fbpx

הרשות השניה פתחה בהליכי הפרה נגד “קשת”

בעקבות התלונות שהוגשו לרשות השניה נגד התכנית "הכוכב הבא", הודיעה הרשות על פתיחת הליך הפרה נגד הזכיינית "קשת". במקביל נפגשו נציגי האגודה עם אסי עזר והראל סקעת בניסיון להרגיע את הרוחות, אך הפגישה רק הכעיסה את הקהילה עוד יותר
צילום: צילום מסך הכוכב הבא
צילום: צילום מסך הכוכב הבא

אחרי מבול המילים והדעות סביב השיר “מושיקו” ששודר במוצאי שבת בתכנית הריאליטי “הכוכב הבא”, של שידורי קשת, מגיע שלב המעשים.

במאמר שפרסמו באתר וואלה, האשימו היו”ריות השותפות של האגודה – חן אריאלי ואימרי קלמן, את שידורי קשת והפקת התכנית בבגידה בקהילה הגאה, ניצול ההומואים העובדים בהפקה ורידוד השיח הציבורי בנושאים להט”בים.

“אנחנו נגיש עשרות תלונות לרשות השנייה” נכתב במאמר, “אנחנו קוראות לחברים שלנו להמנע מצפייה בתוכנית הזו ואנחנו נפעל בכל אמצעי שיתאפשר כדי לדרוש פיצוי על הביזיון הזה”

בנוסף למאמר פרסמה האגודה פוסט בעמוד הפייסבוק בו התבקשו חברי הקהילה להעביר את תלונתם על שידור השיר באופן רשמי לרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו.  ואכן, תוך יומיים הוגשו 400 תלונות רשמיות לרשות השנייה על שידור השיר, בעקבותיהן הודיעה הרשות השנייה כי פתחה בהליכי הפרה נגד הזכיינית קשת.

במכתב שנשלח על ידי הרשות השנייה אל כל מגישי התלונה, פרט נציב תלונות הציבור של הרשות, דוד רגב, את התרשמותו מהשיר: “בעקבות התלונות הרבות פתחה נציבות תלונות הציבור ברשות השנייה בבירור, שבמסגרתו פנתה לקבלת תגובתה של הזכיינית קשת. בתגובתה מסרה הזכיינית כי הפקת התכנית מקדמת ערכים של סובלנות וקבלת האחר, וכי מדובר בשיר שנכתב בהומור וקריצה… בעקבות התלונות הרבות צפיתי בקטע עליו הלינו הפונים, ואף אני מצאתי אותו פוגעני, מבזה ומשפיל… אני סבור שבאיזון בין חופש הביטוי לבין הפגיעה בצופים והשפלתם, הפגיעה בצופים הייתה גדולה יותר”.

מכתב התגובה של נציב תלונות הציבור של הרשות השניה
מכתב התגובה של נציב תלונות הציבור של הרשות השניה

 

והיו מי שבחרו למחות נגד השיר דווקא בדרכים יצירתיות – המאמן האישי דון שאול וחברו עידו כהן יצרו שיר תגובה לשיר “מושיקו”, לו קראו: הגרסה הנכונה – מושיקו שבור את הארון.


לא מסמנים אף אחד כאויב

במקביל להגשת התלונות, נפגשו היו”רים המשותפים של האגודה, אמרי קלמן וחן אריאלי, עם אסי עזר והראל סקעת. צעד זה של האגודה עורר כעס רב בקרב רבים מחברי הקהילה, שטענו כי פגישה עם המנחה והשופט שהיו שותפים לשידור השיר, לא עשו דבר על מנת למנוע את שידורו ואף הרעיפו שבחים על הזמר, אינה במקום.

“אסי והראל ועוד עשרות להט״בים ששותפים להפקה וליחסי הציבור אפשרו לשיר להיות משודר כי הם לא הרגישו שהטקסט פוגע בהם, אבל הם מבינים שהוא פגע באחרים”, סיכמו באגודה את הפגישה, “הפקת התכנית תהיה ערנית יותר לתכנים המשודרים ואנחנו נשמור על קשר הדוק כדי למנוע הישנות של מקרים דומים בעתיד. האגודה מבקשת להבהיר שאין בהצהרות שלה אף ניסיון לסמן את התכנית או את המשתתפים בה כאויבים”.

עוד בנושא:  "הוריקן" בדרך לאירופה - צפו בשיר הישראלי לאירויזיון 2024

בעקבות הפגישה פרסם אסי עזר סטטוס התנצלות בפייסבוק. “אז אחרי יום סוער, והמון ויכוחים וכותרות מפוצצות, אני מתרגש להגיד שלפעמים מעימותים ואי הסכמות יוצאים דברים טובים”, כתב עזר, “ככה בעיני צריכים להתנהל עימותים ודיונים בחברה שלנו, עם היכולת להקשיב, ללמוד ולגדול ביחד. מתנצל אם מישהו נפגע בדרך, ותודה לחברים מהאגודה למען הלהט״ב על שיתוף הפעולה”.

גם הזמרת קרן פלס, שהחמיאה לזמר על מילות השיר בתפקידה כשופטת, הביעה התנצלות לאחר שאחד ממעריציה שלח לה הודעה בו הביע את אכזבתו מהתנהלותה. “לו ידעתי שאנשים יפגעו הייתי בטח חוסכת את החיוך ואומרת מילים אחרות. אני באמת מתנצלת”

keren_sms
פירוש לא נכון של סיטואציה | צילום: פייסבוק

עתה ממתינים חברי הקהילה להתייחסות הרשמית למקרה, שאמורה להיות משודרת כחלק מהתכנית הקרובה, וכן לתוצאות הליך ההפרה שהגישה הרשות השנייה נגד הזכיינית.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן