fbpx

ג’אקלין צ’אן ומלחמתה בהומופוביה

מני רפופורט, מאמן קרב מגע ובמאי כוריאוגרפיות לחימה יצר סרטון לחימה בכיכובה של דמות הדראג ג'אקלין צ'אן ואנחנו היינו חייבים לפרגן. כי בינינו, מתי ראיתם סצנת לחימה מקצועית על דראג?
2

הן חזקות, עוצמתיות ודעתניות. הן גדולות מהחיים ונלחמות בשביל עצמן ובשביל כולנו. הן הלהיבו את ההמונים, הרימו למוחלשים וכבשו את הפריים טיים. מוויגסטוק ועד וורק, מלכות הדראג הן חלק בלתי נפרד מהייצוג הלהט”בי ומהמאבק הגאה.

ועכשיו הן גם לוחמות קרב מגע.

מני רפופורט, שחקן ומדריך קרב מגע, בחר ליצור סרטון לחימה בכיכובה של דמות הדראג ג’אקלין צ’אן. אחרי שנים בהן הוא עוסק כפעלולן בהפקות אקשן ומפיק סרטוני לחימה, החליט רפופורט שהוא רוצה ליצור סרטונים בעלי תוכן משמעותי וערך מוסף. בסרטון הקרב האחרון שהפיק, מככבת דמות הדראג של רפופורט, ג’אקלין צ’אן, כשהיא לובשת חליפת קרב מגע ורודה, אותה החליפה שמשמשת את רפופורט באימוני הג’יוג’יטסו הברזילאי מזה כ-3 שנים.

מהיכן הגיע החיבור של אמנויות הלחימה עם משחק?
“שיחקתי 6 שנים בקבוצת תיאטרון בשם “האנסמבל הגאה”- אשר העלתה מחזות הקשורים לעולם התוכן הלהט”בי, ובנוסף הייתי מדריך קרב מגע במשך שנתיים. לימים הבנתי שהחלום שלי זה לשלב בין 2 הדברים הללו – משחק/פרפורמנס ואומנויות לחימה, ומפה לשם התגלגלתי לעבוד כפעלולן עם צוות פעלולנים מקומי שמשתתף בהפקות אקשן שונות שיש בארץ (או כל הפקה שדורשת פעלולים). לאחר 3 שנים במקצוע שאני מסתובב על הסטים עם גדולי הבמאים והשחקנים המקומיים, הבנתי שאני מאוד מתוסכל מהרמה של האקשן, בארץ, בשל אילוצי זמן/תקציב הרבה דברים יוצאים “חצי אפויים” או לא ממש מלהיבים, וממש התחשק לי ליצור בעצמי תכנים של אקשן מושקע, כמו שעושים בחו”ל.

החלטתי להקים קבוצה שתורכב משחקנים/אומני לחימה/רקדנים/קרקסים וכל מי שיש לו יכולות תיאטרליות/פיזיות, ולאמן אותם בכל מה שקשור לכוריאוגרפיות לחימה – כלומר, איך לשחק לחימה מבלי לפגוע/להפגע וגם שזה יראה טוב ואמין, ולאחר כמה חודשים של אימונים, התחלנו לצלם סירטונים ולהעלות את עצמנו לרשתות השונות כדי להיחשף.

עוד בנושא:  אנל'א מבין | אופק ארזי

בשלב מסוים חיפשנו איך להכניס קצת תוכן לסירטונים שלנו, שיהיה להם קצת יותר עומק ואמירה, מאשר סתם חבר’ה שהולכים מכות בצורה מגניבה. ובכן, היקום נשמע לקריאתנו וסיפק לנו אחלה טריגר לזה. הרעיון לסרטון (שצולם קצת אחרי מצעד הגאווה) נוצר מתוך רצון לתת מענה לרצף אירועים הומופוביים ברחבי העולם שהתרחשו כמה ימים לאחר סוף חודש הגאווה: גז פלפל שרוסס לעבר משתתפים באירוע גאווה שנערך באריאל, מהומות אלימות בגאורגיה נגד מצעד הגאווה (שהובילו לביטולו במדינה) והרצח המזעזע בספרד של בחור הומוסקסואל ע”י 12 גברים.

החלטתי שאני רוצה להשתמש בקבוצה בכדי לייצר סירטון שהמסר שלו הוא בגדול להומופובים – אל תתעסקו עם הקהילה הגאה. החלטתי שהגיבורה של הסירטון תהיה מלכת דראג כי מלכות דראג תמיד היו בעיניי איזשהו סמל לחוזקה, אומץ, מחאתיות! הן מוקצנות, לא דופקות חשבון, מאוד in your face ויש להן נוכחות בימתית מהפנטת. באיזשהו אופן, אני חושב שהן מביאות לידי ביטוי צדדים שיש בכל אחד/אחת מאיתנו, שאנחנו מסרבים להודות בקיומם או מאוד (מאוד!!) מצניעים אותם – תעוזה, מיניות, נשיות (או גבריות, במקרה של דראגקינגס) – כל אחד והשק שלו. ואולי בגלל זה הן סמל מובהק לשונה, החריג, הלא מוכר, ואולי מפחיד ומרתיע. כי מזה מפחדים ההומופובים למיניהם- מהשונה והלא מוכר. ועם זאת, זה מה שהופך אותן לסמל לגאווה, אומץ וכנות”.


כיצד צילמתם את הסרטון?
“אפשר לומר שהתארגנו על ההפקה תוך כמה שעות, כולל התכנון, החזרות והצילום עצמו. את מלכת הדראג הלוחמת אני משחק, איפרה אותי יעל נודלמן, מאפרת מהממת ומוכשרת שהופנתה אליי דרך חבר משותף (היא אפילו נותנת הופעת קמאו בלתי נשכחת בסירטון). רתמתי 3 חבר’ה מהקבוצה שלי, שהם ה”רעים” בחליפות השחורות: דניאל דובי דובלינסקי, שהוא מאלתר שחקן שגם מלמד אילתור. עומר ארליך, שהוא מתאמן ומאמן נינג’יטסו וגיא באומהקר, שחקן, מחזאי ומעצב קרבות במה בעצמו.

את הסירטון צילמה טל שרר (עם מכשיר טלפון של אחד החב’רה), שהיא סטודנטית לקולנוע מקסימה שהכרנו. לאחר שסיפרתי לה על מהות הקבוצה התחלנו לדבר על שיתוף פעולה, והיום היא כבר חלק מהקבוצה ומתאמנת יחד איתנו.

צילמנו את הסרטון ב-OCTOPUS ACADEMY שבתל אביב, אקדמיה לג’יוג’יטסו ברזילאי ולחימה משולבת, שם אנחנו מתאמנים מדי שבוע, שזה מקום שהוא לב אחד גדול, מכיל ומקבל בהמון אהבה כל תלמיד.ה שמגיע.ה למקום”.

אז המסר הוא “אל תתעסקו איתנו הלהט”בים?”
“המסר המדויק יותר הוא דווקא הפוך – הומופובים אלימים ומשולחי רסן יקרים- תהיו נשיים, (או גבריות) תהיו מגוחכים, תהיו קלילים… שחררו! תהיו קצת כמו מלכות הדראג, תלמדו מהן! תרשו לעצמכם לבטא את כל מגוון הצבעים שבכם: הנשי, הגברי, המצחיק, המגוחך, הרציני, העצוב, הכועס – תחבקו אותם! אולי תגלו שהם לא כאלה מפחידים כמו שאתם חושבים – אולי אפילו תאהבו אותם. ואז כשתפסיקו לפחד ותתחילו לאהוב – קודם כל את עצמכם! גם לא תהיה שנאה. לא כלפי להט”בים ולא כלפי אף אחד”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן