fbpx

“העדפתי פשוט לשתוק ולהיות מי שאני בסתר”

הגילוי, המורכבות, הקונפליקטים, ההסתרה והיציאה מהארון | לכבוד יום היציאה מהארון הבינלאומי טור אישי על איש גאה עם לא מעט חששות וסיפור יציאה אחד
ליאור מוגמי

קוראים לי ליאור מוגמי, בן 31, דתי לשעבר, תימני וגיי. גדלתי בבית דתי למופת מאז שנולדתי והוריי שהאמינו בלב שלם באמונתם חינכו ולימדו אותי איך צריך להיות ולהיראות הבן של אלוהים, החל מלברך לפני האוכל, ללבוש ציצית, ועד לברך אחרי כל ארוחה שאתה אוכל.

גדלתי מעט ועברתי את שלב החיתולים והמשחק עם החברים בגן בארגז החול, עליתי בהתרגשות לכיתה א’ בבית ספר דתי שנקרא “ניר עציון” בפתח תקווה עם לא מעט קשיים התפתחותיים ולימודיים אבל עם הזמן, לא ויתרתי והצלחתי לכפר על הפער שנוצר ולהגיע לכל אותם החברים שלי בכיתה.

במהלך השנים בבית הספר היסודי הכל היה כרגיל, עד שעליתי לכיתה ו’ ושם הרגשתי שאני לא כמו כולם ושאני שונה. ניסיתי להבין מה בעצם שונה בי ומה גורם לי להרגיש ככה, אבל לא הצלחתי, עד שההתחלנו את שנת הלימודים, הכרתי את החברים שלי לכיתה והיה שם מישהו שהרגשתי אליו משהו שונה, תמיד רציתי לראות אותו, בכל פעם שהוא דיבר איתי נורא הסמקתי ולפעמים גם הייתי חולם עליו בלילות ופה ידעתי את מה שניסיתי לגלות על עצמי ולא הצלחתי, שאני אוהב בנים.

העדפתי לשמור את הסוד הקטן הזה בלב שלי ונשבעתי שאני לא אספר לעולם לאף אחד. לא הייתי טיפש וידעתי שבבית התימני שאני גדלתי בו ובכלל בקהילה הדתית לא מקבלים את הנושא הזה, אז העדפתי פשוט לשתוק ולהיות מי שאני בסתר.

כך עברו השנים, עליתי לחטיבת הביניים ואחרי זה לתיכון, הסוד עדיין נשמר בתוך ליבי ולא נאמר לאיש. אפילו לחברים הכי טובים שלי. לא הצלחתי. ידעתי שאם אני אספר להם, אף אחד לא יקבל את זה ושיכולים לעשות עליי חרם בגלל זה. סבלתי, רציתי להשתחרר ולצעוק לעולם שזה מי שאני ושאני לא מתבייש בעצמי.

עם הזמן הבנתי שדת לא סותרת נטייה מינית ונטייה מינית לא סותרת דת, ואם אני אוהב את מי שאני ואת הדת שלי אסור לי לוותר על אף אחד מהם בעולם וכך אני יהיה שלם עם עצמי

במהלך השנים לא הייתי הולך לפעילויות של איגי- ארגון הנוער הגאה ולא הייתי מעורב בפעילויות של הקהילה הגאה כי פחדתי שמישהו מהמשפחה או מהחברים יראה אותי ויגלה להוריי, לשאר בני המשפחה או לחברים הקרובים שלי בבית הספר. יום יום סבלתי, הייתי בקונפליקט מאוד גדול עם הנטייה המינית שלי ועם הדת, איך זה מסתר ביחד? הרי כתוב “לא תשכב משכב זכר” בתורה? אז האם זה מותר והאם זה לא מותר? עם הזמן הבנתי שדת לא סותר נטייה מינית ונטייה מינית לא סותרת דת, ואם אני אוהב את מי שאני ואת הדת שלי אסור לי לוותר על אף אחד מהם בעולם וכך אני אהיה שלם עם עצמי.

עוד בנושא:  אז מה רואים ביום כיפור? המלצות צפייה לחגי תשפ"ד

לפני הצבא הייתי הולך בסתר לקבוצה של איגי שהתקיימה במקום שבו אני גדלתי, פתח תקווה, אך עדיין לא הייתי בשל לצאת מהארון בפני הוריי. הגיע יום הגיוס שלי והתגייסתי ושירתתי את המדינה שלי בגאווה גדולה, גם ביחידה שלי לא סיפרתי לאף אחד על היותי גיי. במהלך שירותי הצבאי כשחזרתי הביתה מהבסיס, אני לא אשכח את זה, ישבנו לארוחת שבת עם המשפחה ופתאום התחלתי לבכות ורצתי מיד לחדר. אימא שלי ז”ל הגיעה אליי לחדר ושאלה אותי מה קרה, מאוד חששתי לספר לה כי אני לא ידעתי איך היא תקבל את זה, אבל בסוף נשברתי ואמרתי לה “אימא, אני הומו”. היא לא האמינה למה שהיא שמעה והתחילה לבכות, היא לא קיבלה את זה וגם כל השנים אחרי שסיפרתי לה עדיין היא לא קיבלה אותי בלב שלם. אבא ואחי כן קיבלו אותי, תמכו, עטפו והיו שם בשבילי לכל אורך הדרך, ובטח אתם שואלים את עצמכם מה עם החברים? לא קיבלו והתרחקו ממני עם השנים, לא ציפיתי למשהו אחר כי ידעתי שהם לא יקבלו אותי בכלל.

היציאה מהארון השפיעה עליי רבות, גם לטובה וגם לרעה. מצד אחד הקשר עם המשפחה התחזק, התעצם ואפילו מכיל ואוהב יותר ויותר ומצד שני החברים שהיו באותה תקופה כבר לא נשארו בגלל שסיפרתי להם את זה שאני גיי ואפילו יש אנשים שאני הכרתי שהתרחקו. אם אני מסתכל אחורה, אני מרגיש מאוד טוב שיצאתי מהארון, זה גרם לי להיות גאה במי שאני ולא להסתתר וגרם לי להבין שמי שיאהב אותי יאהב אותי איך שאני, כי הנטייה המינית שלי לא משנה אותי והופכת אותי לבנאדם רע וזה לא עניין של אף אחד מה אני עושה בחיים האישיים שלי.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

4 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגב

    ליאור היקר בן יקר אוהב אותך איך שאתה תמיד אוהב אותך תמיד תהיה בליבי איך שאתה חושב עליך כל הזמן רק תשמור על עצמך אין עליך בעולם אהבה כזאתי בעולם בחיים לא יהיה לי אוהב אותך תמיד אוהב אותך בעתיד ואוהב אותך ואוהבת יגדל אלוהים ישמור אותך בכל דרך שתלך אוהבת אוהב אותך עד אין סוף

  2. אפריים מוגמי הגב

    ליאור היקר בן יקר אוהב אותך איך שאתה תמיד אוהב אותך תמיד תהיה בליבי איך שאתה חושב עליך כל הזמן רק תשמור על עצמך אין עליך בעולם אהבה כזאתי בעולם בחיים לא יהיה לי אוהב אותך תמיד אוהב אותך בעתיד ואוהב אותך ואוהבת יגדל אלוהים ישמור אותך בכל דרך שתלך אוהבת אוהב אותך עד אין סוף

  3. איזי גבר הגב

    אתה אלוף ליאור!
    חכם ואינטיליגנטי ואני שמח שאנחנו בקבוצה ביחד

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן