fbpx

“חדר משלך” – ספריות תל אביב-יפו מציעות ליוצרים בתחום הכתיבה סטודיו אישי לחצי שנה

ספריות תל אביב-יפו מציעות ליוצרים בתחום הכתיבה להתארח בסטודיו אישי לכתיבה ללא תשלום, וקוראות לסופרים להט"בים להגיש מועמדות לקבלת חדר. "השהות בחדר העבודה רק חידדה את תחושתי באשר לייחודיות של תל-אביב, ושל האנשים שפועלים בה"
45602_680x382
צילום: ויקיפדיה

אחד מהאתגרים הרבים העומדים בפני כותבים הוא מציאת מקום שקט ונוח לכתוב בו. מקום המאפשר להשאיר את השגרה בחוץ, להתרכז ולהתעמק ביצירה.

מחלקת הספריות של עיריית תל אביב-יפו מציעה לסופרים, כמדי שנה, שני חדרי סטודיו אישיים לכתיבה ללא הפרעה במסגרת הפרויקט “חדר משלך” ומוציאה “קול קורא” לסופרים להגיש מועמדות לקבלת חדר, כאשר השנה תינתן עדיפות ליוצר/ת אחד/ת לפחות מהקהילה הלהטב”קית.

במסגרת הפרויקט מוצעים שני חדרים בספריית מגדל שלום בהם יוכלו יוצרים-כותבים לקבל את חדר הסטודיו לכתיבה למשך חצי שנה (אחד מהם הוא חדר העבודה של הסופר, המחזאי והמתרגם חתן פרס ישראל יעקב כַהַן ז”ל) ללא תשלום, ולשהות בו בלוח זמנים בלתי מוגבל. בין היוצרים שכבר זכו לקבל חדר משלהם במגדל שלום בשנים קודמות ניתן למנות את ניסן שור, נעה ברמן-הרצברג, גיא עד, דרור משעני, ענת לוין, ניר רצ’קובסקי, דקלה קידר, נגה אלבלך, יערה שחורי וכנרת רוזנבלום.

בנוסף, מציעה ספריית בית אריאלה מתחם נוסף ליוצרים-כותבים – “אי בעיר” ללא תשלום.

עוד בנושא:  נערה בת 18 נורתה למוות בגליל על רקע נטייתה המינית

בשנה החולפת עבדו בחדרי הסטודיו היוצרים אבי שילון (מחבר “בן גוריון-אפילוג”) והתסריטאית אורית זמיר שכתבה בחדר את התסריט לסרטה החדש “כלבה”.

“אני מוצא את מלגת ״חדר משלי״ כמפעל תרבותי נחוץ, משמח ומועיל מאוד של עיריית תל-אביב ומחלקת הספריות”, כתב היוצר אבי שילון על הפרויקט, “התחלתי את העבודה בחדר לאחר שנה וחצי מאושרות שבהן הייתי בניו-יורק ובבייג׳ינג (במסגרת היותי עמית בתר-דוקטורנט), והשהות בחדר העבודה רק חידדה את תחושתי באשר לייחודיות של תל-אביב, ושל האנשים שפועלים בה, ולאופן החשוב ומעורר הערכה שבו העירייה משקיעה במפעלי תרבות”.

“המרחב השקט והפרטי שהענקתם לי איפשר לי להתקדם בצורה משמעותית בכתיבת התסריט לסרטי “כלבה”. נכנסתי לחדר בתחילת התקופה עם רעיון בסיסי חזק אך לא מפותח. אחרי ימים ארוכים, חלקם ימים של השראה, וחלקם ימים של שאלות ללא מענה, יצאתי עם תסריט שלם של 90 עמודים, אשר מוגש בימים אלו לקרן הקולנוע להשלמת תהליך הפיתוח, כבר קיבל חוות דעת טובות מאד. ישנה כמובן עוד עבודה, יהיו דראפטים נוספים, אבל השלב המשמעותי של הפיצוח הראשוני, של התמודדות עם הדף הלבן הריק- קרתה בחדר הזה. זה הרבה יותר ממה שציפיתי שיקרה בזמן הנתון”.

יוצרים המעוניינים להגיש מועמדות מוזמנים לשלוח בקשה עד לתאריך 31.1.18. לפרטים, תקנון מלא והגשת מועמדות יש לפנות במייל למרים פוזנר: posner_m@tel-aviv.gov.il

יוצרים שפנו בשנים קודמות ולא התקבלו מוזמנים לפנות פעם נוספת. בחינת ההצעות תיעשה על ידי ועדה מקצועית בהתאם לנוהלי העירייה.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן