fbpx

מחזור שני להאוס אוף זאזא – פי שלושה יותר זאזא

לאחר ההצלחה של המחזור הראשון של קורס הפרפורמנס של house of zaza, בימים נפתח המחזור השני שיהיה ארוך יותר במטרה לאפשר למשתתפים לעבור תהליך כאינדבדואלים וכקבוצה | "לכל אחד שמגיע לקורס יש את החלום הקטן ויש את הפחד שעוצר אותו. אתה בא לסדנא כדי להתגבר על הפחד"
זאזאבשוק

בחודש שעבר התקיים מופע הסיום של המחזור הראשון של קורס הדראג של האוס אוף זאזא. 14 בוגרות ובוגרים עלו על הבמה והציגו את נאמבר הסיום בכיכובה של דמות הדראג שלהם, שנבנתה ועוצבה במהלך הקורס.

“הגעתי לקורס עם מספר יעדים ומטרות”, הסבירה בוגרת המחזור הראשון אלמוג רייף, הלא היא בריאנה ספרקס, “המטרה הראשונה הייתה באמת לבוא וללמוד קצת יותר על פרפורמנס ובמה בתוך עולם הדראג עם אנשים נוספים.ות. המטרה הנוספת שלי הייתה להכיר אנשים מהקהילה בעלי תחומי עניין משותפים, לשתף את הפעילות שלי כמאפר וכמלכת דראג, לקבל ביקורות בונות ולשפר,  וכמובן להכיר אמני דראג מוכרים בקהילה ולנסות לפתח קשרים. היו לי כמובן גם פחדים – פחד ענק שלי הוא לעלותעל במה מול אנשים כשכל הפוקוס עליי, מתוך חשש שהדבר הראשון שיקרה זה שיצעקו עליי ויצחקו עליי. בנוסף, לא הייתה בי שום מחשבה שאני אוכל להועיל לקבוצה בשום נושא ופחדתי להרגיש לא רלוונטי”.

גם לילית ברתנא (אנדרו ג’ינוס) הגיעה לקורס למרות הפחדים שליוו אותה.

“הגעתי לקורס עם שני אתגרים שרציתי להתמודד איתם”, מספרת ברתנא, “אילתור ודיבור במיקרופון מול קהל. נורא הפחיד אותי שאגיד את הדבר הלא נכון, שלא אצליח לעניין ולהצחיק את הקהל, ומה בכלל יש לי להגיד? כבר במפגש הראשון זאזא גרמה לי להתמודד עם הפחדים האלה בתרגיל אלתור, ופתאום גיליתי שיש לי מה להגיד ושהקהל רוצה להקשיב לי. התרגיל הזה הוא אחד הרגעים שזכורים לי במיוחד מהקורס. החדר היה שקט לחלוטין, וראיתי שתשומת הלב של כולם ממוקדת בי. לא ניסיתי להצחיק, להיות דרמטית או לרצות אף אחד. פשוט דיברתי ואמרתי את מה שאני חושב. זה היה תרגיל מאוד משמעותי בשבילי, שגם השפיע על הנאמבר שעשיתי במופע הסיום – אותו פתחתי בקטע דיבור.

האתגר הבא שהפחיד אותי היה עבודה עם פרטנרים. לפני הקורס היה לי ניסיון מועט בדואטים, ולא כ”כ ידעתי איך לעבוד עם א.נשים נוספות, כמה להוביל וכמה להקשיב, איך לדייק את מה שאני רוצה ואיך להבין את הפרטנרית, ואיך ליצור ביחד. במופע הסיום, נוסף על ההתגברות מפחד הדיבור-מול-קהל, גם שיתפתי בנאמבר שלי משתתפת מוכשרת נוספת (יערה ארליך/פפה פסטיש). בתהליך היצירה איתה למדתי להקשיב, לשנות את כיווני המחשבה שלי אבל גם לכוון את הפרטנרית לחזון שלי. מלבד העבודה איתה על הנאמבר שלי השתתפתי גם בנאמבר שלה – שם למדתי להיות מלווה”.

אנדרו ג’ינוס | צילום: שרית חביב

אתה בא לסדנא כדי להתגבר על הפחד

בימים אלו החלה זאזא לגייס משתתפות ומשתתפים חדשים למחזור השני של הקורס. החשיבות שמעניקים בוגרות ובוגרי הקורס לתהליכים שעברו במהלך הקורס עצמו, בינם לבין עצמם ויחד עם הקבוצה, הובילו את זאזא להחלטה להפוך את תהליך הלמידה לארוך יותר על מנת לאפשר תהליך משמעותי אפילו יותר.

“הקורס הקודם היה מאד אינטנסיבי”, היא מסבירה, “מכיוון שאני רוצה שהמשתתפים בקורס יעברו תהליך, החלטנו שהמחזור הבא יהיה ארוך יותר וימשך שלושה חודשים. במסגרת הקורס יהיו 3 שיעורי איפור, 3 שיעורי ריקוד של מחזות זמר והיפ הופ, תהיה כיתת אומן, יהיו יותר סדנאות של פרפורמנס ונוכחות בימתית, בניית נאמבר, הנחייה, הנגשה של נאמברים כשיעורי בית ותרגול”.

לדברי זאזא, המשתתפות צריכות לעבור תהליך אישי שכולל רבדים נוספים מלבד הלמידה המקצועית.

עוד בנושא:  דנה אינטרנשיונל בשיתוף מלכי ומלכות הדראג בישראל קוראים להחזרת החטופים עכשיו

“כדי להצליח בקורס צריך להיפתח, לקבל טיפה יותר ביטחון, להכיר אחד את השני ולסמוך אחד על השני. זה תהליך שנבנה במהלכו מגיע אינדיבידואל והופך לקבוצה. אנשים עוזרים אחד לשני, נפגשים אחרי הקורס להתאמן על נאמברים, וזה משהו שנוצר צעד אחר צעד. גם הפרפורמנס עצמו מצריך תהליך שבמהלכו צוברים יותר ויותר ניסיון וידע. הסדנא גם מפתחת אישית אנשים שמגיעים בלי בטחון וצוברים בטחון בעצמם ובפרפורמנס שלם. יצרנו מקום בטוח. לכל אחד שמגיע לקורס יש את החלום הקטן ויש את הפחד שעוצר אותו. אתה בא לסדנא כדי להתגבר על הפחד לאט לאט, גם באמצעות הידע וגם באמצעות התמיכה”.

גם בוגרות הקורס מסכימות עם התפיסה של זאזא לגבי חשיבות התהליך המשותף שעברו המשתתפים.

“במהלך הקורס היו לנו מספר תרגילים עם פרטנרים, אבל העבודה המשמעותית בעיניי הייתה בין התרגילים – כאשר קיבלנו ונתנו פידבקים אחד לשנייה, עזרנו ופירגנו”, מסבירה לילית ברתנא (אנדרו ג’ינוס), “זה יצר אווירה תומכת ואיפשר לבנות קשרים עמוקים ויצירה משותפת. לפני העלייה לבמה קיבלתי תמיכה שתעזור לי להרגע, ובסוף הנאמבר האישי שלי הבנתי שהתאהבתי בבמה והקהל סופר תומך ומרים, וזה היה מיוחד ומדהים ונתן לי רעב להתחיל דרך חדשה בחיים שלי. בזכות הבמה שזאזא נתנה לי נכנסתי להופיע בעוד מקומות וקיבלתי הצעות לעבודה ושיתופי פעולה ופתאום אנשים מכירים יותר אותי ואת הדמות שאני בונה כמלכת דראג ואני ממנף את עצמי”.

“בעזרתה של מאדר זאזא וחברים נוספים מהקורס למדתי המון על אומנות הליפסינק, העמידה והנוכחות הבימתית”, מוסיפה אלמוג רייף, “המון שיחות אישיות עם זאזא מינפו אותי להגיע מעבר ליכולות הנפשיות והמקצועיות כשבמחשבה שלי הגעתי אליהם כבר קודם, מה שהתברר כ”ביג נואו נואו”. בעזרת הקבוצה למדתי טיפה יותר לשחרר ולהביע רגש ותחושות מול אנשים חדשים ויצאתי משם עם חברים מדהימים מהמון מקומות בארץ.

במהלך שיעור האיפור שבקורס פתאום הבנתי שיש לי המון מה להציע לקבוצה בטיפים ועזרה ותמיכה במהלך האימונים וההתארגנות למופע סיום וזה עזר לי מאוד להעלות את תחושת הביטחון והדימוי העצמי שלי. אחד הרגעים שאני זוכר בקורס הוא רגע בסיום שיעור האיפור כשפתאום פנו אליי המון תלמידים לעזרה ושאלות.הרגשתי שבאמת סומכים עליי ועל דעותיי ומשם התחלתי לפרוח ולהפתח בעוד נושאים ותחומים בקורס, זו הייתה נקודת המפנה עבורי”.

בריאנה ספרקס

בשלב הבא מתכננת זאזא לקחת את הקבוצה המגובשת שנוצרת במהלך הקורס ולהעזר בה על מנת להביא את הדראג לכל חלקי הארץ. חלק מהחלום הזה כבר התגשם, עם שימוש שעשתה זאזא בנאמברים שיצאו מהקורס במופעים, ועם ערב דראג חדש בחיפה אותו הקים אנדרו ג’ינוס יחד עם עוד שלושה מבוגרי מקורס.

“חוץ משיתופי הפעולה במופע הסיום נוצרו גם שיתופי פעולה מחוץ לקורס”, מסביר אנדרו ג’ינוס, “בדצמבר יצרתי יחד עם 3 חברות נוספות מהקורס – מיס בילה, פאצ’ פאפט ובריאנה ספארקס (ודראגיסטים נוספים) מופע דראג חיפאי-צפוני חדש למתחילים. ההופעה הייתה הצלחה אדירה, היו 9 פרפורמרים – רובם מתחילים ורובם קינגים(!), וקרוב ל100 איש.ה בקהל. המופע נקרא קוקורוזה (=כינוי לבניין הטיל בחיפה) ומתקיים בעראבסקה בשוק תלפיות, ואנחנו עובדות במרץ על הערב הבא”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן