל בשבילי כדי שאני אוכל להכיר עוד אנשים מהקהילה”.

איך הגיבו בעלי הליין לרעיון?
“בשיחת הטלפון הראשונה שלנו לא אמרתי לו מה הרעיון של הליין, מניסיון שפחות צלח עם מקומות אחרים. ורק שנפגשנו אמרתי להם בצורה מאד ישירה – אני רוצה להקים ליין לקהילה הגאה. אתם מוכנים לשמוע?  לשמחתי הם אהבו את הרעיון. ובכל התהליך הרגשתי שהם מאד קשובים ופתוחים, למרות שלא היה להם ניסיון עם הקהילה הגאה לפני כן, ואני מברך אותם על הניסיון הזה”.

עוד בנושא:  הדבר השובב הבא של תל אביב

אתה חושב שיש מקום לליין גאה בפתח תקווה?
“עובדה שהם הסכימו לקבל את הרעיון בפתיחות. זו תחילתה של דרך שאני בטוח בה, ואני שם כדי לחדד ולדאוג שזה יתאים לקהילה ולא יהיה סתם עוד ליין”

הקהל שמגיע לליין הוא קהל מעורב?
“כן, כי גם שהולכים לפאב של הקהילה לא שואלים אותך בכניסה מה הנטייה המינית שלך. יהיו כניסה דגלי גאווה וחשוב שהקהילה הגאה תביא לשם את החברים והחברות”

מה משמעות השם Bowie?
“הרעיון של השם זה גם מהמילה בואי, אני מאמין בשפה המשולבת מגדרית, בנוסף, זו גם מעין מחוה קטנה לדיוויד בואי שנפטר באותו החודש שחשבתי על הרעיון.  החזון הרחוק הוא להוציא את זה לכל הפריפריה, להתחבר לאנשים שיפתחו ליינים גאים בכל מיני ישובים בפריפרייה, ואז נוכל להגיד – בואי לראש העין, בואי לאריאל וכו'”.

ההסבר הזה של אוראל חושף את החזון הגדול יותר שהוא שואף אליו: “המטרה שלי היא לקדם את הרעיון שקהילה להט”בית לא חייבת להיות בתל אביב, המילה ‘תקועה’ היא מילה חזקה, אבל המציאות היא שהקהילה הגאה תקועה בת”א, חשוב לספק מענה לקהילה גם מחוץ לת”א  ולהוציא אותה החוצה, למצוא מקומות וברים שיכולים להיות יותר open minded, ולאמץ את הקהילה”.

וזו בדיוק הנקודה – לייצר נראות ונוכחות בכל מקום ולהוציא את הקהילה הגאה מהגטו התל אביבי. וזו המציאות בשטח – ערב גאה בבר ספורט שכונתי בפתח תקווה, אליו יכולים להגיע חברי וחברות הקהילה מהעיר והאזורים הסמוכים, להכיר את האנשים שהם חלק מהקהילה וחיים לידנו ואפילו לא ידעת עליהם.

“אם לא תבואו זה לא יתפוס”, מסכם אוראל, “מאד חשוב שיהיה ייצוג של אנשים מהקהילה שיבואו גם ליהנות וגם כדי להצהיר: היום אני אגיע לפ”ת לליין הזה בשביל לתמוך במטרה. לא רק כי זה מקום פנאי לקהילה הגאה אלא כי זה מקום פנאי לקהילה מחוץ לתל אביב. אני מקווה מאד שהליין הזה יצליח ואשמח לתלות את הדגלים בכך שבוע מחדש”

ליין ה-bowie | יום ראשון 21.2.16 החל מהשעה 22:00 | אצטדיון המושבה פ”ת 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

3 תגובות

  1. אייל הגב

    כל הכבוד על היוזמה, אוראל!

    מבטיח לבוא 🙂

  2. ניסים הגב

    האם זה פעיל עדיין ? והאם יש טלפון ?

    • מערכת WDG הגב

      היי נסים
      לצערנו הליין כבר לא קיים, אבל יש את קבוצת ‘גאווה במושבה פתח תקווה’ שמקיימת המון פעילויות חברתיות בעיר.
      מוזמן להצטרף לקבוצה בפייסבוק

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן