fbpx

א❤א וא❤א – קהילות יהודיות גאות ברחבי העולם מביעות תמיכה במאבק

ארגונים המייצגים עשרות קהילות גאות-יהודיות ברחבי העולם כתבו מכתב לראש הממשלה בו הביעו תמיכה במאבק הקהילה הגאה בישראל | בניו יורק נערכה עצרת תמיכה במאבק
מחאהבניויורק

המחאה הגאה ששוטפת את ישראל מוכיחה לכולם, גם למי שאיתנו וגם למי שנגדנו, שהעם בצד שלנו. אחרי שיותר מ-300 חברות הצטרפו למחאה והודיעו על תמיכה, גם הישראלים שמעבר לים מתאגדים כדי להביע תמיכה בקהילה הגאה בישראל.

אתמול בבוקר הגיעו עשרות ישראלים המתגוררים בניו יורק לכיכר הטיים סקוור כדי להביע תמיכה בקהילה הלהט”בית במאבקה החשוב לשיוויון זכויות.

הישראלים נעמדו על גרם המדרגות השוכן באמצע הכיכר עטופים ומנופפים בדגלי גאווה ודגלי ישראל כאשר בידם החזיקו שלטים שיצרו כיתוב ענק של המשפט: א❤א וא❤א. לב אחד צבוע בדגל הגאווה והלב האחר צבוע בדגל ישראל.

“כל אחד יכול להחליף את הלב בראשו לאות שמתאימה לדרך בה הוא חי מקים את משפחתו”, אמרה נוי אלראי שניצר, מיוזמי ומארגני מפגן התמיכה.

מפגן התמיכה אורגן ביוזמת נוי אלראי שניצר שחיה בניו יורק ואסף וייס, מזכיר הקונגרס הגאה-היהודי העולמי, יחד עם ארגון A wider Bridge, ארגון אמריקאי להט”בי-יהודי הפועל ברחבי ארצות הברית.

עו״”ד אסף וייס, מיוזמי ומארגני האירוע אמר: “לא ייתכן שמישהו יגיד בשנת 2018 לבעלי ולי שאנחנו לא מספיק טובים בשביל להיות הורים. מדובר בטריקת דלת בפני אלפי אזרחים טובים, שתורמים לישראל, משלמים מיסים ומשרתים בצבא שרק מבקשים להיות הורים. המחאה החלה בגלל הפונדקאות אבל היא הרבה יותר גדולה מזה. רק לפני כמה ימים שמענו על דקירה של טרנסית . התמיכה העצומה הזו בקהילה חייבת להיות מתורגמת חהעשגים בשטח”

“ארגון ויידר ברידג’ עומד יחד עם אחינו ואחיותינו מהקהילה הגאה בישראל במאבקנו העולמי לשוויון זכויות”, אמר טיילר גרגורי, מנכ”ל A wider Bridge, “ערך המשפחה עומד בלב החברה הישראלית והקהילה היהודית ברחבי העולם. דרישתנו היחידה היא לקבל את אותן אפשרויות כמו סטרייטים להקמת משפחה – להתחבר למורשת שלנו ולקחת חלק בבניית העתיד היהודי. אנו קוראים לראש הממשלה נתניהו לשים משפחות מעל לפוליטיקה ולעשות את המעשה הנכון – לתמוך בקהילה הגאה”.

קהילות גאות מרחבי העולם בפניה לראש הממשלה

ולא רק בניו יורק מתעוררים – לקראת השביתה המתוכננת היום, נשלח לראש הממשלה בנימין נתניהו מכתב עליו חתומים עשרות ארגונים גאים מרחבי העולם המונים אלפי חברים מהקהילה הגאה מניו יורק, איטליה, ארגנטינה, קליפורניה, מלבורן, סידני ועוד, בקריאה לסיים את האפליה ולקדם שוויון זכויות אמיתי של הקהילה הגאה בישראל.

עוד בנושא:  "הוריקן" בדרך לאירופה - צפו בשיר הישראלי לאירויזיון 2024

“אנו מייצגים יותר מ-20 קהילות גאות-יהודיות ברחבי העולם וכותבים לך כדי להביע את תמיכתנו החזקה במאבק הקהילה הגאה בישראל. הזכות להורות היא זכות יסוד אוניברסלית שאסור שתישלל מאף אדם ללא קשר לזהותו המינית והמגדרית. זהו לא רק עקרון ליברלי אלא ציווי יהודי של ‘פרו ורבו’.”

עוד הוסיפו “הליך החקיקה האחרון בישראל שלא כלל זוגות מאותו מין, מגיע לאחר סדרה של אפליות שחווים חברי הקהילה הגאה. אנו עומדים בסולידריות עם הקהילה הגאה בישראל ומביעים את חששנו מהמגמה המדאיגה שאנו רואים לנגד עינינו”.

אסף וייס, מזכיר הקונגרס היהודי-הגאה העולמי ויוזם המכתב אמר: “המאבק לשוויון הוא מאבק משותף של כל הקהילות הגאות בעולם. המחאה הנוכחית בישראל מתחברת למאבקי של קהילות יהודיות-גאות שנלחמות גם בהומופוביה וגם באנטישמיות במדינותיהם. הזכות להורות היא זכות בסיסית וצריך לאפשר לכל אדם בישראל להגשימה, ללא קשר לנטייתו המינית או זהותו המגדרית. התמיכה העצומה בקהילה הגאה מעידה על עוצמת התמיכה הציבורית ועל כך שלכולנו מגיע שוויון זכויות”.

פרנק ג’יאווי, נשיא הקונגרס היהודי-הגאה אמר: “ממשלת ישראל מנסה למשוך תיירות גאה לישאל אך באותו הזמן מפלה את הקהילה הגאה הישראלית עצמה בזכותה להורות – זהו פרדוקס מוזר!”

 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

2 תגובות

  1. אוריאל הגב

    כל הכבוד על האומץ והרצון שיהיה כאן רצון ושלום ואחווה בין כולם

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגב

    חתיכים דור פר

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן