fbpx

בעקבות איומי המחאה – משרד התיירות משעה את התקציב

בעקבות איומי הקהילה הגאה להפוך את מצעד הגאווה לאירוע מחאה - משעה משרד התיירות את התקציבים שיועדו לקמפיין עידוד תיירות גאה לת"א. האגודה למען הלהט"ב בתגובה: "לא ראוי ששרים יאיימו על אזרחי המדינה בהשעיית תקציבים, אשר מקורם כספי ציבור"
Tel Aviv Pride 2014
Tel Aviv Pride 2014Ted Eytan | CC BY-SA 2.0

שעות ספורות לאחר פרסום מסמך הדרישות לתקצוב הארגונים הגאים, מגיב משרד התיירות ומבטל את התקציב שייעד עבור קידום התיירות הגאה לתל-אביב.

על פי פרסום באתר YNET, החליטו במשרד התיירות להשעות את העברת התקציב לקמפיין, מאחר ולא ידוע מה יהיה אופיו של מצעד הגאווה הקרוב בת”א. במשרד התיירות חוששים שאם אכן יתממשו איומי הקהילה והמצעד יהפוך למצעד מחאה, יחבל הדבר בתדמית אותה מנסה המשרד להציג לתיירים.

האגודה למען הלהט”ב הגיבה להחלטת משרד התיירות לבטל את התקציב: “זה הזמן לזכור היטב, ההחלטה להעביר את התקציב לא נעשתה יחד עם הקהילה, והתקציב לא יועד עבור הקהילה אלא עבור קידום התיירים הגאים. השעיית התקציב ממשיכה את הקו הזה, משל הייתה הקהילה כלי שרת במשחק של משרד התיירות. התקציב יועבר אם נרקוד לצלילי החליל, וכאשר אנו דורשות תשלום עבור ההשתתפות בריקוד, התקציב מבוטל. לא ראוי ששרים יאיימו על אזרחי המדינה, משלמי המיסים, המשרתים בצבא, בהשעיית תקציבים, אשר מקורם כספי ציבור. הקהילה ממשיכה בדרישותיה לשוויון זכויות והתיירים ימשיכו לבקר בעיר תל אביב, בדיוק כפי שהגיעו בשנים האחרונות, ללא מטוסים צבועים וללא תקציבי קמפיין מנופחים. כעת כשהתפנו 11 מיליון שקלים יש להעבירם לטובת הקהילה הגאה ולא לצביעת מטוסים”.

דרישה לתקציב זהה לחברי הקהילה

מוקדם יותר הערב קיימו ראשי הארגונים הגאים מסיבת עיתונאים בה הציגו את דרישותיהם מהממשלה. במסיבת העיתונאים הובהר כי המטרה אינה ביטול התקציב שיועד לעידוד התיירות הגאה, אלא הענקת תקציב זהה גם לחברי הקהילה החיים בישראל, ולא רק לשיווקם בחו”ל. במסמך הדרישות שהציגו ראשי האגודה פורטו דרישות נוספות:

  • על הממשלה להצהיר בפומבי על תמיכתה בקידום שוויון זכויות לקהילת הלהט”ב בכל האמצעים העומדים לרשותה לרבות חקיקה.
  • על הממשלה לגנות באופן ברור אמריות להט”בפוביות נגד חברות וחברי הקהילה על ידי נבחרי ונבחרות ציבור ולהוקיע כל סוג של אלימות נגדנו
  • על הממשלה לגבש תכנית מקיפה ובין משרדית בהובלת משרד ראש הממשלה לטיפול בצרכי הקהילה הגאה ולמענה, בדגש על משרד הרווחה והשירותים החברתיים, הבריאות, החינוך, הבטחון, בטחון הפנים, הכלכלה והמשפטים, הכוללת לוחות זמנים וכן מדדים לבחינת עמידה ביעדים.
  • על הממשלה לתת מענה מיידי להזנחה של הקהילה הטרנסג’נדרית, וכן מענה מיידי לצרכים לכלל הרצף הגילי בקהילה הטרנסג’נדרית, לרבות הקמת בתי מחסה לכל טרנס וטרנסית ללא מגבלת גיל.
  • יש לפעול באופן מיידי לתת מענה חירום לנוער וצעירות.ים להט”ב, בין היתר באמצעות הקמת בתי מחסה לנוער שנזרק מביתו על רקע נטייתו המינית או זהותו המגדרית, ולתקצב פעילות ייעודית עבור נוער להט”ב בסיכון
  • על הממשלה לקדם חקיקה שתאסור עריכת טיפולי המרה בקטינים
  • לגבש תכנית חינוכית רב שנתית אשר שמה במרכז את ההתמודדות עם האלימות היום יומית המופנית כלפי להט”ב
  • לקדם שוויון מלא ללהט”בים המשרתים בצה”ל ובכוחות הבטחון וכן שוויון מלא בזכויות משפחותיהם בעת אסון
  • להכיר בחשיבות התמיכה בארגוני הקהילה ועשייתם, ולהגדיל את התקציבים באופן קבוע ובבסיס התקציב בסכום של 11 מיליון ש”ח לפחות.
  • על המשלה לקדם סובלנות כלפי הקהילה הגאה בכל זרועותיה – משרדי ממשלה, כוחות הבטחון והמשטרה, מערכות החינוך, הבריאות, באמצעות תכניות מחייבות שתבוצענה ע”י ארגוני הקהילה
  • לתת מענה לצרכים המיוחדים של משפחות גאות, לרבות קידום שוויון מלא בנגישות לפונדקאות ואימוץ בישראל, ואזרוח בני זוג זרים
עוד בנושא:  מצע לדיון - הרשימה השווה מזמינה אתכן לגבש את מצע המפלגה

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן