fbpx

ח”כ מוטי יוגב: “מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית. היא לא צריכה להיות מובילת הסטיות בעולם”

ח"כ מוטי יוגב התייחס בדבריו לקהילת הלהט"ב במהלך דיון בוועדת העבודה והרווחה בנושא פונדקאות. ח"כים מימין ומשמאל גינו את דבריו | במקביל, 'החזית הגאה' מתכננת מפגש של תומכי הבית היהודי לקידום נושאים להט"בים במפלגה
מוטייוגב
צילום: צילום מסך מתוך ערוץ הכנסת

במהלך דיון שנערך הבוקר בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, התבטא חבר הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי), נגד קהילת הלהט”ב ואמר: “מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית. היא לא צריכה להיות מובילת הסטיות בעולם”.

הדברים נאמרו במהלך דיון בועדה עסקה בהצעת החוק הממשלתית, לפיה יורחב מעגל הנשים הזכאיות לבצע פונדקאות בישראל גם לנשים בלא בן זוג, הסובלות מבעיה רפואית שלא מאפשרת להן לשאת היריון.

חבר הכנסת יוגב אמר את הדברים לאחר שנציגי עמותת אבות גאים שנכחו בדיון העלו את הדרישה לאפשר גם לבני זוג חד מיניים לבצע פונדקאות.

דבריו של יוגב עוררו סערה גדולה. ח”כ מאיר כהן (יש עתיד) אמר ליוגב: “תחזור בך מהמילה סטייה. אנחנו לא בתקופת האופל. אתה מפקד נערץ בצה”ל”.  ח”כ אלי אלאלוף הוסיף: “גם בקואליציה הנוכחית נעשו מספר תהליכים לקידום זכויות הלהט”בים, ושרת המשפטים מהמפלגה שלך, מתוך אצילות וכבוד, לא התערבה ולא מנעה”.

ח”כ יוגב השיב לביקורת ואמר: “אני מתנצל אם מישהו נפגע. התורה והיהדות הן בסיס ערכים לעם ישראל. לא החושך ולא האור שייכים לצד אחד. ילד הוא לא בובת משחק. לכל ילד מגיע שיהיו לו גם אמא וגם אבא”. לאחר הדיון הרחיב את תגובתו ואמר: “אין לי דבר נגד איש או אישה. אך פונדקאות אינה עניין של מה בכך, היא תהליך מורכב גופנית ונפשית. ילד אינו בובת משחק לכל הרוצה לזכות בו, לכל ילד מגיע שיהיו לו אבא ואמא, זו זכות טבעית ויסודית. מלבד הזכות להורות, טובת הילד מעל הכל. המשפחה היא התא ואבן היסוד ליצירת חיים בעם ישראל ובעולם כולו. מדינת ישראל אפשרה פונדקאות לזוגות נשואים ולנשים שהטבע מנע מהם להרות. כמעט בשום ארץ בעולם, אין אישור לפונדקאות עבור גברים, בלי קשר לנטייתם המינית. בוודאי שבמדינה יהודית ודמוקרטית, ראוי שהמוסר היהודי ישמש מגדלור לנו ולעולם כולו, לחינוך לחיי משפחה טבעית ונורמלית כקן וכתא טבעי ונורמלי, לגידול ילדים בישראל ובעולם כולו”.

יו”ר עמותת אבות גאים, אודי לדרגור, טען בתגובה כי “פונדקאות איננה הליך רפואי שפותר בעיית עקרות, אלא הסדר ופתרון חברתי המאפשר הורות. כל ההתפתלויות כאן הן מסווה דקיק להומופוביה”, והילה מירון, אם פונדקאית, אמרה ש”זה עצוב שקובעים מי כן ומי לא זכאי להיות הורה”.

עוד בנושא:  "החתונה הזו היא גם התרסה וגם גאווה"

חבר הכנסת אמיר אוחנה (הליכוד) אמר כי “אנו עדים לקרב מאסף של חלק מהרבנים והפוליטיקאים של פעם בעולם החופשי המתהווה לנגד עיניהם ובו להט”בים יכולים להקים משפחות ולהיות הורים נפלאים לילדים מאושרים, נשים יכולות להיות טייסות מצטיינות ולפעול לשמירה על ביטחון ישראל והסטייה היחידה היא המחשבה המעוותת שניתן יהיה לעצור זאת. אם ישראל תצטרף למדינות המאפשרות פונדקאות לזוגות בני אותו המין היא תצטרף לארצות הברית ולקנדה – האם להן קורא ח”כ מוטי יוגב ‘מובילות הסטייה העולמיות?’. לפעמים נדמה שיש לנו בקואליציה חברים המחזיקים עמדות שראוי לעלות עליהן עם D9, אבל הכלבים נובחים והשיירה תמשיך לעבור”.

“הסטייה היחידה כאן היא שאדם עם עמדות חשוכות ומזוהמות כמו של האייתולות באיראן מכהן בכנסת”, אמר ח”כ איציק שמולי (המחנה הציוני), “מפחידה עוד יותר המחשבה שהצלחת להשפיע על בני נוער כמזכ”ל תנועת נוער. בדיוק כמו הרבנים הקיצוניים גם את המאבק הזה הפסדתם מזמן, שוויון זכויות הוא רק עניין של זמן. ‬תתמודד או לך לפסיכולוג”.

מפגש לקידום זכויות להט”ב בבית היהודי

במקביל, מתכננת החזית הגאה, פרויקט ההתפקדות למפלגות של האגודה למען הלהט”ב, לייצר מפגש שיח עם תומכי מפלגת הבית היהודי מהקהילה הגאה, ובהמשך גם עם נבחריה, במטרה לדון בקידום נושאים להט”בים במפלגה.

מטרת הארוע, שנקבע לתחילת פברואר, היא מפגש ראשון, פתוח ומכיל, שמטרתו להתחיל שיח על הכרה בזכויות הקהילה הגאה בבית היהודי.

“ישנם רבים ורבות בקהילה הגאה המזדהים פוליטית עם הבית היהודי והגיע הזמן לקחת צעד ראשון בדרך להכרה של המפלגה בזכויות שלהם”, נאמר בפרסום הארוע, “המפגש מיועד לכל תומך ותומכת הבית היהודי המבקשים לקדם גישה ליברלית הדוגלת בשיוויון זכויות מלא לקהילה הגאה ולא רק לאלו הרואים עצמם נמנים על הקהילה הגאה. מטרת המפגש איננה לשכנע אף אחד לעבור מפלגה, להיפך. אנא הגיעו עם ראש פתוח ולב מכיל במטרה להתחיל שיח מכבד ואפקטיבי”

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן