fbpx

איחוד משפחה – האוס אוף אדווארדס נתנו את אחת מהופעות הדראג הטובות ביותר שישראל ראתה

מתהלוכת הבתים של הדראג הישראלי ועד לנאמברים המשותפים של אליסה אדווארדס, שאנג'לה ולגאנג'ה אסטרנג'ה, מפיקי "וואן נייט אונלי" יצרו עבורנו מפגן חם של מהות המושג משפחה
one night only 12.22-3
Photos: @levyeren88

זה לא סוד שעוברים ימים קשים על כל מי שרואה עצמה נושאת את דגל זכויות האדם בכלל, ועל קהילת הלהט”ב בפרט. הקהילה ניצבת לראשונה מזה עשורים מול ממשלה, שככל הנראה לא רק שתנסה לחבל במאמצים לרפורמות, אלא אקטיבית תנסה להחזיר את גלגל זכויות הקהילה לאחור. בזמני משבר, אולי המשבר הגדול ביותר שעובר על הקהילה הגאה בישראל במאה ה-21, למי פונים? למשפחה, בין אם מדובר בקשרי שארות ביולוגית, או במשפחה נבחרת.

מפיקי “וואן נייט אונלי” (דקל לזימי לב, דניאל מריומה וגל זיגל) הביאו לנו לניחומים את אחת המשפחות הידועות בעולם הדראג הבינלאומי, כולן מלוכה תוצרת “המירוץ לדראג של רופול” – ההאוס אוף אדווארדס (בית אדווארדס), על שמה של האם המייסדת, אליסה אדווארדס, ושתי בנותיה, שאנג’לה ולגאנג’ה אסטרנג’ה. כל אחת מבנות המשפחה היא אגדה בשם עצמה, ושלוש המלכות כבר מזמן נפרדו ויצרו קריירות מגוונות. בפעם הראשונה מזה שנים, בזכות העבודה הקשה של המפיקים, התאחדו השלוש כמשפחה ונתנו את אחת מהופעות הדראג הטובות ביותר שישראל ראתה – תחת המיתוג “פול האוס”.

Photos: @levyeren88

נתחיל בביקורות המעטות שישנן, שהיו לא על התוכן – אלא על הלוגיסטיקה. כל זאת כמובן, מבלי לזלזל חלילה בעבודה המסורה והקשה של “וואן נייט אונלי”, שהפכו את ישראל להוט ספוט של הופעות דראג בשלוש שנים האחרונות. מובן שעל מנת לממש את חלום האיחוד, יש לתאם בצורה מורכבת בין הלו”זים של שלוש ממלכות הדראג העסוקות בעולם. עם זאת, קיום ההופעה היחידה ביום ראשון, באופן חריג להופעות הדראג הבינלאומיות, הראה את אותותיו במכירת הכרטיסים – כפי שאפילו לגאנג’ה מציינת במהלך המופע, לא היה מדובר במופע סולד אאוט. בנוסף, יש לציין שהאנגר 11 איננו זירה אופטימלית להופעת דראג. תכנון אזורי הישיבה הכריח את הצופים לשבת בהסבה, בעוד העדר הדירוג במתחם העמידה הוביל לכך שמלבד אלו שקנו כרטיס לגולדן רינג (חידוש להופעה זו, שלווא דווקא צלח) והצליחו להתברג לשורות הקדמיות ביותר, הראות הייתה מוגבלת בלשון המטה.

למרות הבעיות הלוגיסטיות שציינתי, ההופעה עצמה רצה באופן חלק ביותר, והתוכן, הן בחלק הפותח של המלכות הישראליות, והן עם עליית האמריקאיות על הבמה, היה דראג ברמתו הגבוהה ביותר. כיאה לאיחוד המשפחתי הגדול מכולם, משפחה הייתה תמת הערב, ותכנון ה-high concept של כלל המופע היה מפליא. “פול האוס” נפתח עם נאמבר מרגש של סוזי בום, ולאחר מכן התקיימה תהלוכת בתים של אמני דראג מקומיים, כאשר כל בית תכנן נאמבר מסוגנן ומושקע. תהלוכת הבתים היתה רעיון מבריק, שלא רק שהתחבר מאוד למופע המרכזי, אלא נתן הזדמנות להאיר זרקור על הכמות הגדולה ביותר של אמני דראג שהייתה בהופעה של “וואן נייט”.

Photos: @levyeren88

עוד בנושא:  תיקון היסטורי: הכנסת תכיר בבני זוג של נופלים להט"בים כאלמני צה"ל

ה”האוס אוף לג’נדס” (קיי לונג וציונה פטריוט) בירכו אותנו בשרשרת שירי דיוות ישראליות, ה”האוס אוף יוניק”  (ג’ואנה ראס, פלואיד סנואו, FKA אנטון וגלורי הוליווד) הביאו לנו קונספט מהפנט של יסודות, כאשר כל אמן ייצג יסוד כלשהו, במיקס חלומי בין מאמנות פוקימונים לדראג. הדיילות של ה”האוס אוף בראנץ'” (מילקי ויניל, קריסטינה פוקס, קימברלי סוואן וסלין לה דיווין) לקחו אותנו לסיור מרהיב ברחבי העולם, בעוד ה”האוס אוף היסטריקה” (ג’נדריקה, תומר ורסצ’ה, איבי דיבי, טקילה קוסטר ומיס אינדיה) נחת לראשונה על במות וואן נייט אונלי עם נאמבר מפוצץ. אסתור את טולסטוי ואגיד כי במקרה זה, דווקא כל המשפחות המאושרות שהיו על הבמה היו מאושרות ומרגשות בצורה ייחודית וזכורה במיוחד. מי שינסה להלחם ב”משפחות השונות”, יגלה משפחות שמכילות סגנונות דראג מנוגדים אך משתלבים, משפחות עם מלכי דראג ומלכות דראג, וכמות גלאם שלא תבייש את המט גאלה.

Photos: @levyeren88

לעיתים ב”וואן נייט אונלי”, האמניות הישראליות מעפילות על האורחות מחו”ל מרוב כישרון, אך מהרגע שנכנסו שלוש המלכות לנאמבר הראשון המשותף, לא היה ספק שמדובר באירוע מיוחד. החלק המרכזי פולפל בראיונות מצולמים של שלוש המלכות על העבר המשותף שלהן, והדינמיקה המוכרת והאוהבת בין המלכות הורגשה. על אף שכל אחת פנתה לכיוון מעט אחר, אם מדובר בהשתתפות בתחרויות ריקוד כגון “רוקדים עם כוכבים”, ניהול בית ספר למחול או משחק בסרטים הוליוודיים, כולן מחמיאות ומרימות לקריירה אחת של השנייה.

לאחר הנאמבר המשותף, עלו המלכות בסבב של קטעי סולו, כאשר לגנג’ה פתחה באופן מפתיע עם שיר של אייקון קווירי מקומי – “פאוץ'” של נועה קירל, מה שהוביל להתרגשות מטורפת בקהל על המחווה לתרבות הישראלית. הכוריאוגרפיה המופלאה, פרי עטה של לגאנג’ה, הביאה רוח חדשה לשיר שנחרש כבר רבות במועדונים הגאים. אליסה עלתה עם נאמבר שכולו על טהרת הדאנס, בעוד שאנג’לה ביצעה גרסא משוכתבת של “Uptown Funk”. קטעי הסולו היו די מרווחים, אך הזמן הריק בין הנאמברים לא בוזבז, והמלכות הזכירו לנו כי לא רק שידועות בכישורי פרפורמנס ממעלה ראשונה, אלא מהוות כל אחת אישיות כובשת וכריזמטית. בזמן שחיכו להתארגנות המלכה הבאה בסבב, סיפרו לנו המלכות סיפורים מהמסעות שעברו ביחד, בהזדמנות ייחודית של הקהל הישראלי להכנס לעולם ה”האוס אוף אדווארדס”, ולהרגיש חלק מהמשפחה.

Photos: @levyeren88

מיד לאחר ההפסקה, שולהב הקהל שוב כאשר עלתה לגאנג’ה עם השיר “פיזיקל” של דואה ליפה, שאיתו זכתה לגאנג’ה לרמה חדשה של פרסום בשנה שעברה בעקבות ליפסינק שביצעה ב”מירוץ לדראג”. הצופים זכו לצפות בליפסינק המחשמל בגרסא חיה, שרחוק מאכזבה. לאחר שהותשה במהלך הקטע, התיישבה לגאנג’ה לשאת את הנאום שכבר נהיה שגרה בהופעות דראג בינלאומיות בישראל ב-2022, על הפוליטיקה בישראל ומדוע החליטו האמניות להגיע בכל זאת. השיחה שניהלה לגאנג’ה עם הקהל הגיעה לאחר שיתוף פעולה עם דורקס ישראל שהעלתה באינסטגרם, שם חטפה תגובות שחלקן ביקורת לגיטימית, וחלקה הייתה כתבי נאצה. לפי לגאנג’ה, אמרו לה לא להגיע, ש-“אם הייתי באה, הייתי נחשבת תומכת בגזענות ואלימות”, והוסיפה כי אם הייתה נמנעת מהופעות עקב פוליטיקה, לא הייתה יכולה להופיע במדינת הולדתה, טקסס, שאסרה הפלות. לגאנג’ה פנתה לפלסטינים קווירים, ואמרה כי בסוף היום, היא והקהל עומדים יחד איתם, ולא רוצים שיירדפו בשל זהותם. לטענתה, הדרך לשנות את המצב היא בעזרת אמניות בינלאומיות שמגיעות ומצהירות כי תומכות בכל הקווירים באשר הם.

Photos: @levyeren88

מדרשתה של לגאנג’ה, המשיך המופע בשאגה עם מגה-מיקס של שירי ביונסה שביצעה שאנג’לה, אחד הקטעים המפעימים ביותר בערב רצוף בשירים אייקוניים. כפי שאומרת שנג’לה עצמה, ללא ספק שמדובר ב-pro, מקצוענית שהצליחה את הבלתי ייאמן – לעשות ביונסה יותר טוב מביונסה. אליסה עלתה עם גרסא מהוקצעת של “ונוס” של בננה-רמה שלא איפשר להוריד ממנה את העיניים, הן בשל הריקוד והן בשל התלבושת המרהיבה והאיפור המשגע. לדעתי, מדובר בלוק היפה ביותר שראיתי את אליסה על המסך ומחוצה לו.

Photos: @levyeren88

לאחר הסבב השני של קטעי הסולו, התאחדה המשפחה המסוגננת לנאמבר אחד אחרון משותף של שלושתן, “באנג באנג” של ג’סי ג’יי, אריאנה גראנדה, וניקי מינאז’, אותו ביצעו רבות כאשר היו עושות סיורים ביחד. בעקבות ערב שלם עם המופיעות, שמענו את סיפוריהן המשותפים, צחקנו איתן והתרגשנו איתן, האיחוד שבסופו הרגיש נוגע עוד יותר. רואים את האהדה וההערכה העמוקה שיש לשנג’לה, לג’אנג’ה ואליסה אחת כלפי השנייה, על אף השנים שעברו מאז שהופיעו יחד שלושתן. היה מדובר במפגן חם של מהות המושג משפחה, לא כמודל יחיד ובלעדי שיש להתיישר לפיו, אלא תמיכה בלתי מסויגת, ואהבה שלא נעלמת גם כאשר צרכי זמן ומרחק עומדים בדרך.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן