fbpx

יחד חזקות – גם בערבית

עמוד הפייסבוק בערבית של האגודה מבקש להנגיש את שירותי האגודה ללהט"בים דוברי ערבית. "כארגון ישראלי עלינו לרתום למאבק את כל הלהט"בים בישראל, גם הערבים"
ערבית

האגודה למען הלהט”ב בישראל מחדשת את הפעילות בעמוד הפייסבוק בשפה הערבית עבור חברי הקהילה הגאה דוברי הערבית.
ההחלטה על הפעלת העמוד התקבלה במסגרת עבודת ההכנה שמבצעת האגודה לקראת התאגדות להט״בים דוברי ערבית, זאת כחלק ממחלקת התאגדויות החדשה של האגודה. עמוד הפייסבוק בשפה הערבית, הוא צעד ראשון ביצירת שיח איתן והנגשה עבור להט״בים אלה.

בשנתיים האחרונות מקיימת האגודה מסגרת עבור פליטים להט״בים שהגיעו לקבל מחסה ומקלט בישראל וקבוצת תמיכה וקשב אליה מגיעים פליטים מאפריקה ופליטים פלסטינים. התכנית מעניקה להם סיוע משפטי, סיוע במיצוי זכויות תעסוקה, עזרה בגישה לשירותים רפואיים, פעילות לשינוי חקיקה ועוד. המחשבה מאחורי העמוד היא הנגשת השירותים שמספקת האגודה לפליטים ומבקשי מקלט דוברי ערבית.

“בימים אלו אנחנו עובדים על בניה וארגון מחדש של התכנית להגנה על מבקשי מקלט להט”בים ומבוגרים בסיכון”, מסביר איל מיגדלוביץ׳, רכז התכנית למבקשי מקלט להט״בים של האגודה, “בארגוני הסיוע השונים מוכרים עשרות רבות של בני נוער להט”בים ערבים תושבי הרשות. כמו יתר מבקשי המקלט הלהט”בים, האפריקאים לדוגמא, גם הלהט”בים הפלסטינים ברחו על נפשם והם נאלצים לבנות את חייהם מחדש מחוץ לקהילות שלהם. פתיחת דף האגודה בשפה הערבית חשובה מכמה סיבות: הראשונה היא שכארגון ישראלי שמבקש לייצג את הלהט”בים בישראל עלינו לפנות ולרתום למאבק המשותף את כל הלהט”בים בישראל, גם הערבים. אני חושב שזה עניין שהוא מעל לוויכוח הפוליטי של ימין ושמאל ואיזה וכמה להט”בים בדיוק האגודה מייצגת. הסיבה השנויה היא שכקהילה אנחנו צריכות לדאוג לחלשים בינינו, לרבות אלו שאינן אזרחיות ישראל. גם זה אגב, זכויות אדם, צריך להיות מעל לוויכוח הפוליטי. אין ספק שפתיחת דף האגודה בערבית היא הושטת יד ראשונה״.

״הרשתות החברתיות פותחות בפנינו אפשרויות שלא היו קיימות בעבר”, מסביר רן שלהבי, מנהל מחלקת דיגיטל של האגודה, “אם עד כה הקשר עם חברי הקהילה דוברי השפה הערבית היה מאתגר, היום הוא במרחק שיתוף אחד. דף האגודה בשפה הערבית יעזור לנו להגיע בצורה מדויקת לקהל הרלוונטי, ויאפשר לנו להנגיש מידע ושירותים. אם בזכות העמוד החדש נוכל להגיע לנער אחד בצד השני של המקלדת ולהסביר לו שהוא לא לבד, מבחינתי הצלחנו”.

עוד בנושא:  מנכ״ל איגי עופר נוימן מסיים את תפקידו - המחליפים: רום אוחיון ויוני אביטן

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן