fbpx

איכילוב: נקים שירות לפונדקאות גאה

בהמשך להוצאת החוזר של משרד הבריאות המאפשר לגברים יחידנים, זוגות גברים וטרנסג'נדרים להביא ילדים לעולם בהליך פונדקאות בישראל, יוקם בבית החולים שירות ייעודי | "להעניק לאוכלוסייה הגאה את השירות הרפואי הזה כעת גם קרוב לביתם, במדינתם ובמימון ציבורי לכלל הפעילויות שבסל הבריאות להם זכאים כלל תושבי המדינה"
פונדקאותגאהאיכילוב
ד״ר ברדה וד״ר אמיר לוי | צילום: ג׳ני ירושלמי, דוברות איכילוב

בהמשך להודעת שר הבריאות ניצן הורוביץ על הוצאת החוזר של משרד הבריאות המאפשר לגברים יחידנים, זוגות גברים וטרנסג’נדרים להביא ילדים לעולם בהליך פונדקאות בישראל החל מעוד שבוע, יוקם בבית החולים שירות ייעודי לאוכולסיה זו אותו יובילו ד״ר הדר אמיר-לוי, רופאה בכירה במכון הפוריות וד״ר שימי ברדה, מנהל המעבדה בבנק הזרע.

במסגרת השירות החדש, כל תהליך הטיפול בביציות והעוברים יתבצע במכון לפריון בבית החולים, כאשר האבות הגאים יוכלו ללוות את התהליך כולו יחד עם פונדקאית פה בישראל עד ללידה והכול ברפואה הציבורית.

“הזכות להיות הורים שייכת לכולם ומחובתי כרופאה לפעול כדי לאפשר זאת”, מציינת ד״ר אמיר-לוי, “אנו עומלים ימים כלילות על מנת להקל בתהליכים הרפואיים הדרושים בדרך להורות ולאפשר את התהליך כחלק משירותי מערכת הבריאות הציבורית של מדינת ישראל. כל פעילות זו תוסדר בבית החולים כבר בימים הקרובים, לרבות גיוס תורמות ביצית ישראליות ואישור מרפאות המספקות תרומת ביצית מחו”ל תוך שיתוף פעולה אדוק מול הגורמים הרלוונטיים במשרד הבריאות ויצירת שקיפות מלאה בנושא”.

“זוהי בשורה אדירה לרבים שעד כה נאלצו לחוות את תהליך ההריון והלידה מרחוק ובמקרים רבים לשלם עלויות גדולות מאוד במידה והתינוקות גם שהו בפגייה”, מוסיף ד״ר ברדה, “אנו גאים להוביל שירות זה עבור הקהילה הלהט”בית בישראל. יחד עם זאת, אנו מדגישים כי מדובר במסע נפשי מורכב לא פחות וכי בתהליך זה חשוב לשמור על יחס הוגן ומכבד תוך הסדרה, בקרה ופיקוח של כלל התנאים הנדרשים לנשים הפונדקאיות המהוות חלק בלתי נפרד מהמסע הכל כך חשוב הזה בדרך להבאת ילדים לעולם”.

“איכילוב חרט על דגלו את עקרון השוויון”, ציין פרופ׳ רוני גמזו, מנהל המרכז הרפואי איכילוב – ת״א, “מיננו את ד״ר רועי צוקר לתפקיד מנהל תחום רפואת להט”ב, מרכז מב”ט, המרכז לרפואה להתאמה מגדרית, הוא אחד המערכים הצומחים של בית החולים עם כ-1,000 מטופלים חדשים מידי שנה וגאים להיות הראשונים שמתגייסים להעניק לאוכלוסייה הגאה את השירות הרפואי הזה כעת גם קרוב לביתם, במדינתם ובמימון ציבורי לכלל הפעילויות שבסל הבריאות להם זכאים כלל תושבי המדינה”.

עוד בנושא:  אז מה רואים ביום כיפור? המלצות צפייה לחגי תשפ"ד

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן