fbpx

בג”צ הורה: לא להשתמש במילה ‘להתחתן’ בסרטון לזכויות להט”ב

בדיון על פסילתו של סרטון של האגודה לזכויות האזרח על ידי הרשות השניה מכיוון שהוא "עוסק בנושאים שנויים במחלוקת", הורה בג"צ שלא להשתמש במילה 'להתחתן' בהקשר של זוגות מאותו המין. "ישנם חילוקי דעות בנושא בציבור הישראלי"
censored
צילום: צילומסך יוטיוב

בג”צ פרסם היום את החלטתו בנוגע לתשדיר של האגודה לזכויות האזרח, שנפסל לשידור על ידי הרשות השנייה. בהחלטה הורה בג”צ  למחוק את המלה “להתחתן” מהמשפט “הזכות לאהוב להתחתן, גם אם אני הומו”.

השופטים אליקים רובינשטיין, ענת ברון וחנן מלצר, נימקו את ההחלטה לפסול את המלה “להתחתן”, בטענה שנישואים חד-מיניים בישראל הם נושא שנוי במחלוקת. “נראה ברי כי לגבי הזכות להתחתן לגבי בני זוג מאותו מין (להבדיל, יש לקוות, מן הזכות לאהוב ולבחור את האופן שבו יחיו כל איש ואשה את חייהם) ישנם חילוקי דעות בציבור הישראלי, ולא כל שכן בקרב באי כוחו בכנסת ובממשלה, ואין נישואין בין בני זוג מאותו מין מוכרים בישראל”.

צפו בסרטון הלא מצונזר

הסרטון המדובר, שהופק בדצמבר 2016 לקראת שבוע זכויות האדם, כלל סלבריטאים שמבקשים לומר מהן זכויות אדם בשבילם: טיטי איינאו מתקוממת נגד האפליה, אדיר שטיינר מבקש זכויות שוות לקהילה הגאה, דפני ליף על הזכות למחאה, גלית גוטמן דורשת שוויון לנשים, מירה עווד על הזכות לדבר ערבית במרחב הציבורי, ישראל אטיאס רוצה שלכל אדם בישראל תהיה זכות לחינוך.

הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו הורתה לערוצים המסחריים שלא לשדר את הסרטון מכיוון שהוא עוסק בנושאים השנויים במחלוקת בציבור, כגון נישואים גאים והשימוש בשפה הערבית.

בתגובה לפסילה עתרה האגודה לזכויות האזרח, בטענה כי לא מדובר בנושאים שנויים במחלוקת, אלא “נושאים שאמורים להימצא בבסיס קיומנו כחברה, ושאסור להיכנע למחלוקות ששוררות סביבם כדי להחניק דיון בהם”.

עוד בנושא:  המחזמר שיקגו מגיע למרכז ענב ואתם יכולים לזכות בכרטיס זוגי

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן